רמי גרינברג, רון כץ. צילום לשכת דובר העירייה

הצהרות בלי כיסוי: העירייה לא תממן הסעות לצהרונים לכל ילדי החינוך המיוחד

רק לפני מספר ימים הצהירו רמי גרינברג ורון כץ שהעירייה תממן את ההסעות של ילדי החינוך המיוחד לצהרונים בגני השילוב. אחרי שההורים השמחים פנו לברר את הפרטים, התברר שהבטחות לחוד ומציאות לחוד

פורסם בתאריך: 26.8.19 09:03

רק לפני מספר ימים הבטיח ראש מינהל החינוך וממלא מקום ראש העיר רון כץ, בוועידת החינוך של פתח תקווה,  שנמצא פתרון לנושא ההסעות לצהרונים של ילדי החינוך המיוחד. גם ראש העירייה רמי גרינברג פרסם הודעה שהרשות אינה חייבת לתקצב את היעדים הללו ויחד עם זאת, החליטה העירייה לתקצב את ההסעות בין המסגרות.  בעקבות זאת יצרו ההורים קשר ביום ראשון (אתמול) עם האגף לחינוך המיוחד במינהל החינוך והופתעו לגלות שהבטחות לחוד ומעשים לחוד. לדברי ההורים מתוך 50 ילדים, יקבלו הסעות רק בודדים.
לטענת ההורים, אף אחד במינהל החינוך לא ידע על כך ולמרות ההצהרות והפרסומים, לא יהיה מימון להסעות שלה ילדיהם. "לצערי כולם משקרים לנו", אומר הורה לילד מהחינוך המיוחד בכעס. "בהתחלה הצהירו שהכל חוזר לקדמותו. אחר כך בהתכתבויות מולנו כתבו לנו נציגי העירייה, ביניהם גם רמי גרינברג ורון כץ, שההסעות יהיו רק בגנים שאין צהרונים, וזה בסדר כי בגני החינוך המיוחד אין צהרונים. אבל  ואחר כך הוסיפו הבהרה שההסעות יינתנו לגנים שאין במתחם שלהם או בקרבת הגן צהרון. הרי זה משהו שמהתחלה התנגדנו לו, כי הילדים אמורים להיות בצהרון של גן השילוב בו ישתלבו בשנה שלאחר מכן. מדובר בילדי שילוב שאמורים להשתלב בגנים ליד הבית. שנית, הם לא מצפים שילד מחינוך ממלכתי יהיה בצהרון מחינוך דתי שלא יכול להוות גן שילוב". אב אחר מוסיף: "כל ההורים קיבלו הודעה שאין הסעות, דיברתי עם רון כץ והוא אמר לי שהוא בודק עם האגף. ההורים מבולבלים לגמרי, כל פעם נותנים להם תשובות אחרות וזה מכעיס, במיוחד שההודעה הראשונית של ראש העיר לא לוותה בהתניה, אלא היה מובן שזה לכולם ועכשיו נראה שהם מושכים את הזמן עד לתחילת השנה".

טענה דומה מגיעה גם מתושבת העיר, אם חד הורית: "יצרנו קשר עם העירייה והם אמרו שההסעה לא חזרה עבור הבן שלי וזה חזר רק לבודדים, אני לא מבינה מה הם מצפים שהורים יעשו, שלא יעבדו, שייצאו מוקדם?".
כזכור, כפי שהתפרסם לראשונה במלאבס, הורים לילדי גני החינוך המיוחד בשכונות נווה גן ואם המושבות, קיבלו ב- 15/8 הודעה שבה נכתב להם שהחל משנת הלימודים הקרובה, יבוטלו ההסעות מהגן לצהרון. מדובר בגני חינוך מיוחד שאין בהם צהרונים והילדים מוסעים לצהרון אחר, בדרך כלל לצהרון שנמצא סמוך למקום המגורים, בגן משולב בו הם אמורים להתחיל בבוא היום שילוב. אותם ילדים נמצאים בגן המיוחד ארבעה ימים בשבוע, בהם הם זקוקים להסעה לצהרון. יומיים בשבוע הם נמצאים בגן המשולב, בו גם מתקיים הצהרון, וביומיים אלה הם אינם זקוקים להסעה. לטענת ההורים, מאז ומתמיד ילדי החינוך המיוחד מוסעים לצהרון, מאחר ואין להורים אפשרות לצאת באמצע היום מהעבודה ולהעביר את הילד מהגן לצהרון. עכשיו בעירייה מציעים להורים להחליף צהרון, כלומר ארבע פעמים בשבוע להיות בגן המיוחד ולאחריו בצהרון הסמוך ועוד פעמיים בשבוע להיות בגן שילוב ובצהרון הסמוך. ההורים מסבירים שהילדים, שגם כך יש להם קשיים, יחליפו בשבוע ארבע מסגרות.

יצוין כי ממרחק של שני ק"מ ויותר ממן משרד החינוך את ההסעות, ובמקרה של ילדי החינוך המיוחד שהמרחק בין הגן לצהרון שלהם אינו מגיע לשני ק"מ מימנה תמיד העירייה את ההסעות.

צריך להדגיש כי תגובת לשכת דובר העירייה שנמסרה אתמול למלאבס בתגובה לטענות ההורים, שונה מההודעה החגיגית על מימון ההסעות, שנמסרה רק לפני מספר ימים, צולכן כעס ההורים מוצדק וברור.

מלשכת הדובר נמסר: "עיריית פתח תקוה משקיעה מיליוני שקלים בחינוך המיוחד מעבר למה שמשרד החינוך מחייב בנושא זה. מתוך רצון למנוע את הפגיעה בשיגרת יומם של ההורים עם הוצאת הילדים מהגן לצהרון באמצע יום העבודה, התקבלה ההחלטה כי עיריית פ"ת תתקצב את ההסעות בין המסגרות כל עוד אין במתחם/ קרבת הגן מסגרת צהרון קיימת".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. גל לביא

    אל דאגה , בטוחני שרמי ורון ידאגו לכל חסר ישע ונהייה העיר המובילה בסולדיריות לשונה . מנהיג ייקח מכל מקום אחר למען החינוך המיוחד .

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר