כיתה ריקה צילום רינת אברג'יל
כיתה ריקה לכיתה המצולמת אין קשר לכתבה צילום רינת אברג'יל

בית ספר יסודי בעיר: הורים מתנגדים להעסקת תומך הוראה שנחשד בעבר בפדופיליה ותיקו נסגר

חקירת החשדות נגדו התנהלה בשנת 2013 והתיק נגדו נסגר מחוסר ראיות מספיקות. עתה דורשים הורים באחד מבתי הספר היסודיים בעיר, בו הוא מועסק כתומך הוראה, להפסיק את העסקתו

פורסם בתאריך: 15.12.20 16:53

הורים בבית הספר יסודי בעיר, מתרעמים על כך שבבית הספר עובד באחרונה 'תומך הוראה' אשר נחשד בשנת 2013 במעשי פדופיליה לכאורה. יצוין כי תיק החקירה נגדו נסגר עוד בשנת 2013 מחוסר ראיות מספיקות. תומך ההוראה נקלט בבית הספר בתחילת השנה על ידי משרד החינוך וזאת במסגרת תגבור מטעם משרד החינוך בשל ההשלכות של משבר הקורונה. לטענת ההורים, בימים האחרונים הורים גילו באינטרנט את שמו ואת החשד לכאורה שהיה כלפיו ולאור כך פנו למנהלת בית הספר ולעירייה, בדרישה להפסיק את העסקתו. עוד הם מבקשים לדעת מדוע נקלט בבית הספר אדם שהיה חשוד בעבר בעבירות פדופיליה, למרות שהתיק נגדו נסגר. ראש העירייה, רמי גרינברג, כתב להורים שלמרות שמדובר בעובד משרד החינוך ולא בעובד עירייה, הוא ביקש שתומך ההוראה לא יעבוד בבית הספר במהלך חופשת החנוכה ועד סיום הבדיקה שלהם.

ממסמכי חקירת תומך ההוראה במשטרה ב-2013 עולה כי הוא נחקר אז בחשד שהיה בקשר עם מי שהציגה עצמה כילדה בת 13 וקבע להיפגש איתה בתל אביב.

זו לא פעם ראשונה שישנה התרחשות סביב אותו אדם במערכת החינוך בפתח תקוה. בספטמבר 2017 סערו הרוחות באחד מהתיכונים בעיר, כאשר  תלמיד הפיץ  סרטון מהאתר של מי שמכונה "צייד הפדופילים" אבי דוביצקי, בו נראים שוטרים עוצרים אדם באמצע הרחוב כחשוד במעשי פדופיליה. התלמיד זיהה את האדם בסרטון, כמורה בבית הספר. לאחר חשיפת המקרה, הוצא המורה לחופשה עד שהנושא ייבדק לעומקו. בסופו של דבר התברר כאמור כי המשטרה סגרה את תיק החקירה נגד המורה עוד בשנת 2013, אז צולם הסרטון והמנהלת ביקשה להחזיר את המורה לעבודתו. בהודעה להורים ציינה אז שממשרד החינוך נמסר לה באופן רשמי ומוסמך כי לא קיימת כל מניעה להעסקתו בבית הספר וכך גם מבחינת המשטרה. לבסוף הוחלט שהמורה לא ימשיך ללמד באותה שנה, אך הוא המשיך לקבל שכרו עד סוף שנת הלימודים.

כאמור, מי שהשיב לפניית ההורים הוא ראש העירייה, רמי גרינברג, שכתב להם: "…..הדבר הובא לידיעתי בעקבות פניית כלי תקשורת בנושא ומאותו הרגע הנושא נמצא בטיפול מקיף ויסודי של כלל הגופים האמונים על הנושא בעירייה ובמשרד החינוך. כמו כן זימנתי את תומך ההוראה המדובר לפגישה בלשכתי בימים אלו.  מהעובדות הידועות לנו כפי שהתקבלו ממשרד החינוך, מדובר באדם שלא הורשע בגין החשדות שעלו כנגדו בשנת 2013 והתיק נגדו נסגר. עובדה זו אפשרה לו להתקבל לעבודה במשרד החינוך כתומך הוראה, מאחר שלא הוגש נגדו כתב אישום ולא הורשע ע"י בית המשפט. יודגש כי על פי הרישומים הפליליים, אותם הוא נדרש להגיש עם קבלתו לעבודה בתחום ההוראה, לא עלה כל הרשעה כנגדו מאחר שלא הייתה כזו בנושא זה". עוד ציין גרינברג: "מברור שקיימתי עולה כי לפני כשלוש שנים המורה המדובר לימד במשך כחודשיים באחת מרשתות ההוראה הפועלות בפתח תקווה בחינוך העל יסודי וע"פ מכתב שהובא לגורמי העירייה, ציינה הרשת בפני ההורים בשנת 2017, כי ערכה בדיקה בעניינו של המורה מול משרד החינוך והמשטרה ולא נמצאה כל מניעה להעסקתו לאור העובדה כי הוא לא הורשע והמשטרה נתנה אישור שמאפשר למעשה להעסיקו במוסד חינוכי. על אף שמדובר בעובד משרד החינוך ולא בעובד עירייה, עם קבלת הדיווח לפני ימים אחדים, וידאתי כי אותו אדם לא יעבוד בבית הספר במהלך חופשת החנוכה וזאת עד לסיום הבדיקה שלנו. יודגש כי אני מטפל בזה ברמה האישית מול הגורמים הרלוונטיים גם בשל רגישות הסוגיה – הן בפן הציבורי והן בפן המנהלתי מול משרד החינוך".

ממשרד החינוך נמסר: "משרד החינוך פועל בכובד ראש, נוהג במלוא הרגישות ועל פי הוראות הדין בתהליך קליטתם של עובדי הוראה במערכת החינוך. קליטתם של העובדים אושרה לאחר שלא התקבל כל מידע מטעם גורמי האכיפה שמונע חוקית את העסקתם. מנכ"ל המשרד הנחה את הייעוץ המשפטי שבמשרד לפעול אל מול גורמי האכיפה – משרד המשפטים, פרקליטות המדינה ומשטרת ישראל כדי שאלה יעבירו באופן מידי כל מידע רלוונטי שיש בידיהם ואינו מצוי ברשות המשרד, כדי לקבל תמונה מלאה בעת הליך קליטת עובדי ההוראה. כמו כן, הנחה המנכ"ל לבחון את התאמתו של החוק לעניין חשוב זה של העברת כלל המידע לידי המשרד.

מהמשטרה נמסר כי מדובר בתיק משנת 2013 והוא הועבר לגניזה לפרקליטות. מהפרקליטות נמסר: "התיק נסגר מחוסר ראיות מספיקות, החשוד היה סטודנט בזמן הרלוונטי".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר