חטיבת אחד העם. צילום זאב שטרן

שינויים במערכת החינוך: לאן יעברו מגמת המוסיקה ומסלול המחוננים?

במסגרת הליך תכנון אסטרטגי הוחלט בעירייה על מספר שינויים. הראשונים יהיו מעבר של מסלול המחוננים ושל מגמת המוסיקה, שתקבל גם ליווי של בית הספר למוסיקה רימון

פורסם בתאריך: 23.12.20 12:58

החל משנת הלימודים הקרובה תשפ"ב, תלמידי מסלול המחוננים שלמדו עד כה בחטיבת רשיש יעברו ללמוד בחטיבת אחד העם אם המושבות. תלמידי מסלול המוסיקה שלמדו עד כה בחטיבת בן צבי, יעברו ללמוד בחטיבת פיינברג עלומים. בעירייה מציניים שהשינוי הוא במסגרת התכנית האסטרטגית בחינוך העל יסודי, המתייחסת ליישום תפיסת השש שנתי ולחשיבות ביצירת רצף פדגוגי מיטבי במעבר בין בתי הספר.

מגמת המוסיקה בעיר תעבור כאמור לחטיבת פיינברג עלומים. המגמה תקבל ליווי אקדמי של בית ספר רימון למוסיקה. בעירייה מציינים שחטיבת פיינברג – עלומים היא חלק משש שנתי בן גוריון, בה נלמדת מגמת המוסיקה העל אזורית בעיר והמעבר יאפשר שימוש רלוונטי, יעיל ומושכל במשאבים הנדרשים ללימודי המוסיקה ברמה האקדמית: אודיטוריום חדש, כיתות מוסיקה מצוידות, מורים מקצועיים, סדנאות העשרה ועוד, על מנת לאפשר תנופה משמעותית למגמת המוסיקה בעיר. בשבוע הבא יתקיים מפגש זום להורי כיתות ז'- ח' במגמת המוסיקה עם מנהלת האגף לחינוך על יסודי ד"ר ירדנה חדד, מנהלת הקונסרבטוריון העירוני שלומית מדר וכל גורמי המקצועי הרלוונטיים כדי להציג את המסלול.

מסלול המחוננים יעבור לחטיבת הביניים בשש שנתי אחד העם. גם במקרה זה, כך מציינים בעירייה, המטרה היא לאפשר רצף פדגוגי בין החטיבה לתיכון. השבוע נערך מפגש עם נציגי הורי כיתת המחוננים בחטיבת רשיש ועם גורמי המקצוע ברשות ובמשרד החינוך כדי להודיע להם על המעבר. בהמשך מתוכנן מפגש נוסף עם מנהלת האגף לחינוך על יסודי ועם הרפרנטית הארצית לאגף המחוננים והמפקחת על בתי הספר כדי להציג את תכנית הרצף בתיכון אחד העם.

קיראו גם:

"נשבית, נפנה לבג"צ": הורים מכפר גנים ג' יוצאים למאבק על שיבוץ ילדיהם לחטיבה

ראש העירייה, רמי גרינברג, אמר: "לפני כשנה התחלנו בהליך לתכנון אסטרטגי, יסודי ומעמיק הבוחן את מערך החינוך העירוני וזאת במטרה להתאים את מערכת החינוך בפתח תקוה לגידול הדמוגרפי בעיקר לטווח של חמש השנים הקרובות. במסגרת השינויים שאנו מבצעים אנו מחזקים את עקרון הרצפים, חיזוק המבנה השש שנתי ויצירת אקוסיסטם של למידה (חיבורים ושותפויות, הרחבת המענים לתלמידים, פיתוח החדשנות הפדגוגית והמצוינות במרחבי החינוך), תוך התייחסות להיבט הפיזי והפדגוגי. בתוך כך מצאנו לנכון  לעשות שינוי לטובת חיזוק מגמת המוסיקה ולהעתיק את המגמה המוסיקלית מחטיבת בן- צבי לחטיבת פיינברג – עלומים ובכך ליצור רצף למידה ואיגום משאבים. יצרנו גם קשר עם בית ספר למוסיקה רמון כדי לחזק את הפן המקצועי ואין לי ספק כי המגמה תשגשג ומערכת החינוך כולה תמשיך להשתפר ולהתחדש".

מ"מ ראש העירייה וראש מינהל החינוך, רון כץ, אמר: "במסגרת עקרון הרצפים אותו אנו מחזקים בשנתיים האחרונות ולאחר עבודת מיפוי מעמיקה החלטנו ליצור רצף פדגוגי במגמת המוסיקה העל אזורית ובכיתת המחוננים ובכך לשמר את התהליכים הלימודיים, הרגשיים והחברתיים של התלמידים והתלמידות".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

 

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. רביד

    מגמת המוסיקה תשגשג במערב בעיר. בזמן ששוב החינוך בדרום מזרח העיר נפגע. חבל

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר