הפגנה של הורי החינוך המיוחד בנושא ההסעות מול בניין העירייה
הפגנה של הורי החינוך המיוחד בנושא ההסעות מול בניין העירייה

"שיעשה כיכר אחת פחות וידאג לילדים". הורי החינוך המיוחד הפגינו שוב מול העירייה | וידיאו

העירייה מבטלת הסעות שאינן עומדות בקריטריונים של המרחק, אך בוצעו במימון עירוני בשנים האחרונות. למחאת ההורים הצטרפו חברי המועצה ברוכי ופרידמן שמבקשים להעלות הצעה בנושא בישיבה הקרובה

פורסם בתאריך: 9.6.20 18:21

כ-150 הורים וילדים מהחינוך המיוחד הפגינו הערב בכניסה לבניין העירייה. ההורים ביקשו מראש העירייה רמי גרינברג לרדת ולדבר איתם ולהסביר איך הילדים יגיעו למוסדות החינוך, לאור ההחלטה לבטל חלק גדול מההסעות. לימודים. "השיבוצים הרחוקים נעשו על ידי העירייה", הסבירו ההורים, "אנחנו מבקשים שתרד ותדבר איתנו על מנת שיחזרו ההסעות לחינוך המיוחד. פעם הוא היה לצידנו ואנחנו צריכים שיחזיר את ההסעות בחזרה".
אחת האמהות אמרה בכעס: "לצערי ראש העירייה מנותק ממה שקורה בשטח, שיעשה כיכר אחת פחות ויחזיר את ההסעות לילדים". הורה נוסף אמר: "אם לא יהיו הסעות לא נשלח את הילדים למוסדות החינוך ב-1 בספטמבר.

זו הייתה ההפגנה השנייה של ההורים והילדים. הדרישה היא להחזיר את מערך ההסעות במלואו לקראת שנת הלימודים הקרובה. זאת לאור הודעת העירייה על הפסקת מערך ההסעות עבור תלמידים שלא עומדים בקריטריונים של משרד החינוך ועל כך שלא תתאפשר הסעה חריגה. ההפגנה תתקיים בשעה 17:30 מול בניין העירייה ובאישור המשטרה. בשלישי שעבר התקיימה הפגנה ספונטנית של ההורים, בעקבות מכתב שהוציא מנהל אגף החינוך המיוחד בעירייה להורי החינוך המיוחד, בו הודיע שיינתנו הסעות רק לתלמידים שעומדים בקריטריונים של משרד החינוך, שקובעים זכאות להסעה לתלמידים עד כיתה ד' ממרחק של שני קילומטר ומעלה מביתם למוסד החינוך ומכיתה ה' ומעלה ממרחק של שלושה קילומטר. בשנים האחרונות, העירייה אישרה הסעות חריגות במימון עירוני על מנת להקל על ההורים, אך השנה הודיעה שלאור בעיות תקציביות, הדבר לא יתאפשר. "לצערנו, אנחנו לא מרגישים שמישהו מקשיב לנו ולכן נמשיך להפגין, עד שנקבל בחזרה את ההסעות עבור הילדים", אמרו ההורים.

הפגנה של הורי החינוך המיוחד בנושא ההסעות מול בניין העירייה

הפגנה של הורי החינוך המיוחד בנושא ההסעות מול בניין העירייה

מי שמצטרף להורים, הם חברי סיעת יהדות התורה, ישראל פרידמן ואליהו ברוכי, שביקשו להעלות הצעה לדיון בישיבת המועצה הקרובה ובה הם טוענים שהעירייה קבעה קריטריונים חדשים לשיבוץ בגני הילדים, על מנת לחסוך בהסעות. בין היתר הם טוענים שהעירייה משבצת את הילדים מחדש בגנים הקרובים לביתם, למרות שהם כבר משויכים למסגרת והם מבקשים להפסיק זאת ולאשר הסעה מהבית לגן. עוד הם מציינים שעד כה שובצו הילדים בגנים על פי קבוצת גיל ובמקרה הצורך הוסעו משכונה לשכונה ועכשיו הוחלט לשבץ אותם עד שלושה גילאים ביחד (ט.ט חובה, ט. חובה וחובה) וזה ייפגע בהם. עוד הם מציינים שהם מבקשים לשבץ במגזר הדתי בנים ובנות בהתאם לאופי הדתי בו הילד מתחנך בבית ולא לשבץ יחד בנים ובנות ממשפחות שהדבר נוגד את אורח החיים בהן. הם מבקשים גם לחדש את פעילות של וועדת החריגים שבוטלה.
מלשכת דובר העירייה נמסר: "תחום החינוך המיוחד בפתח תקוה הוא מבין הגדולים והטובים בארץ. העירייה משקיעה משאבים רבים ופותחת מסגרות רבות עבור ילדי החינוך המיוחד, אשר נותנות מענה מיטבי לכלל האוכלוסייה ולכלל הלקויות. כמו כן, עיריית פתח תקוה פועלת על פי הקריטריונים של משרד החינוך וכל מה שהמשרד מחייב בנושא זה – העירייה מבצעת. כל החריגות והבקשות שלא על פי הנהלים המקובלים, הרשות תאשר בהתאם לקביעת משרד החינוך. כל עוד משרד החינוך לא מאשר אותם, הרשות לא תנהג בדרך שאינה תקינה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר