נחנכה כיכר לוחמי האש בפתח תקוה

בטקס חגיגי נחנכה הכיכר הסמוכה לתחנת הכיבוי, כאות הערכה לפועלם ומסירותם של הלוחמים. בהמשך נערך טקס חילופי מפקדי התחנה

פורסם בתאריך: 5.6.20 08:40

בטקס חגיגי נחנכה אתמול (חמישי) "כיכר לוחמי האש" בפתח תקווה, כאות הערכה לפועלם ומסירותם של הלוחמים לשלום הציבור, במעמד השר לביטחון הפנים ח"כ אמיר אוחנה, סגן השר גדי יברקן, נציב כבאות והצלה רב-טפסר דדי שמחי, ראש עיריית פתח תקווה רמי גרינברג, מנכ"ל המשרד לביטחון פנים ניצב (בדימוס) משה (צ'יקו) אדרי ובכירים במערך כבאות והצלה.

בטקס בכיכר הסמוכה לתחנת הכיבוי בירך השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה  את ראש העיר, נציב כבאות והנוכחים על הכיכר החדשה ואמר: "כשמדברים על מערך הכיבוי וההצלה חייבים לדבר בשפה אחת – שפה של הצלת חיים. זהו הערך העליון וזוהי המשימה של כל אחד ואחת מלוחמות ולוחמי האש. נשות ואנשי המערך נאבקים בחירוף נפש בשריפות; מחלצים לכודים מתוך כלי רכב; מדירות אפופות עשן. לרוב תוך סיכון חייהם. החל מהיום, במקום הזה, הכיכר על שם לוחמי האש תשמש תזכורת לערכים העומדים בּבְסיסו של השירות במערך הכיבוי וההצלה: אומץ לב, הקרבה ודבקות במשימה. הכיכר הזו, היא גם הזדמנות שלנו, של כולנו, של ראש העיר החרוץ, של אזרחי פתח תקווה ואזרחי המדינה בכלל, להביע הערכה לשליחותם של לוחמות ולוחמי האש, והאחריות שלקחו על עצמם למעננו, הציבור הרחב".

תחנת כבאות והצלה פתח תקווה החלה את דרכה כנקודת מתנדבים קטנה בשנות קום המדינה במאה הקודמת עד הפיכתה לתחנת כיבוי אזורית מרכזית וחשובה המעניקה מענה מציל חיים לאחת הערים הגדולות בישראל. בנוסף, לתחנה יכולת מבצעית ייחודית בתחום הטיפול בחומרים מסוכנים והיא נותנת מענה למטרופולין ולמחוז כולו. ראש העירייה רמי גרינברג אמר: ״מצאנו לנכון להוקיר ולכבד את לוחמי האש הפועלים באומץ ובמסירות נפש למען הציבור בפתח תקוה בפרט, ואזרחי ישראל בכלל. כזכור, לאחרונה חנכנו כיכר על שם צוותי הרפואה וכיכר נוספת בהוקרה למשטרת ישראל, כיכר לוחמי האש מביעה את הערכתנו הרבה כלפי לוחמי האש, צוותי כיבוי האש. אנו מוקירים תודה לכל הגופים שאנשיהם נמצאים בחוד החנית של החברה הישראלית ובזכותם אנחנו זוכים לחיים בטוחים ובריאים. העיר פתח תקוה היא העיר הרביעית בגודלה ויש בה אתגרים רבים גם בתחום הכיבוי".

שטח הפיקוד של תחנת הכיבוי וההצלה האזורית פתח תקוה משתרע על 120 אלף דונם, בו חיים למעלה מ-400 אלף תושבים בערים המרכזיות – פתח תקוה, ראש העין, אלעד וביישובי האזור המשתייכים למועצות האזוריות דרום השרון וחבל מודיעין. בנוסף, בתחום אחריותה מתן מענה מקצועי מהיר לשבעיה אזורי תעשייה מהגדולים והמתפתחים בארץ.

כיכר לוחמי האש בפתח תקוה. צילום דוברות העירייה

נציב כבאות והצלה לישראל, רב טפסר דדי שמחי, אמר: "כיכר לוחמי האש מעלה על נס את מסירותם, נחישותם ועוז רוחם של הכבאים המקדישים את חייהם ופועלם להצלת חיים ורכוש של אזרחי המדינה תוך שהם מסכנים עצמם. אני גאה להוביל מערך מבצעי, איכותי, מקצועי ומתפתח הניצב בחזית גופי החירום בישראל".

אביו היה כבאי ונפטר לפני שנתיים: אלון שבתאי הוא המפקד החדש של תחנת הכיבוי וההצלה

מיד לאחר האירוע השתתפו המכובדים בראשות השר לביטחון פנים בטקס החלפת מפקדים בתחנה אזורית פתח תקווה. נציב כבאות והצלה רב טפסר דדי שמחי ענד למפקד התחנה הנכנס אלון שבתאי דרגות טפסר משנה ואיחל לו הצלחה בתפקידו החדש. טפסר משנה אלון שבתאי יחליף את תת טפסר איציק עוז שפיקד על התחנה חמש שנים ומונה לאחרונה לראש חטיבת מבצעים בנציבות כבאות והצלה. בתחנת כיבוי פתח תקווה עובדים כ-70 לוחמי אש, קצינים, מפקחי הגנה מאש ועובדים נוספים, הפועלים באחריות ובאומץ לב ומטפלים בכ-5,000 אירועים מבצעיים בשנה, בהגנה על התושבים באירועי חירום בתחום הכבאות וההצלה.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר