האיחוד הדתי: מימין איציק דיעי ומשמאל צביקה וישינגרד. באמצע יצחק לקס, יו"ר הוועדה
האיחוד הדתי: מימין איציק דיעי ומשמאל צביקה וישינגרד. באמצע יצחק לקס, יו"ר הוועדה

התפתחות פוליטית בפתח תקוה: שתי רשימות של הציבור הדתי מתאחדות, ועדה תקבע את הרכב הרשימה

נציגים של שתי מפלגות המייצגות את הציבור הדתי החליטו להתאחד לרשימה אחת למועצת העיר. מפלגה שלישית בינתיים לא מצטרפת

פורסם בתאריך: 24.5.23 12:29

נציגים של הציבור הדתי לאומי בפתח תקוה  החליטו להתאחד ולרוץ ברשימה אחת משותפת. במשך תקופה ארוכה הופעלו לחצים מאחורי הקלעים והשבוע יצאה על כך הודעה רשמית. מטרת ההחלטה על ריצה ברשימה משותפת היא למנוע פילוג ולהגדיל את הייצוג של המגזר במועצת העיר. היוזמה לכך באה אמנם מנציגי הציונות הדתית והבית היהודי בעיר, אולם הם קוראים גם לשאר נציגי הציבור הדתי לאומי, כמו עוצמה יהודית, להתאחד ולרוץ ביחד איתם.

כזכור, בערב פסח התקיים כנס תומכים בנוכחותם של שרי וחברי הציונות הדתית, במהלכו הכריז שר האוצר בצלאל סמוטריץ' על בחירתו ותמיכתו בחבר מועצת העיר צביקה וישנגרד כראש רשימת הציונות הדתית למועצת העיר. במקביל, הודיע סגן ראש העירייה, איציק דיעי, כי על אף התמורות במפלגת האם, הבית היהודי, ימשיך ויתמודד בראש רשימת הבית היהודי למועצת העיר.

בתוך כך הודיעו גורמים נוספים בציבור על רצונם לנסות ולהיבחר למועצת העיר באופן עצמאי. התוצאה הייתה עלולה בתוצאות הבחירות ובמספר המנדטים של הציבור הדתי במועצת העיר בקדנציה הבאה. לאור זאת, יזמו בחודש האחרון אנשי ציבור מכלל המגזרים בעיר ניסיון לאחדות בין דיעי ו-וישנגרד והצליחו להשיג את הסכמתם המשותפת להקמת ועדה ציבורית בלתי תלויה, שתקבל את המנדט להקמת סיעה משותפת, פתיחת הרשימה לכלל התושבים הרואים עצמם מתאימים לייצג את הציבור הדתי בעיר וקביעת הרכב הרשימה הסופי.

 


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


בין חברי הוועדה נמצאים: פלטיאל אייזנטל, מאיר נגה, עופר אברהם, אביגדור ביטון, שרה לזרוביץ, יעקב פלהיימר, ישורון פרסיק, יהודה דרסינובר, משה מרציאנו, יהודה לנצקרון, לירז ראש ויהודה תורג'מן. לראשות הוועדה נבחר עו"ד יצחק לקס, איש ציבור מוכר, תושב שהם, שיהווה גורם חיצוני ומקצועי שילווה את פעילות הוועדה.
ביום ראשון התכנסה הוועדה הציבורית לפגישתה הראשונה ובסיומה הכריזה על פרסום "קול קורא" לכל המעוניין להגיש את מועמדותו באמצעות טופס מקוון ולהציג את משנתו ועשייתו לטובת הציבור. בחודש הקרוב תדון הוועדה במועמדים ולאחר מכן תפרסם את שמות המועמדים שייצגו את הציבור הדתי לאומי בבחירות שיתקיימו ב-31.10.23.

בתחילת הישיבה הודו דיעי ו-וישנגרד לחברי הוועדה על הסכמתם לפעול על מנת למצוא את המועמדים הראויים. ככל הידוע, גילה בן נאים, שתעמוד בראש רשימת עוצמה לפתח תקוה (עוצמה יהודית) לא מתכוונת לחבור בשלב זה לרשימה המאוחדת. בן נאים ביקשה שלא להגיב להתפתחויות.

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר