עיריית פתח תקוה צילום זאב שטרן
בניין עיריית פתח תקוה צילום זאב שטרן

לא נגמר? סגנית מבקרת העירייה מערערת על בחירת המבקרת

עורך דינה של רו"ח יעל שאער טוען במכתב ששלח לעירייה ולגורמים נוספים כי תהילה דומב אינה עומדת לכאורה בתנאי המכרז. העירייה בתגובה: "היא עמדה בקריטריונים הברורים והרשימה את הוועדה"

פורסם בתאריך: 25.10.20 13:02

יממה אחרי שהעירייה הודיעה שתהילה דומב נבחרה לתפקיד מבקרת עיריית פתח תקווה בוועדת הבחינה שבדקה את כל המועמדים, התקבל היום בעירייה מכתב תלונה של אחת המועמדות לתפקיד, רו"ח יעל שאער, אשר מועסקת על ידי עיריית פתח תקווה בתפקיד מ"מ / סגנית מבקר העירייה. במכתב שנשלח באמצעות עו"ד אביחי ברטנובסקי ממשרד נעמי לנדאו ושות', טוענת שאער שדומב לא עומדת לכאורה בתנאי המכרז. במכתב ששלח עורך הדין של שאער נכתב: "הגב' דומב, המועסקת יחדיו עם מרשתנו במחלקת הביקורות בתפקיד מנהלת מחלקת ביקורות וניהול תלונות הציבור, תפקיד בו זכתה מכוח מכרז וכפופה במסגרת עבודתה למרשתנו, הגישה יחדיו עם מרשתנו, מועמדות לתפקיד מבקרת העירייה וממונה על תלונות הציבור. מרשתנו סבורה, כי החלטת ועדת המכרזים התקבלה, בין היתר, משיקולם זרים, תוך התעלמות בוטה וצינית מדרישות תנאי הסף המוגדרים בתנאי המכרז, מהדרישה להמציא שני דוחות ביקורות שנערכו על ידי המועמד בתקופת העבודה (בעבודת ביקורת) ומהוראות כל דין הנוגעות למהות תפקיד "מבקר הפנים" והפעולות שעליו לבצע, אל מול הכשרתה וכישוריה של גב' דומב והתאמתה לתנאי המכרז".
עוד נכתב במכתב אשר נשלח לראש העירייה רמי גרינברג, מנכ"ל העירייה יניב בניטה, מבקר עיריית אור יהודה רמי בן סעדון, אשר שימש בוועדה כנציג משרד הפנים, היועצת המשפטית שרית גרינבאום וכן לכל חברי מועצת העיר: "הלכה למעשה, עולה חשש כי הליכי המכרז נשוא מכתבנו זה, ובחירת הזוכה בו היו ללעג ולקלס אל מול דרישת הדין. בהתאם למידע המצוי ברשות מרשתנו, הנסמך בין היתר מכוח היותה של מרשתנו ממונה על עבודה של גב' דומב, הרינו להביא לידיעתכם, כי על פניו לגבי' דומב לא קיים הניסיון התעסוקתי הנדרש לצורך מילוי התפקיד נשוא המכרז והיא אינה בקיאה בהליכי ביצוע ביקורת פנים, בפרט בתחום המוניציפלי. יתרה מכך, בהיותה כפופה למרשתנו, מעולם לא ערכה הגב' דומב ולו דו"ח ביקורת אחד ולהגישו לגורם המבקר ברשות וזאת בניגוד לדרישה מהעומדים להגיש שני דוחות כאלה, כחלק בלתי נפרד מהגשת מועמדתם, לעיונה של וועדת המכרזים".
לאור כל הנכתב, דורש עורך הדין מהעירייה להימנע מכל החלטה המאשרת את זכייתה של דומב בתפקיד מבקרת העירייה ולהעביר לידם את פרוטוקול וועדת המכרזים ואת כל מסמכי המכרז שהוגשו על ידי דומב לרבות דוחות, לא מאוחר מה-25.10.20.

תהילה דומב נבחרה למבקרת העירייה החדשה

דומב נבחרה מתוך 22 מתמודדים ובעירייה ציינו בהודעתם בין היתר שבמסגרת תפקידה ערכה ביקורות שונות על פעולות ותהליכים המתבצעים בעירייה. עוד צוין כי במסגרת עבודתה הקודמת במשרד רו"ח, רכשה ניסיון וידע רב במגוון תהליכים הקשורים להתנהלות הרשויות המקומיות ועבודתן מול השלטון המקומי ובין היתר ביקורות ועריכץ דוחות כספיים ברשויות מקומיות מטעם משרד הפנים וכן ביקורת תקציבי חינוך המועברים ממשרד החינוך לרשויות המקומיות.

בתגובה לטענות הפנתה אותנו דומב לדוברות העירייה.

מלשכת ראש העירייה נמסר: "כפי שנאמר בעבר על טענות קנטרניות אחרות שהתבררו כעורבא פרח – לתפקיד מבקרת העירייה נגשו מועמדים רבים כאשר מתוכם נבחרה מי שעמדה בקריטריונים הברורים. זאת לאחר שהציגה את כישוריה והרשימה את הועדה הבוחנת שהורכבה גם מנציגים מחוץ לעירייה, לרבות ממשרד הפנים. על כן, אנחנו מאחלים בהצלחה רבה למבקרת הנכנסת בתפקידה החשוב".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר