גן מאור צילום באדיבות ההורים

הילדים נבדקו והגיעו עם ההורים לגן רק כדי לגלות שאין מי שיפעיל אותו

שרשרת הבעיות נוצרה בעקבות חשיפת 17 גנים למפעילה חיצונית מאומתת בשבוע שעבר. גן מאור אמור היה לפעול בהתאם למתווה הכיתה הירוקה, אבל רק הגננת הגיעה. העירייה: "טעות נקודתית"

פורסם בתאריך: 2.1.22 17:49

זה לא כל כך נעים לראות גן סגור: ילדי גן מאור בפתח תקוה שהיו אמורים ללמוד היום, ראשון, תחת מתווה "כיתה ירוקה", הגיעו בבוקר לגן רק כדי לגלות שאין צוות שיפתח אותו. הגן ברחוב הצנחנים הוא אחד מ-17 גנים שנכנסו למתווה "כיתה ירוקה" בסוף השבוע שעבר, לאחר שהתלמידים והצוות נחשפו למפעילה חיצונית שהתבררה כמאומתת. "זה מרגיש שצוחקים עלינו", אומרת אחת האמהות בגן, "זה כבר היום השלישי שאין לנו גן. ביום חמישי רצנו עם הילדים לעשות בדיקות, כדי לאפשר להם לחזור לשגרה של לימודים והבוקר, כשהילדים כבר בפתח הגן, מודיעים לנו שבעצם אין גן. זה אבסורד".

לדברי האם הגננת הייתה בגן, אך לא יכלה לפתוח את יום הלימודים מאחר והסייעת בבידוד. "ביום חמישי בשעה 10:00 הודיעו להורים על החשיפה של הילדים למפעילה המאומתת. התקשרו שנאסוף אותם וניקח אותם לעשות בדיקת PCR, כדי שברגע שתתקבל תוצאה שלילית הם יוכלו לחזור לגן ולצהרון", היא מסבירה, "אבל מה שקורה הוא שבפועל אין כיתה ירוקה, כי אין צוות. הבוקר כאשר הבאנו את הילדים לגן גילינו שהגננת שהיא בעלת תו ירוק, יושבת בגן אבל לא יכולה לפתוח אותו מאחר ואין סייעות".

פתח תקוה כתומה, ראש העין אדומה. פורסמה מפת הרובעים

מה עשיתם?
"ניסינו לפנות לפיקוח, לאגף גני הילדים ואפילו לראש העיר. אמרו לנו להמתין. בסופו של דבר הגננת הודיעה לנו שאין גן היום וגם לגבי מחר היא לא יודעת אם יהיה גן ושהיא תודיע בבוקר. בסופו של דבר, היום 33 תלמידים נשלחו חזרה הביתה, מבלי שיש לנו כל מידע לגבי מתי יפתח הגן, אם בכלל. מי שמפסיד מזה הכי הרבה, הם הילדים, שגם ככה מתמודדים עם קשיים רגשיים ונפשיים".

 

עוד טוענת האם כי ההורים עצמם חוששים לאבד את מקומות העבודה בעקבות המצב. "זה מתסכל. בא לנו לצרוח ואין לנו למי", היא אומרת, "איך עושים מתווה כזה שבו אנשי הצוות עצמם, לא יכולים לעמוד בו? מפרסמים שיש גנים ויש מתווה, אבל בפועל זה לא קורה".

יש לציין כי אמש, שבת, בעקבות המקרה הקיצוני בו 17 גנים נחשפו למפעילה חיצונית אחת שהתבררה כמאומתת, הוציאה הנהגת ההורים העירונית הודעה כי במטרה לנקוט במשנה זהירות, החל מהיום, לא יתקיימו חוגים בגנים הן בבוקר והן בצהרון.

מדוברות העירייה נמסר: "אגף גני הילדים וכלל הגורמים הרלוונטיים ברשות, פועלים סביב השעון כדי לשבץ אנשי צוות במוסדות החינוך ולאפשר את פתיחתם על אף המחסור שקיים בימים אלו בכלל הרשויות בישראל. מדובר במחסור שנובע בעקבות הבידודים והתחלואה הגוברת – לנוכח ההנחיות שמשתנות בתדירות יחסית גבוהה מבעבר. חשוב להבין כי ימים אלו מהווים אתגר משמעותי עבור צוותי החינוך ולמרות זאת, בפתח תקוה, רוב המסגרות שעומדות במתווה – פועלות כסידרן. בשל העובדה כי במהלך הסופ"ש נכנסו גנים רבים ואנשי צוות לבידוד נעשתה טעות נקודתית בתיאום בין משרד החינוך לעירייה בנוגע לגן המדובר. הלקחים הופקו והגן יחזור לפעילות מחר בהתאם להנחיות".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר