מקווה בעש"ט צילום פרטי
מקווה בעש"ט צילום פרטי

תושבים הופתעו לגלות כי מקווה הגברים בהדר גנים שנפרץ בחג פתוח לציבור בניגוד להנחיות

בעקבות הסערה בקהילות החרדיות בעיר התקיים אתמול מפגש בין ראש העירייה לרבנים, בו הדגיש גרינברג שההנחייה לסגור מקוואטות לגברים היא של המדינה. היום דיווחו תושבים כי המקווה המדובר בהדר גנים פתוח והם טבלו ללא הפרעה

פורסם בתאריך: 23.9.20 17:08

מספר ימים לאחר שמשטרת ישראל קנסה תושב חולה קורונה שהגיע למקווה לגברים הבעש"ט ברחוב מנחם בגין בניגוד  להנחיות, כאשר לטענת העירייה המקום נפרץ על ידי מספר תושבים וננעל מחדש, הופתעו מספר תושבים לגלות הבוקר שהמקווה פתוח וניתן לטבול בו באין מפריע.

אמש לאחר הסערה שפרצה במגזר החרדי בעיר על כך שלא ניתן לקיים טבילה לפני כיפור, התקיים מפגש של ראש העירייה רמי גרינברג עם רבנים מהמגזר החרדי ליישור ההדורים. בעירייה הבהירו היום כי במפגש הדגיש גרינברג בפני הרבנים שסגירת המקוואות היא החלטת מדינה והעירייה לא יכולה לשנות אותה. בעירייה לא התייחסו בתגובתם היום לכך שהמקווה פתוח בניגוד להנחיות.
כזכור, ביום שני קנסה משטרת ישראל, חולה קורונה ומספר תושבים שהגיעו למקווה בשכונת גני הדר, מאחר והנחיות המדינה מתירות פתיחה של מקוואות לנשים בלבד. גם גרינברג פרסם פוסט בנושא וציין שבניגוד להנחיות, פרצו תושבים את מקווה הגברים ברחוב מנחם בגין והשתמשו בו. במפגש אתמול בבניין העירייה דיברו הרבנים על חשיבות המקווה לעם ישראל ובמיוחד בימים הנוראים ועל כך שהם שומרים על תקנות הקורונה בתוך הקהילה שלהם. גרינברג ציין בפניהם שההוראה לסגירת המקוואות היא החלטה של המדינה בנושא וביקש מהם להעלות את הדרישה להשארת המקוואות פתוחים אצל חברי הכנסת והשרים נציגי המפלגות החרדיות.
מהעירייה נמסר היום כי: "ראש העיר רמי גרינברג נפגש עם מספר רבנים בולטים בפתח תקוה ולבקשתם דנו הצדדים באפשרות לפתוח את המקוואות לקראת יום כיפור. ראש העיר הבהיר בפגישה כי המדינה היא זו שהחליטה על סגירת המקוואות ועל כן יש לפעול מולה בנושא ויש לכבד את ההנחיות. הרבנים הסבירו את חשיבות הטבילה במקווה לפני יום כיפור, דבר שנשמר במשך כל הדורות ואף בחו"ל. ראש העיר ציין כי הוא מבין לליבם בנושא חשוב זה, וכן ציין לחיוב את הבטחת הרבנים לשים דגש על הנחיות הקורונה בתוך הקהילות שלהם בכל מקום וזמן, לרבות הפעולות שנעשו על ידם עד כה לשמירה על הנחיות הקורונה בקהילות שלהם. הובהר ע"י הצדדים כי יפעלו יחד אל מול הגורמים הרלוונטיים כדי לאפשר מתווה לשימוש במקוואות לקראת יום כיפור תוך הקפדה הדוקה וחריפה בשמירת ההנחיות למניעת התפשטות הנגיף ועמידה בכללי היגיינה מחמירים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר