הילד שנפגע, צילום באדיבות ההורים

"אני לא ישנתי ואשתי לא הפסיקה לבכות" | תלונה חדשה נגד סייעת בגן בפתח תקוה

חשד ההורים לאלימות כלפי בנם התעורר כאשר הבן סיפר ש"יש בגן גננת חלשה וגננת חזקה". העירייה: "בדיקה מול אנשי הצוות לא העלתה חשד לאלימות מצד הסייעת"

פורסם בתאריך: 20.3.22 09:27

תלונה הוגשה לפני ימים אחדים במשטרה נגד סייעת בגן חינוך מיוחד עירוני בפתח תקוה בעקבות חשד של ההורים לאלימות לכאורה מצד אחת הסייעות בגן כלפי ילדם. החשד עלה בשיחה תמימה בין אחד הילדים בגן להוריו, שבמהלכה סיפר הילד על התנהגות מסוימת של הסייעת – מה שהדליק נורה אדומה אצל הוריו, ובהמשך גם אצל הורים נוספים ששיתפו אלו את אלו בחשד. אחד מהם הגיש תלונה במשטרה.

"לפני מספר ימים הילד חזר עם מכה במצח ואז בסוף שבוע כשישבנו כל המשפחה המורחבת, הוא התחיל לתאר לנו שיש בגן גננת חלשה ויש גננת בגן שהיא חזקה", משחזר אביו של אחד הילדים, אשר התלונן במשטרה. "ניסינו לדובב אותו ולהבין למה הוא מתכוון כשהוא אומר שיש גננת חזקה, ואז הוא התחיל לספר שהיא נותנת מכה בראש. במהלך דבריו הוא ציין עוד שם של ילד שלכאורה קיבל ממנה מכה".

האב הוסיף וסיפר: "התקשרנו להורי הילד השני וביקשנו שידברו עם בנם שיספר להם מה קורה בגן. הילד סיפר את אותו סיפור כפי שהבן שלי סיפר. בהמשך פניתי לגננת של הגן וסיפרתי לה על המקרה. אחרי שהיא דיברה עם המפקחת שלה, המפקחת חזרה אלי ואמרה לי שזה בטיפול ושיזמנו את הסייעת לשיחה. יותר מאוחר באותו יום המפקחת שלחה לי הודעה שהסייעת לא תגיע לשיחה כי היא לא חשה בטוב. בסופו של דבר היא הגיעה לשיחה ובסיומה הוחלט שמחזירים אותה לגן בנתיים".

קיראו על הפרשה הקודמת שנחשפה לפני מספר ימים:

"הילד רץ אליה, היא נתנה לו מכה בפנים" | פרטים חדשים על החשד לאלימות בגן

אביו של הילד הראשון שסיפר על כך להוריו החליט שהוא לא מסתפק בכך ופנה למשטרה. "אני החלטתי להגיש תלונה במשטרה כדי שתהיה לזה יותר השפעה והד. הבנתי שזה עבר לטיפול באגף שמטפל בחסרי ישע", הוא אומר. בינתיים, בחרו ההורים שלא לשלוח את בנם לגן בימים שהגננת, עליה הם כן סומכים, לא נמצאת והילדים נמצאים באחריות גננת מחליפה והסייעות, אחת מהן היא אותה סייעת שכלפיה עלה החשד.

 

לאחר החשד שעלה, ההורים פתחו קבוצת וואטסאפ משותפת. "עבור חלק מההורים סוג של נפתחו להם העיניים בדיעבד והם חוששים כי שינוי שהרגישו בהתנהגות ילדיהם, אולי קשור לחשד שלנו", אומר האב. הוא מציין כי בגן יש מספר ילדים שיש להם קושי בדיבור והוריהם חוששים עתה כי הם לא יכולים להבין מהם מה עבר על ילדיהם בגן".

האב שחשף את החשדות אומר: "מאז שהבן שלנו בגן הוא היה חוזר מהגן עם סימנים כחולים בידיים וברגליים ותמיד הגננות היו אומרות שהילדים משתוללים בחצר ונופלים. אני מקווה מאוד שלא עברו עליו שלוש שנים של הדבר הזה".

מה התחושות שלכם?
"אני שלושה ימים לא ישנתי. אשתי לא מפסיקה לבכות. הסיטואציה ממש לא נעימה. כשרואים את זה בטלוויזיה, אז אומרים איך אפשר לעשות דברים כאלו, אבל כשזה מגיע אליך אתה לא מבין את הסיטואציה".

גורמים במשטרה אישרו בשיחה עם אתר מלאבס את דבר קבלת התלונה וציינו כי הם מתינים כעת שהוריו של הילד יאפשרו לשלוח אליהם חוקר ילדים. בהודעה שיצאה מצוות הפיקוח, העירייה ואגודת אלו"ט, נמסר כי ההורים זומנו לשיחת זום בניסיון להפיג את החששות. בהודעה נכתב: "הורים יקרים, אנו מודעים לדאגה שלכם ולשאלות שעולות. נבקש לפגוש אתכם על מנת לשמוע ולהשמיע באופן ישיר וכנה. מצורף קישור לזום שיערך ביום ראשון 20.3.22 בשעה 8.00 בבוקר. נשמח לפגוש נציגות הורים".

מדוברות העירייה נמסר: "בשל צנעת הפרט והעובדה כי המשטרה בודקת את התלונה שהתקבלה לפני מס' ימים בנושא – לא נוכל לפרט על כלל הפעולות שבוצעו במסגרת התחקיר שנעשה. יחד עם זאת, בגן המדובר עובדים למעלה מעשרה אנשי צוות, לרבות עו"ס, גננות ומטפלים פרא רפואיים. במסגרת תחקיר הרשות נערכה בדיקה מול אנשי הצוות בגן אשר לא העלתה חשדות לאלימות מצד הסייעת".

מאלו"ט נמסר בתגובה: "אלו"ט מפעילה בגן את הטיפול הבריאותי המקדם ויחד עם צוות משרד החינוך והרשות המקומית אחראי לבטחונו ושלומו של כל אחד מילדי הגן. עם קבלת התלונה נערך בירור מקיף בנושא. הנושא עבר לחקירת משטרה והמשך הטיפול יעשה בהתאם לממצאי החקירה. חשוב לציין כי החשד שעלה הוא לגבי עובדת המועסקת על ידי הרשות ולא על ידי אלו"ט. אנו סומכים את ידנו על גורמי הפיקוח והאכיפה ונשתף פעולה ככל שנתבקש".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר