פתיחת שנה 2017 צילום עודד קרני.jpg
פתיחת שנה 2017 צילום עודד קרני.jpg

הבוקר: תלמידי כיתה ו' בפסגות שבתו. אתמול נפתחה שנת הלימודים עם בעיות נקודתיות

הורי הכיתה מבקשים הסעות לתלמידים ממתחם A למתחם B. אתמול ביקרו שר החינוך ומנכ"ל משרדו בראש העין. הורים לילדים אלרגנים מתלוננים שאין להם צהרונים ויש ילדים שמתלוננים שתדירות קווי האוטובוסים נמוכה. וגם צפו בסרטון: כך פתחו תלמידי בגין את השנה

פורסם בתאריך: 3.9.18 13:33

הורי כיתה ו' בבית הספר פסגות ע"ש חיים גורי השביתו היום (שני) את הלימודים לאור העובדה שהעירייה אינה מספקת הסעות לשבעה תלמידים שמתגוררים במתחם A ולומדים בבית הספר החדש שנמצא ברחוב יגאל אלון פינת נתן אלתרמן במתחם B. מדובר ב-4 תלמידי כיתה ו' ו-3 תלמידי כיתה ה'. נציין כי היום הגיעו לכיתה ו' הגיעו שלושה תלמידים בלבד מתוך 37 ונזכיר כי מדובר בתלמידים שלמדו בבית הספר של מתחם B שפעל אשתקד במתחם A. הם הועברו אליו בגלל חוסר בכיתות במתחם A.

"בשנה שעברה נתנה העירייה הסעות לילדי מתחם B שלמדו ב-A ולצערנו השנה הם לא עושים את זה הפוך", אומר אחד ההורים. "יש לא מעט פתרונות שהעירייה יכולה למצוא אבל אנחנו נתקלים בדלת אטומה".

בית הספר מתחם A ראש העין- פסגות אפק. צילום באדיבות ההורים

בית הספר מתחם A ראש העין – פסגות אפק. צילום באדיבות ההורים

בתוך כך שנת הלימודים בראש העין נפתחה אמש כסדרה, למעט מספר תלונות נקודתיות.

הורי הילדים בגן אלומות התלוננו שפועלי הבניין הפועלים במתחם במטרה לבנות קומה שנייה, עבדו בזמן פעילות הגן. ההורים ביקשו לדעת מי אישר זאת, ודרשו שהעבודות יתקיימו רק בשעות אחר הצהריים.

תלונות נוספות הגיעו מהורי הילדים ממתחם הגנים ברחוב "גרטגוד עליון". לטענתם במתחם שלושה גנים מצד אחד של הרחוב וארבעה נוספים מצידו השני של הכביש – מה שמקשה על השומר לפטרל בין כל הגנים לאורך היום. "מדובר במתחמים שסביבם יש עבודות בנייה וקצת מוזר לנו ששומר אחד צריך לתת מענה לכל כך הרבה גנים", הסבירה אחת האמהות.

אוכלים בצהרון. צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

אוכלים בצהרון. צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

בעיה כללית בעיר עולה מטענות הורים לילדים אלרגניים – שקליטתם מתעכבת בצהרוני מקום בלב. לטענת ההורים למרות שכבר רשמו את הילדים לצהרונים בחודש ינואר רק אתמול (א') הודיעו להם בחברה העירונית שהם אינם לוקחים עליהם אחריות והפנו אותם לאגף גני הילדים בעירייה.

תלונות נוספות של הורים עלו באשר לקווי האוטובוסים הסמוכים לחטיבות גוונים והיובל. לטענת הורים לילדים שמתגוררים בפסגות אפק, תדירות האוטובוסים נמוכה והילדים ממתינים כמעט שעה, האוטובוסים מלאים עד אפס מקום, הנהגים לא עוצרים או סוגרים את הדלתות והתלמידים לא מצלחים לעלות לאוטובוסים. גם הורים מתיכון בגין התלוננו על תדירות האוטובוסים.

חטיבת גוונים. צילום זאב שטרן

חטיבת גוונים. צילום זאב שטרן

בתוך כל ביקרו אתמול בעיר שר החינוך נפטלי בנט ומנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב. בין השאר ביקרו בבית החינוך ע"ש שמעון פרס ובבית הספר פסגות ע"ש חיים גורי כדי לעמוד על הערכות המערכת העירונית לפתיחת שנת הלימודים תשע"ט.

פתיחת-שנת-לימודים-2018-2.jpg

מנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב בביקור בראש העין

לסיום תלמידי שכבת י"ב בתיכו בגין התארגנו ותלו שלטים ברחבי בית הספר, לבשו חולצות זהות ונכנסו בשיירה צבעונית במוזיקה וריקודים. צפו בסרטון:

תגובות

ממקום בלב נמסר בתגובה: "עם קבלת רשימת הילדים האלרגניים בצהרונים, מקום בלב פועלת למתן פיתרון מתאים עבור הילדים. אחריותינו בראש ובראשונה לשמור על בטיחות הילדים על אף עיכוב בקליטה. אנו פועלים למציאת פתרון מתאים בהקדם ומקווים כי במהלך הימים הקרובים, הנושא ייפתר".

תגובת העירייה: "ביום הראשון לפתיחת שנת הלימודים, מרבית התלמידים סיימו בשעה זהה ולכן נוצר עומס על קווי האוטובוסים. מחלקת תחבורה בעירייה פנתה לחברת אפיקים והחל ממחר ובמהלך כל חודש ספטמבר, תתוגבר תדירות קו 303 העובר בבתי הספר כולל ימי שישי בנוסף לשאר הקווים המגיעים לרובעים החדשים".

באשר להסעות תלמידי מתחם B נמסר: "העירייה פועלת בהתאם להנחיות חוזר מנכ"ל משרד החינוך בנושא הסעות והחזרי הוצאות נסיעה בכל שכונות העיר. המקרה המדובר אינו יוצא דופן ואינו עומד בכללי חוזר מנכ"ל משרד החינוך. בהתאם לחוזר, המרחק המאושר ע"י משרד החינוך לקבלת הסעות או החזרי נסיעות הוא מעל 3 ק"מ. לרשות התושבים עומדים אוטובוסים ציבוריים מקרבת מקום המגורים, המגיעים עד לביה"ס פסגות ע"ש חיים גורי".

בעניין השומר נמסר מהעירייה: "אנו פועלים בהתאם להנחיות משטרת ישראל. אין תקן מחייב לאבטחה עבור גני ילדים ואין תקצוב של משטרת ישראל. יחד עם זאת, לצורך הגברת הביטחון, ישנם מאבטחים במתחמים של גני הילדים. בגני הילדים הקיימים ב-804 הגנים נעולים וקיים אינטרקום. הפתיחה, רק על ידי הגננת מתוך הגן. עד לסיום התקנת האינטרקום בגני 803, המאבטח המוצב, משגיח יותר על המתחם, תוך מתן דגש על העובדים בחצרות. חשוב לציין כי העובדים נבדקו והם מוכרים ויחד עם זאת, המאבטח מקדיש תשומת לב רבה יותר למתחם".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר