בית ספר פאול קור. צילום זאב שטרן
בית ספר פאול קור. צילום זאב שטרן

לא נגמר: הורי פאול קור דורשים בדיקת ראדון לטווח ארוך, העירייה לא מתחייבת

האם הסיפור הזה מאחורינו? ממש לא. תוצאות הבדיקה קצרת הטווח שבוצעה יצאו תקינות, אבל הורים בבית הספר דורשים בדיקה ארוכה טווח. וההתנצחות בין ענת זנזורי ללשכת ראש העירייה, רמי גרינברג? כמובן נמשכת

פורסם בתאריך: 7.12.19 18:46

האם פרשת הראדון בפאול קור מאחורינו? ממש לא. השבוע התקבלו תוצאות בדיקת גז הראדון שהתבצעה בממ"ד קומת הקרקע בבית הספר פאול קור באם המושבות, אשר הראו שהכל תקין. הבדיקה החוזרת התקיימה לאור דרישת ההורים, מאחר והיו חילוקי דעות לגבי תוצאות הבדיקות שבוצעו בסוף שנת 2016. אבל נדגיש כי מדובר בבדיקה לטווח קצר, בעוד הבדיקה שהדאיגה את ההורים הייתה לטווח ארוך, ויש הבדל מהותי בין שתי הבדיקות. ההורים דורשים לבצע בדיקה לטווח ארוך, העירייה לא מתחייבת ואומרת שהנושא נשקל. מי שלא  מתלהב מהתוצאות הוא אבי לוי, הורה בבית הספר, שטוען שהיו צריכים לקחת ספק אחר ולעשות בדיקה לטווח ארוך, ולא לטווח קצר כפי שבוצע. גם הנהגת ההורים ציינה שהם לא מסתפקים בבדיקה אחת וכבר נקבעה בדיקת ארוכת טווח.
בדוח של חברת לייף סייבר, נכתב שתוצאות הבדיקות עבור האזור שנמדד, בתוספת אחוז השגיאה, אינן עוברות את הסף המחייב ביצוע עבודות שיפור. ולצד זה נכתב, שעל פי הנחיות המשרד להגנת הסביבה, מומלץ לבצע בדיקה ארוכת טווח של ראדון, בדיקה שאורכת שלושה חודשים לפחות.
לוי, הורה לשני ילדים בבית הספר, אמר: "בדיקה לטווח קצר פחות רלוונטית. גם הבדיקה לטווח קצר הקודמת אשר בוצעה באוגוסט 2016 יצאה תקינה עם המלצה לביצוע בדיקה לטווח ארוך ושם כידוע נוצרה התסבוכת הידועה עם שינוי הדוחות וכו׳. מצערת אותי העובדה שלקחו את אותו ספק אשר ביצע את הבדיקות ב-2016".
מהנהגת הורי פאול קור נמסר: " קיבלנו את התוצאות כפי שהתפרסמו. נמשיך להיות ערניים למען בטיחות הילדים וצוות בית הספר. יש לציין כי נושא שיפור איכות סביבת הלימודים בבית ספרנו הוא עניין שבשגרה וגם בנושא הראדון אנחנו לא מסתפקים בבדיקה אחת וכבר נקבעה בדיקה ארוכת טווח. נמשיך בפתיחות וזמינות לעבוד מול כל גורם מוסמך שמאיר את עינינו בחידושים ובאפשרויות נוספות לשיפור".
מלשכת ראש העירייה נמסר: "בימים האחרונים בוצעה בדיקת גז ראדון בבית הספר פאול קור אשר הראתה ערכים תקינים. כפי שהוסבר בעבר, אין חשש להמצאות הגז בבית הספר ולפנים משורת הדין ביצעה הרשות בדיקה נוספת וזאת כדי להרגיע את ההורים מהפאניקה והלחץ שנטעה בהם הגברת ענת זנזורי. מן הראוי כי ענת זנזורי תסיק את המסקנות הנדרשות לכך ותתנצל בפני ההורים".

חשוב להדגיש כי בחברת לייף סייבר הבהירו שתוצאות הבדיקה ארוכת הטווח ב-2016 היו תקינות.

ענת זנזורי מסרה בתגובה: "לצערי פעם נוספת עיריית פתח תקוה בוחרת לצאת במסר מרגיע להורים עם דו"ח שאינו עומד בהשוואה לדוח הקודם וכאמור אינו תואם את ציפיותיהם. הבדיקה הנוכחית שתוצאותיה יצאו תקינות הינה בדיקה קצרה. הייתי מצפה למעט יותר הגינות ושימת האמת על השולחן, כאשר מדובר על בריאות ילדינו על פני סיסמאות ומניפולציות על מנת לשדר שהכל תקין. יש לזכור שגם הבדיקה שבוצעה בחודש אוגוסט והייתה גם כן קצרה – תוצאותיה יצאו תקינות ולמרות זאת היה צורך בבדיקה ארוכה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר