תנועת עזרא. צילום זאב שטרן
סניף תנועת עזרא הדר גנים. צילום זאב שטרן

האלימות חזרה לסניף עזרא בהדר גנים: "גם המדריכים חוטפים מכות"

שנה וחצי אחרי שחשפנו אלימות בסניף תנועת הנוער עזרא, שוב נערים מהשכונה מכים חניכים ומדריכים כשהם מצויידים באבנים. הוגשו תלונות במשטרה. בעירייה יציבו מצלמות אבטחה ויתגברו את הסיורים. בתנועה מצהירים: "לא נשלים תקיפות אלימות כלפי חניכינו"

פורסם בתאריך: 23.7.19 17:21

עיריית פתח תקוה תציב מצלמות אבטחה בסניף תנועת הנוער עזרא בשכונת הדר גנים ותתגבר את הסיורים של השיטור העירוני במקום בעקבות מקרי אלימות קשים שהתרחשו בשבועות האחרונים בין חברי התנועה לילדים מהשכונה שאינם חברים בה. הורים לילדים בתנועה מספרים למלאבס כי בחודש האחרון הם מתלוננים על האלימות בפני העירייה וכי ילדיהם מפחדים לצאת מהבית וללכת לפעולות בשעות הערב ואחר הצהריים. חלקם אף הגישו תלונות במשטרה. בעירייה, כאמור מאשרים את דברי ההורים וטוענים כי הם פועלים לאיתור הנערים המעורבים במטרה לקיים עימם "תהליכים חינוכיים של מניעה והסברה.

"כבר שלושה שבועות שמגיעים לסניף חבר'ה שמצוידים על פי מה שהבנו בסכינים וזורקים אבנים לעבר הסניף ולעבר המדריכים", מתאר תושב השכונה. "מדובר בילדים שלא קשורים לסניף. הם נכנסים פנימה, הורסים ציוד, גונבים ואף אחד לא יכול לעצור אותם. באחד המקרים שבעה ילדים התנפלו על אחד החניכים והרביצו לו. כשזה קורה, הילדים מתקשרים להורים ואפילו אני יודע שהוגשו תלונות במשטרה. יותר מזה יש הורים שהתחילו לעשות יחד בשבת פטרולים במקום, אבל ההורים לא מסוגלים להיות בסניף 24 שעות".

הסניף פתוח כל השבוע בתקופת הקיץ ויש בו חניכים מכיתה ג' ומעלה. "הבעיה היא בעיקר מול המדריכים שחוטפים מכות", מספר תושבת אחרת בשכונה. "יש ילדים שיש להם ממש סיוטים מכך וההורים כבר רוצים לשלוח את הילדים לקורס הגנה עצמית. יש הורים שמלווים את הילדים או מבקשים מהם ללכת בקבוצות ויש הורים שהחליטו שעד שהמצב לא ייעצר, הם לא שולחים אותם לפעילות".

"הנה רק אתמול (שני) 14 ילדים הגיעו להרביץ לאחד הנערים שעולה לכיתה יא'", כותב הורה באחד מקבוצות הפייסבוק בעיר. "הם עשו זאת כי הוא הוציא אותם מקראוון בסניף בעבר. הם הרביצו לו והבן שלי וילד נוסף סייעו לו ודחפו אותם בלי להרביץ מחשש שיוציאו סכינים. לאחר שהם הבינו שהם טעו בזיהוי של הנער הקטטה הפסיקה תוך שאחד הילדים אמר לבן שלי שהוא יסייע להם להפסיק את הקטטה כי אם לא יביאו משטרה ושהוא כבר 'על תנאי'. חמש דקות לאחר שהלכו הגיעה המשטרה. הבן שלי זיהה ביחד עם המדריכים של עזרא מי הנערים. חלקם חניכים בעזרא וחלקם חניכים לשעבר וכנראה שהמשטרה הלכה לחפש אותם".

נזכיר כי זו אינה הפעם ראשונה שההורים מתלוננים על אלימות בסניף. בחודש בפברואר אשתקד כתבנו על תלונות דומות. "לצערי העירייה לא עושה כלום בנידון", מלין חבר בוועד השכונה. "לפני הבחירות כולם הבטיחו הבטחות, גם ככה התנאים בסניף לא טובים, הקרוואנים ישנים ואפילו אין קולר לשתייה, אבל בפועל אף אחד לא נותן לנו לוח זמנים. הבטיחו שישימו מצלמות ואין לנו מושג מתי זה ייקרה. מבחינתנו, עד שיציבו מצלמות, שישימו במקום שמירה. מדובר בסכנה קיומית לילדים שלנו".

תגובת לשכת דובר העירייה "האירועים שהתרחשו לאחרונה בין בני נוער בהדר גנים מוכרים לנו ואנו נמצאים בקשר שוטף עם החניכים של התנועה. כצעדים ראשוניים אנו מקדמים כעת הצבת מצלמות אבטחה בסניף וכן תגברנו את הסיורים של השיטור העירוני במקום. בנוסף אנו פועלים לאיתור הנערים המעורבים, בכדי לקיים עימם תהליכים חינוכיים של מניעה והסברה. אנו מזמינים את ההורים תושבי השכונה להצטרף לסיירת הורים של הרשות למאבק באלימות סמים ואלכוהול במסגרת אגף חברה ונוער".

תגובת תנועת עזרא: "התנועה רואה בחומרה רבה כל התנהגות אלימה ולא תשלים עם תקיפות אלימות כלפי חניכיה. נמשיך לפעול ביחד עם ההורים והגורמים העירוניים כדי למגר את התופעה".

ממשטרת ישראל טרם התקבלה תגובה.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. חן

    מטריד מאוד ומסוכן מאוד. מה יהיה? אזלת יד מביכה של מי שאמור לאכוף זאת.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר