קיץ, צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
מזג אויר צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

40 מעלות ואף יותר בפתח תקוה: גל חום מעיק וארוך צפוי להתחיל בשבת

בשבת צפויה עלייה ניכרת בטמפרטורות וביום ראשון תהיה עלייה נוספת. במד"א פרסמו הנחיות להתנהגות בגל החום הארוך הצפוי בשבוע הבא

פורסם בתאריך: 14.5.20 14:18

בימים הקרובים, צפוי לפקוד את ישראל גל חום כבד שיהיה מלווה בטמפרטורות גבוהות ובשמש חזקה, וכך גם בפתח תקוה. נחום מליק, חזאי בחברת מטאו טק, מציין: "באזור פתח תקווה והשרון גל החום העיקרי יתחיל בשבת. ביום חמישי ושישי מזג האוויר יהיה מעונן חלקית עם טמפרטורות דומות לאתמול ועליה מעט מעל הממוצע. חם אבל לא נורא, עם 28 מעלות ביום, עם לחות קצת גבוהה ובלילה נעים. השינוי יתחיל בשבת, אז צפויה עליה ניכרת בטמפרטורות, עליה של 6-8 מעלות ומזג אוויר שרבי. הטמפרטורות יכולות להגיע ל- 35-37 מעלות עם לחות נוחה".

ברכב, מתחת לכרית: נחשי צפע נלכדו בימים האחרונים במקומות רבים בפתח תקוה, צפו בהם


מליק ממשיך ומציין: "בשבוע הבא יתחיל גל חום ממושך, מיום ראשון הטמפרטורות יעלו ובימים ראשון ושני יש צפי ל-40 מעלות ואפילו יותר בכל אזור פתח תקוה, מישור החוף והשרון. הלחות תהיה נמוכה של 10-20 אחוז. ככל הנראה גל החום יימשך לאורך השבוע הבא. במזג אוויר כזה הפעילות בחוץ היא מסוכנת ויכולה לגרום למכת חום".
גם במד"א פרסמו הנחיות והמלצות לציבור כיצד לנהוג בחום הכבד וציינו שיש להימנע מחשיפה ישירה וממושכת לחום ולשמש ולהימנע ממאמץ גופני שאינו הכרחי, בעיקר בקרב אוכלוסיות בסיכון, בהם קשישים, נשים בהריון, חולי לב, חולים במחלות ריאה. בנוסף, יש להקפיד על שתיית מים באופן קבוע והימצאות במקומות ממוזגים ומוצלים ככל הניתן. יש לשים דגש רב ותשומת לב יתרה למניעת מקרי שכחה של ילדים במכוניות, העלולים להסתיים בטרגדיה.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר