צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
צילום אילוסטרציה - אלימות כלפי קשישים למצולמת אין קשר לכתבה (א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)

צפו: נעצרו מטפלים בבית אבות בפתח תקוה בחשד לאלימות כלפי קשישים

מזעזע: המשטרה חושדת כי המטפלים היכו את הקשישים, משכו בשיערם וזרקו עליהם טיטולים

פורסם בתאריך: 1.1.18 11:30

משטרת ישראל עצרה הבוקר שישה מטפלים בשני בתי אבות, אחד בפתח תקוה ואחד ברחובות, בחשד לאלימות נגד מטופלים קשישים. המשטרה חושדת כי האלימות כללה משיכת שיער, זריקת טיטול, מכות והטחת כריות בפנים. בית האבות בפתח תקוה הוא רום גני זהב בקרית מטלון. בבית האבות החליטו שלא להגיב לטענות ולחשדות.
במשטרה ציינו כי לאחר חקירה סמויה נעצרו הבוקר ששת החשודים המועסקים כמטפלים ומטפלות בשני בתי האבות. החקירה הסמויה בנדון התנהלה לאחר שבפיקוד המשטרה הוחלט לתת דגש לחשיפת עבירות התעללות בקשישים בידי מטפלים בבתים פרטיים ובמוסדות, ולהגביר את ההגנה על חסרי ישע.


במהלך החקירה והפעילות בתוך כתלי בתי האבות, נחשפו מספר מקרים בהם מטפלים ומטפלות חרגו, לכאורה, מדרך הטיפול הסבירה והפעילו כוח נגד הקשישים ואף ביצעו כלפיהם פעולות שלא עולות בקנה אחד מהתנהלות המצופה מעובדים עם אוכלוסיות קשישים בגיל מופלג, חלקם תשושי נפש.
במשטרה הוסיפו כי במהלך החקירה הסמויה נאספו ראיות לאירועים לפיהם החשודים הפעילו כוח כלפי המטופלים. חלק מחקירת המשטרה מתייחסת לאירועים כגון משיכה בשיערם של הקשישים, משיכה של קשישה בחוזקה בכדי להעבירה מהכיסא למיטה, הטחת מגבת בפניו של קשיש לאחר ניגובו, משיכת קשישה מראשה בכדי להעבירה מכיסא גלגלים והטחתה במיטה, זריקת טיטול על פניה של קשישה, הכאת קשישה ברגלה והכאת קשישה אחרת בפניה וכן הטחת כריות בראשו של קשיש.
הבוקר החקירה הסמויה הפכה לגלויה, החשודים נעצרו ואף בוצעו חיפושים בבתי האבות.

ארבעה עצורים בפרשה שוחררו אתמול בתנאים מגבילים. אחד מהם הוא מטפל שעבד בבית האבות בפתח תקווה. עורך דינו, משה אלון, שמייצג אותו מטעם הסנגוריה הציבורית, מסר בתגובה: "מדובר בשלב מוקדם של חקירה. מרשי מכחיש את כל החשדות כנגדו וטוען כי אינו קשור לתלונות ולחשדות הללו. אני סמוך ובטוח שחפותו תתברר במהלך החקירה".

 

ללא קשר לפרשה הנוכחית, נזכיר כי לפני מספר שבועות הוגש כתב אישום כנגד מנהל המרכז הסיעודי "נאות השרון", וכנגד נתין מאריתריאה שהיה מטפל לשעבר במוסד, בגין גרימת מוות ברשלנות של מרים פזה ז"ל, שהתגוררה במקום, לאחר שלא התקינו וסת מים חמים במקלחת דבר שהוביל למותה של פזה בשל כוויות קשות בגופה.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר