אינה סקיבנקו, יסמין וינטה ז"ל
אינה סקיבנקו, יסמין וינטה ז"ל

הפרקליטות ועורך דינה של אינה סקיבנקו קרובים להסדר טיעון. דורינה וינטה: לא ידענו

לפי ההסדר המסתמן, סקיבנקו תודה בהריגת יסמין וינטה ז"ל ובתקיפת הפעוטות האחרים. בפרקליטות הדגישו הערב שידרשו עונש דו ספרתי. דורינה וינטה: "אני רוצה שהמשפט הזה ייגמר כבר, זה מאוד קשה לי"

פורסם בתאריך: 26.12.18 22:02

במהדורת החדשות המרכזית של רשת וקשת חשף הערב הכתב גיא פלג שפרקליטות המדינה עומדת לחתום על הסדר טיעון עם אינה סקיבנקו, הסייעת בגן "מאשה והדוב" בפתח תקוה שחנקה למוות את הפעוטה יסמין וינטה בת השנה וחצי בעיר. על פי הפרסומים, במסגרת הסדר הטיעון תודה סקיבנקו בהריגה של הפעוטה ובתקיפת הילדים האחרים, אך סעיף ההתעללות בפעוטות לא ייכלל בכתב האישום. בפרקליטות הבהירו הערב בשיחה עם מלאבס כי ידרשו בכל מקרה להטיל על סקיבנקו עונש דו ספרתי.
גורמים המעורבים במו"מ על הסדר הטיעון אמרו הערב למלאבס שבשלב זה עדיין אין הסדר חתום וככל הנראה זה לא משהו שיקרה בימים הקרובים, אך הדגישו שיש מגעים מתקדמים. דורינה וינטה, אמה של יסמין ז"ל, אמרה הערב: "אותי אף אחד לא עדכן על כך וטרם שוחחתי עם עורך הדין שלי, אבל אני מאוד רוצה לסיים כבר עם המשפט הזה. זה לא עושה לי טוב, בכל פעם שאני מגיעה לארץ, אנשים מדברים איתי על כך, אנשים אומרים לי שהם מצטערים על המוות של הבת שלי וזה יותר מידי עבורי, זה מאוד כואב לי. אני רוצה שהמשפט כבר יסתיים בהקדם ויודעת שזה לא המצב הכי טוב, אבל אני רוצה שהיא תשב בכלא כל החיים שלה".

ולדימיר ודורינה, הוריה של יסמין ז"ל. צילום זאב שטרן

ולדימיר ודורינה, הוריה של יסמין ז"ל. צילום זאב שטרן

הילה עובדיה, תושבת העיר שמלווה את דורינה, אמרה הערב: "דורינה הגיעה לישראל לפני כשבועיים על מנת להסדיר את הוויזה שלה ומחר היא כבר עוזבת. היא לא כל כך אוהבת שמדברים איתה על המקרה, זה מאוד קשה לה כל פעם להגיע לבית משפט והיא מאוד מקווה שזה יסתיים בהקדם, על מנת שהיא תוכל להמשיך בחייה".
עורך הדין יעקב שקלאר המייצג את ההורים דורינה ו-ולדימיר, אמר: "אנחנו מודעים לכך שכבר תקופה ארוכה יש מגעים. טרם קבלנו את כתב האישום המעודכן, אך מבחינתנו, היא צריכה לקבל עונש דו ספרתי של לפחות 20 שנה. ההורים מאוד כואבים והמשפחה התפרקה ולכן היא צריכה להיענש בצורה הקשה ביותר".
על פי כתב האישום המקורי שהוגש בחודש יוני השנה על ידי פרקליטות מחוז מרכז, עבדה סקיבנקו בין השנים 2016-2018 כסייעת בגן ילדים ברחוב הפורצים וטיפלה בקבוצת תינוקות בטווח הגילאים שבין 3 חודשים עד שנה וחצי. בכתב האישום מצוין כי בהזדמנויות רבות ושונות במהלך עבודתה התעללה הנאשמת בתינוקות כך שאחזה בהם בכוח בזרוע, טלטלה אותם באוויר, בעטה בהם, הטיחה אותם בחוזקה אל הרצפה, גררה אותם בכוח, הניחה שמיכות על ראשם וגופם תוך שהיא מקשה עליהם לזוז ולנשום ועוד. באחד המקרים, בתאריך 16.5.18, אחזה סקיבנקו ביסמין וינטה, בזרועה, הניפה אותה באוויר בחוזקה תוך שהיא הולכת ומטלטלת אותה, והטיחה את גופה על מזרון לצד תינוק נוסף. "הנאשמת נשכבה לצד התינוקות, כיסתה את ראשם וגופם בשמיכה עבה, משכה אותם לכיוונה כשהם מכוסים, הידקה את השמיכה סביבם ונשענה עליהם עם פלג גופה העליון, תוך שהיא עסוקה במכשיר הטלפון הנייד שלה", נכתב בכתב האישום, "עת החלו התינוקות לנוע מתחת לשמיכה, הידקה הנאשמת את אחיזתה בהם, הצמידה אותם לגופה והניחה עליהם גם את ראשה. התינוקת (יסמין) ניסתה להתרומם ולהשתחרר מאחיזתה של הנאשמת, אך הנאשמת תפסה את התינוקת, קרבה אותה אל גופה והידקה את אחיזתה בה שוב ושוב, והכל כששני תינוקות מכוסים בשמיכה. בהמשך, הבחינה הנאשמת כי התינוקת מנסה להוציא את ראשה מתחת לשמיכה. או אז, תפסה אותה הנאשמת בזרועה, משכה אותה בחוזקה לכיוון התינוק, הטיחה אותה אל המזרון והצמידה אותה לגופה. הנאשמת המשיכה במעשיה, הניחה בשנית את השמיכה על ראשם וגופם של התינוקות הצמידה אותם מטה למזרון, עטפה וכרכה את השמיכה סביב ראשה ופלג גופה העליון של התינוקת מבלי להשאיר לה כל פתח לנשימה. הנאשמת אחזה בשני התינוקות מבעד לשמיכה, הידקה את תפיסתה בהם ונשכבה עם כל פלג גופה העליון על ראשה וצווארה של התינוקת ועל גופו של התינוק. רק לאחר כעשר דקות בהן שכבה הנאשמת על התינוקות הכלואים בשמיכה, היא התרוממה מעליהם והתירה את השמיכה שהייתה כרוכה סביב ראשה וצווארה של התינוקת. כשהבחינה הנאשמת כי התינוקת אינה מגיבה, כיסתה שוב את ראשה בשמיכה ושבה לעסוק בטלפון הנייד שלה. התינוקת נשארה מכוסה בשמיכה על גופה וראשה במשך כשעה וחמישים דקות, עד שנמצאה ללא רוח חיים על ידי סייעת אחרת".
מהפרקליטות נמסר: "איננו מתייחסים למו"מ מול סניגורים".

לקריאת הידיעה הקודמת בנושא כנסו כאן 


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר