מחאת הנשים ברחבת עיריית פתח תקווה. צילום באדיבות העירייה
מחאת הנשים ברחבת עיריית פתח תקווה. צילום באדיבות העירייה

מחאת "אישה שובתת": הפגנות ברחבת העירייה ובבית החולים בילינסון (וידיאו)

בשתי ההפגנות ציינו את זכר 24 הנשים שנרצחו השנה. ההפגנה בבילינסון לוותה על ידי עובדות סוציאליות שנתנו קווים מנחים לזיהוי אלימות במשפחה. בהפגנה ברחבת העירייה נאמו רמי גרינברג, אורנה דווידאי ורחל אלון

פורסם בתאריך: 4.12.18 13:52

הפגנה גדולה במסגרת המחאה הארצית נגד אלימות כלפי נשים, תחת הכותרת "אני אישה, אני שובתת", התקיימה הבוקר ברחבת העירייה, בה התכנסו בין היתר עובדי עירייה ותושבים. באירוע נכחו גם ראש העירייה רמי גרינברג, חברת המועצה ומחזיקת תיק הנשים אורנה דוידאי ויועצת ראש העיר לשוויון מגדרי, רחל אלון. המשתתפים בעצרת קראו לפעול כנגד הנוקטים באלימות כלפי נשים ואלימות על כל סוגיה. המשתתפים הרימו שלטים בגנות האלימות וקראו "לא עוד אלימות כנגד נשים!" ו"די לאלימות!".

צפו בהפגנה ברחבת העירייה:

במהלך העצרת הוקראו שמותיהן של 24 הנשים שנרצחו השנה. "בקהילה יש לנהוג בכבוד הדדי, באדיבות, בעזרה הדדית ובאופן ראוי האחד כלפי השני", ציין  גרינברג, "אין שום מקום לאלימות כנגד נשים. אני מגנה את האלימות על כל סוגיה ומאמין כי יש לעשות הכל כדי למגר את האלימות, יש להשתמש בכל הדרכים והאמצעים העומדים לרשותנו. אדם לאדם צריך להיות אדם".
באירוע נשאו דברים גם רחל אלון ואורנה דווידאי. בעירייה ציינו כי עיריית פתח תקוה תמשיך לפעול למיגור האלימות באמצעות סדנאות, פעילויות, הרצאות וכמובן מתן עזרה באמצעות אגף הרווחה לכל המבקשות סיוע. כזכור בעיריית פתח תקוה לא אפשרו לעובדות העירייה לשבות כחלק מהמחאה הארצית מבלי שינוכה מהן יום חופש. 

המחאה בבית החולים בילינסון צילום דוברות בית החולים

המחאה בבית החולים בילינסון צילום דוברות בית החולים

הפגנה נוספת בפתח תקוה נערכה בבית החולים בילינסון. עובדות ועובדים מכל התחומים והסקטורים השתתפו באסיפת הזדהות ותמיכה במאבק נגד אלימות כלפי נשים שהתקיימה הבוקר בבית החולים. בשעה 10:24 ציינו במקום את זכר 24 הנשים שנרצחו השנה בישראל. ההפגנה לוותה על ידי צוות העובדות הסוציאליות של בית החולים, שנתנו קווים מנחים לזיהוי מקרים של אלימות במשפחה ואף נתנו הנחיות לגבי הדרכים בהן ניתן לסייע במקרים אלה.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר