מעון בכפר גנים, צילום דוברות העירייה

בעקבות החשדות להתעללות בפעוטות: העירייה תפעיל בעצמה את מעון אמונה בכפר גנים

המעון בו 80 פעוטות יופעל באמצעות מקפ"ת החל מיום ראשון הקרוב. הצוות החדש יחליף את המטלות נגדן הועלה חשד להתעללות בפעוטות לכאורה

פורסם בתאריך: 28.4.22 13:36

ראש העירייה, רמי גרינברג, החליט כי ביום ראשון יחזרו 80 הפעוטות למעון בכפר גנים תחת ניהול החברה העירונית מקפ"ת. במסגרת ההבנות שהושגו בין העירייה להנהלת רשת המעונות "אמונה" ובתום התקופה בה נדרשה הרשת להעמיד לרשות הפעוטות במעון בכפר גנים צוות אשר יחליף את המטפלות שכנגדן הועלה החשד להתעללות, החליט גרינברג  בצעד תקדימי להעביר את ניהול המעון לחברה העירונית מקפ"ת ולקדם את פתיחתו כבר ביום ראשון הקרוב (1.5). פעילות המעון תלווה ע"י האגף לגיל הרך בעירייה תוך פיקוחו של משרד החינוך.

צפו: עשרות הורים מחו נגד מנהלת המעון בעקבות החשד להתעללות בפעוטות

שוחררה למעצר בית הסייעת החשודה באלימות כלפי פעוטות

ההחלטה לעיל התקבלה במהלך ימי חול המועד פסח ועל כן בימים האחרונים עמלים כלל צוותי העירייה ומקפ"ת הרלוונטיים בהכנת המעון לקראת למעלה מ-80 פעוטות שישובו למסגרת בטוחה ונאותה. בתוך כך, בימים האחרונים העירייה הקצתה משאבים להחלפת הציוד במעון, עבודות תחזוקה ולגיוס צוותים. כדי לעמוד בטווח הזמנים הקצר, ההערכות בנושא מתבצעת מסביב לשעון תוך הירתמות מוחלטת של כלל העובדים הרלוונטיים לנושא.

 

האגף לגיל הרך בעירייה, הינו יוזמה ייחודית לפתח תקוה והוקם בשנים האחרונות לטובת קידום הדרכות והכשרות למנהלי המעונות הרשומים, לצד ביקורי פתע במעונות וככל שנדרש גם הליכי אכיפה יחד עם ההורים והגורמים האמונים על הנושא במשרד החינוך, התמ"ת ומשטרת ישראל.

גרינברג אמר: "עיריית פתח תקוה שמה בראש סדר העדיפויות את נושא החינוך לכל שכבות הגיל. הדבר בא לידי ביטוי, בין היתר, גם באגף לגיל הרך שהקמנו בשנים האחרונות וכן גם בפעילות שאנחנו מקדמים יחד עם מנהלי המעונות הפרטיים. לצערי, אין לרשות סל סמכויות שבכוחו לאכוף מקרים מהסוג הזה, ולמרות זאת אנחנו עושים כל שניתן כדי לאתר מקרים ולמנוע אותם. במקביל, כפי שקרה גם במקרה המדובר, ככל שמתגלות חשדות אנחנו מקדמים באופן מידי מעטפת תומכת להורים ולתלמידים. אני מודה לאגף לגיל הרך בניהולה של צפנת יפת ולעובדי ומנהלי החברה העירונית מקפ"ת על ההירתמות בטווח זמן קצר לטובת הפעוטות ולרווחתם".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר