גדעון דעבול ונחש הצפע שנלכד. צילום באדיבות גדעון דעבול

ברכב, מתחת לכרית: נחשי צפע נלכדו בימים האחרונים במקומות רבים בפתח תקוה, צפו בהם

תושבים מספרים על נחשים מסוכנים שנלכדו בימים האחרונים במקומות רבים בעיר. לוכד הנחשים גדעון דעבול: "אם ראיתם נחש, לא לזרוק עליו אבנים ולא להתקרב. צריך להסתכל על הכיוון שהנחש הולך על מנת שניתן יהיה לכוון את הלוכד"

פורסם בתאריך: 13.5.20 11:12

מזג האוויר מתחמם והנחשים יוצאים החוצה ומתחילים לחפש מזון, מים ובני זוג. תושבים מספרים כי בימים האחרונים נלכדו נחשים מסוכנים במספר מקומות בפתח  תקוה. הנחשים נלכדו בכפר סירקין, בשכונת אחווה, ברחוב רבקה גובר באם המושבות, ברחוב לשם, בשכונת עמישב ועוד.

"הנחשים נמצאים במחילות ומתחילים לצאת וצריך מאוד להיזהר מהם", אומר לוכד הנחשים גדעון דעבול, שמזהיר את הציבור לא ללכוד נחש לבד ולהזמין לוכד נחשים. אתמול לכד דעבול נחש צפע בשכונת כפר סירקין, נחש גדול במיוחד. "הרבה זמן לא לכדתי כזה נחש גדול", הוא מספר. "קיבלתי טלפון והאדם מספר לי שככל הנראה יש לו נחש בגינה, כי הכלב הוכש. בגלל שהתחיל להחשיך, הוא ביקש ממני לבוא בבוקר. אני התעקשתי ואמרתי לו שבלילה הנחשים יוצאים. הגעתי למקום וחיפשתי בכל הגינה, ממש לפני שסיימתי הפכתי כרית אחת בספה וכשהפכתי את הכרית השנייה אני שומע נשיפה חזקה כאילו הנחש עומד לתקוף. תפסתי אותו, הוא התחיל לנשוך את המכשיר ולהשתולל והשתלטתי אליו. היה להם מזל מאלוהים, כי זה היה נחש צפע ענקי ומזמן לא נתקלתי בכזה גודל".

40 מעלות ואף יותר בפתח תקוה: גל חום מעיק וארוך צפוי להתחיל בשבת

מקרה נוסף היה ברחוב לשם ברמת סיב, גם שם תפס דעבול נחש צפע שנכנס לתוך הרכב וטייל במנוע. "הם ראו נחש ברכב ופתחו את דלת הרכב והנחש נכנס מתחת למכסה מנוע, רק אחרי שפרקתי כמה חלקים מהרכב הצלחתי ללכוד אותו", אומר דעבול ומוסיף: "לצערי יש אנשים שלא מבינים ולא מזמינים לוכד והורגים את הנחשים. לפעמים מדובר בנחשים נדירים שהם חשובים לאיזון של הטבע ואוכלים את הצפעים. אם ראיתם נחש, לא לזרוק עליו אבנים ולא להתקרב. צריך להסתכל על הכיוון שהנחש הולך על מנת שניתן יהיה לכוון את הלוכד שמגיע. בכל מצב שרואים נחש, צריך להזמין לוכד נחשים, גם אם הוא ברח לשיחים, לוכד טוב יתפוס אותו".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר