הפגנה של הגנננות בפתח תקווה מול בניין העירייה
הפגנה של הגנננות בפתח תקווה מול בניין העירייה

אחרי השביתה האיטלקית, הגננות עולות להתקפה: "העירייה לא מספקת לנו את התנאים הראויים"

"הייתה כאן מחאה ספונטנית", טוענות הגננות בהודעה מיוחדת, "תבואו לגנים, הם מתנהלים כמו סוג של מחנות, אנחנו לא יכולות לעבוד בתת תנאים". העירייה: "אנו משקיעים משאבים רבים"

פורסם בתאריך: 26.2.20 11:59

לאחר שבוע סוער, במהלכו הן הפגינו, עשו שביתה איטלקית במשך יומיים, היקשו על מאות משפחות, עוררו כעס רב אצל ההורים, וחזרו לעבודה מסודרת רק בהוראת בית הדין, מעלות גננות מהעיר טענות קשות כלפי העירייה ומשמיעות את גרסתן למצב בגנים ולאירועים האחרונים. הן אף טוענות כי נעשה להן עוול בתקשורת.

"לא יצאנו להפגין בגלל הגננת מהגן בו נחשפו האירועים החמורים, הייתה כאן מחאה, שהוצתה באופן ספונטני מקרי ולא מאורגן וכשנצא למחאה, נעשה זאת באופן אחר, מאורגן ובכפוף לחוק", כותבת בשם הגננות בעיר שרה כהן בכר נציגת הגננות. "אף פעם ובשום מקום, לא אמרנו שיצאנו להפגין בגלל המקרה שקרה וכשפנו אלינו ושאלו, אמרנו מפורשות שאין כאן שביתה איטלקית. דברינו סולפו. אנחנו, גננות העיר, אמונות על ביטחונם של ילדי הגן. אנו אלו שנמצאות איתם בזמן אמת, בכל יום שש שעות ויותר. העירייה לא מספקת לנו את התנאים הראויים לעבודה זו. ואם היא לא תדאג לכך, לא נוכל לבצע את תפקידנו כהלכה. אנחנו לא יכולות לעשות זאת בתת תנאים. 35 ילדים בגן – סרדינים. ראש העיר סוגר גנים, פותח גנים למגזרים שונים בנפרד (חב"ד, חרדי), במקום לשלבם בחינוך הרגיל. על פי הסכמי העבודה בגני הטרום והטרום טרום צריכות להיות 2 סייעות בגן מעל 30 ילדים. בגנים הללו העירייה אינה מהססת לגרוע את אחת הסייעות, שמכוח החוק צריכה להישאר בגן האם ומניידים אותה לגן אחר שבו חסרה סייעת/גננת ובכך מאלצים את גני הילדים לפעול בהרכב חסר, דבר הגורע מהילדים לקבל את מה שמגיע להם. אי אפשר לתת כך מענה הולם לילדים. בנוסף, הילדים נפגשים בכל פעם באיש צוות אחר. וכך, כשכמות הילדים לא תואמת את כמות הצוות, ילד יכול להיכנס לדוגמה, לשירותים עם ילד נוסף ולא נוכל להבחין ועלול לקרות משהו. אם תבדקו את כל המקרים של ילדים שנמצאו מחוץ לגן במהלך הבוקר, תגלו שבאותו גן לא הייתה הלימה בין כמות אנשי הצוות לכמות הילדים".

תלונות חמורות נוספות באותו גן: ילדים סיפרו שהוכנסו לממ"ד לבד והצוות איים עליהם שלא יקבלו אוכל

בלאגן: שביתה איטלקית של גננות שעשרות מהן הודיעו הבוקר שהן חולות

עוד נכתב בהודעה: "יש לנו בגנים מספר לא מבוטל של ילדים מאתגרים. הרשות צריכה לעבוד בשת"פ עם השירות הפסיכולוגי, בכדי שיותר פסיכולוגים ייכנסו לגנים ויתנו מענה בזמן אמת ובהמשך, להורים בבית. העירייה עושה חצי עבודה ואינה מתפעלת את הגנים באופן הראוי. אנחנו, הגננות, שומרות הסף של ביטחון הילדים ובתנאים הללו – זה לא מתאפשר. אנחנו מזמינות להגיע לגנים ולראות איך הם מתנהלים, כמו סוג של מחנות. אנו דורשות את שינוי המצב הקיים".

בשורות טובות להורים: בית הדין לעבודה קיבל את עתירת העירייה והורה לגננות לשוב לעבודה מלאה וסדירה

מלשכת דובר העירייה נמסר בתגובה: "ראשית, בשונה מהקולות שנשמעו בהפגנה ובעיתונות, מעודד לדעת כי הגננות השובתות חוזרות בהן מתמיכתן בגננת שסרחה. עובדה זו מוכיחה כי הגננות בפתח תקוה הן אכן חוד החנית במערכת החינוך העירונית ולצד האתגר שמולו הן מתמודדות במסגרת התפקיד, קיימת אחריות שאין לסטות ממנה. לגופם של דברים, ראש העיר רמי גרינברג, משקיע משאבים ותקציבים רבים בתחום החינוך בכלל ובגנים בפרט. עשרות גנים נפתחו בשנה האחרונה ברחבי העיר לצד אלו שנמצאים בשלבי תכנון מתקדמים. גנים רבים ברחבי העיר עברו שיפוץ ושידרוג משמעותי, הכולל תשתיות ומתקני חצר חדשים, דשא סינטטי, הצללות, ציוד גן ועוד. המצוקה בכוח האדם של סייעות ידועה וקיימת ברוב הרשויות בארץ. עיריית פתח תקוה מקדמת קמפיינים פרסומיים לגיוס סייעות ואף מציעה הטבות בתנאי העסקה שלהן. יחד עם זאת, בזכות פעילותם המאומצת של אנשי מינהל החינוך בעירייה, ברוב המקרים שבהם יש חוסר בסייעות, ניתן מענה מהיר. כפי שראש העיר ציין, דלתו פתוחה בפני הגננות והסייעות והוא ישמח לתת להן פתרונות בכל עניין ככל הניתן. החינוך נמצא בראש סדר העדיפויות העירוני וכפועל יוצא גם רווחתן של הסייעות והגננות".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אמא בעיר

    הגננות וההורים רוצים את אותו הדבר! הניוד והתחלופה של הסייעת השניה כבר בלתי נסבל. האלימות חוגגת, הגננות קורסות והילדים סובלים

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר