"שנת 2020 תהיה שנה קשה יותר משנת הבחירות הבזבזנית של 2019"

שאלה אחת בשבוע לפרלמנט, והפעם: האם 2020 תהיה טובה יותר עבור מדינת ישראל מאשר 2019?

פורסם בתאריך: 31.12.19 12:23

מאיה סורמלו בן ישראל

מאיה בן ישראל

"בשנה הבאה עלינו לטובה, תקום ממשלה יציבה וראויה, שבראש ובראשונה תשים דגש על איחוי השסע בחברה. בנוסף יושם דגש על מערכת החינוך, יתוגברו התקציבים על מנת לחזק את החזקים תוך טיפול וטיפוח יתר השכבות, נחזור להיות בין המקומות הראשונים בעולם בתחומי המדעים ובכלל. במערכת הבריאות יוקמו בתי חולים חדשים ומחלקות חדשות ולא יהיו עוד חולים במסדרונות. במערכת הביטחון ייבנו מקלטים וממ"דים באזור הדרום ולא תהיה אף משפחה ללא מיגון. בנוסף, יינקטו סנקציות קשות על כל ניסיון פגיעה באזרחי ישראל תחת המסר שביטחונם מעל לכל. מערכת הרווחה תפעל למתן כלים למשפחות רווחה על מנת לנסות להוציאן ממעגלי העוני. ייעשו צעדים על מנת להשיב את אמון הציבור במערכות המוסדיות השונות במדינה. איך כל הטוב הזה יקרה? לפעמים כשהגוף חולה, צריך לוותר על איבר מסוים כדי להציל אותו". (בן ישראל היא פעילה חברתית).

 

אייל אחיאל

אייל אחיאל

אייל אחיאל

"שנת 2019 של מדינת ישראל הייתה אחת השנים השנויות במחלוקת מאז הקמת המדינה. שנה שבה מדינת ישראל ואזרחיה חלוקים בדעתם ברמה שווה אך יחד עם זאת מנהיגיה לא מאפשרים בהחלטתם להביא למצב שבו תוקם ממשלה יציבה שתוביל את המדינה לעתיד טוב וחזק יותר. היו שתי מערכות בחירות באותה השנה ללא יכולת גישור על מחלוקות, שעולות לנו הרבה כסף, והשלישית בדרך. הבחירות הבאות יהיו מכריעות בתפיסת העולם הפוליטית של מדינת ישראל. זאת לאחר שנים של הנהגה שאמנם פתחה את שעריה של ישראל לעולם וקידמה את ישראל עוד שלב כאומה חזקה, אך יחד עם זאת הביאה למצב הזה בו לא ניתן היה להכריע. עכשיו אני מאמין שיהיה שינוי שישפר פה הרבה מהמערכות "החולות" במדינה. כמו למשל מערכת הבריאות שחייבת ניעור טוטאלי, מערכת החינוך שחייבת להתעלות על עצמה ולהביא תכנים חדשים ושיטות לימוד מתקדמות, מערכות הרווחה, מערך הרכבות העירוניות שיכנסו לפעולה ועוד הרבה פעולות שיביאו לאזרחי המדינה חיים יותר רגועים ובטוחים. עם כל האנטישמיות העולה וגואה, מדינת ישראל מוערכת בעולם, הנוער של היום הרבה יותר חכם ומעורב, יש מודעות גדולה לסביבה והקהילתיות חזקה היום יותר מאשר בעבר ומביאה אותנו לבנייה של חברה חזקה ובריאה יותר. כך תראה 2020 והשנים שאחריה". (אחיאל הוא יו"ר ועד הורי נעמי שמר ועוסק באבטחת מידע).

 

שלום קוטלר

שלום קוטלר. צילום זאב שטרן

שלום קוטלר. צילום זאב שטרן

"לדעתי שנת 2020 תהיה שנה קשה יותר משנת הבחירות הבזבזנית של 2019. הסיבה לכך טמונה במערכות הבחירות, כאשר אנו נמצאים לפני הסבב השלישי תוך שנה. כולנו מבינים שעצם הבחירות גרמו לחור גדול של תקציב המדינה, דבר שיביא באופן ישיר על הטלת מיסים שיבואו בהמשך ואנו נאלץ לממן את המערכות הללו. לכן, ולפי דעתי, המצב שנוצר גורם לכך שאנחנו צופים שנה קשה יותר מבחינה כלכלית". (קוטלר הוא יו"ר מנהלת הגמלאים ומזכיר סניף מפלגת העבודה פתח תקוה).

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר