הכנסת, אליהו ברוכי. צילום אמיל סלמן, זאב שטרן
הכנסת, אליהו ברוכי. צילום אמיל סלמן, זאב שטרן

"משמים סידרו והמקום שלי נהיה ריאלי" | חבר כנסת נוסף מפתח תקוה, הרב אליהו ברוכי

ברוכי היה מספר עשר ברשימת יהדות התורה לכנסת. במועצת העיר פתח תקוה יחליף אותו שמעון ברגמן מדגל התורה, תושב שכונת הדר גנים

פורסם בתאריך: 22.6.20 19:22

חבר המועצה הרב אליהו ברוכי מסיעת יהדות התורה יתמנה לחבר כנסת במסגרת החוק הנורווגי ויהיה חבר הכנסת החמישי מהעיר פתח תקווה. אבעת החברים הנוספים הם שרת הקליטה פנינה תמנו שטה שהצטרפה לכחול לבן, יבגני סובה מישראל ביתנו, משה ארבל מש"ס, והרב אוריאל בוסו מש"ס שהצטרף גם הוא לכנסת במסגרת החוק הנורווגי. אישור החוק מאפשר ל-12 שרים וסגני שרים להתפטר מחברותם בכנסת לטובת הבאים אחריהם ברשימה, המתפטרים יכהנו רק כשרים או סגנים ולא כחברי כנסת.
ברוכי שובץ בבחירות לכנסת ה-21 במקום העשירי ברשימת יהדות התורה, בבחירות האחרונות קיבלה הסיעה שבעה מנדטים וברוכי נשאר בחוץ, אך שלושה חברי כנסת התפטרו במסגרת החוק הנרווגי – מאיר פרוש, יעקב ליצמן ואורי מקבל. מהלך זה איפשר כניסת שלושה חברי כנסת חדשים מהסיעה.
ברוכי הצטרף למועצת פתח תקווה מטעם יהדות התורה בשנת 2008 ומי שיחליף אותו כעת הוא שמעון ברגמן מדגל התורה, תושב שכונת הדר גנים. בראשות יהדות התורה יעמוד הרב ישראל פרידמן. "אני לא תכננתי להיות חבר כנסת, קראו לי ובאתי. הוצבתי במקום העשירי, מקום שהוא לא ריאלי ברשימה ומשמים סידרו וזה נהיה ריאלי", הוא אמר השבוע למלאבס. "בתור חבר מועצה התעסקתי בקשת רחבה של נושאים ובעיקר בנושא החינוך ומוסדות הדת. בחינוך הייתה התפתחות ענפה של ציבור חרדי ותורני במרכז העיר, ליוויתי את זה ברמה היומיומית. כשהתחלתי הבן שלי הגדול שהיום בן 21 למד בכיתה א' ואז היו 10-14 ילדים בכיתה א' והיום יש 5-6 כיתות במחזור, דבר אשר מצביע על ההתפתחות והגידול של הציבור התורני במרכז העיר בשנים האחרונות. העיר פתח תקווה היא עיר מיוחדת במרקם החיים שלה ובמגזרים השונים וככל שזה תלוי בי, אני אמשיך לתרום ולשמר את המרקם המיוחד".
מה אתה מתכוון לעשות כחבר כנסת?
"כשנבחרתי להיות חבר מועצה בשנת 2008 הגעתי ישר מהכולל והתעסקתי בקשת רחבה מאוד של נושאים מגוונים, מהטיפול באזרח הקטן ועד נושאים ציבורים כלליים. גם בכנסת אני מקווה להמשיך להיות אוזן קשבת לאזרח הקטן בבעיות האישיות וגם לנסות לשנות, לשפר ולייעל את המרחב הציבורי".
‏סגן השר אורי מקלב הגיש את התפטרותו היום בשעה 17:00 ליו"ר הכנסת ותוך 48 שעות החברות של ברוכי בכנסת נכנסת לתוקף, בעוד חברותו במועצת העיר מסתיימת.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. מיקי

    עוד משכורת מיותר על חשבון הציבור והוא חושב שזה משמים .

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר