מימין אופיר ליבוביץ, ים אזולאי ואורטל נשיא צילומים באדיבות העירייה

הולכים לבחירות: מי יהיה/תהיה יו"ר מועצת הנוער בפתח תקוה?

ים אזולאי, אורטל נשיא ואופיר ליבוביץ', צלחו את את הפריימריז ויתמודדו על תפקיד יו"ר מועצת הנוער העירונית בתקופה מורכבת מאוד. מה הם מציעים?

פורסם בתאריך: 22.1.21 11:32

זו השנה החמישית שבה יתקיימו בחירות לתפקיד יו"ר מועצת הנוער העירונית ועל התפקיד מתמודדים שלושה בני נוער: אורטל נשיא, תלמידת כיתה י"א בתיכון בן גוריון, אופיר ליבוביץ', תלמיד כיתה י"ב בתיכון גולדה, ו-ים אזולאי, תלמידת כיתה י"א בתיכון הרב תחומי עמל ב'. מידי שנה מסע הבחירות של בני הנוער הוא בבתי הספר והשנה לאור המצב, מסע הבחירות מתקיים בזום וברשתות החברתיות. בני הנוער אשר מעוניינים להצביע, נרשמו מראש וכך ביום הבחירות, כל מי שנרשם יקבל קוד סודי לטלפון האישי ובעזרתו ניתן יהיה לבחור במועמד/ת. בנוסף, השנה בשונה משנים קודמות, התקיימו פריימריז, בהם בחרו חברי מועצת הנוער העירונית את שלושת המתמודדים אשר יבחרו בבחירות כלליות.

אז מי שלושת המועמדים/ות? מוזמנים להכיר אותם/ן

אורטל נשיא

"צריך לצמצם את הפערים"
אורטל נשיא, בת 17, תלמידת כיתה י"א בתיכון בן גוריון, חברה זו השנה החמישית במועצת העירונית

המוטו: "אני מאמינה במעשים ולא רק בדיבורים, ולכן המשפט שמלווה אותי כל הליך הבחירות הוא 'בואו נדבר דוגרי, אני באה לעשות'".
מה היית רוצה לשנות ולהוביל? "ראשית לשבור את הסטיגמות. אנחנו בני הנוער מצטיירים כדור ששוקע ברשתות החברתיות וזה הזמן להוכיח אחרת, במיוחד בתקופה המאתגרת הזו, ליזום, לשנות ולהשפיע. בנוסף אפעל לקידום ניהול וטיפוח הנושא הטכנולוגי בתוך בתי הספר, להתאים את מערכת החינוך למאה ה-21, מערכת החינוך שלא השתנתה במשך שנים רבות. כן אבקש להתמקד בצמצום הפערים החברתיים והלימודים. בתקופת הקורונה הועמקו הפערים בין התלמידים לפי מצבם הסוציו-אקונומי ואפעל לצמצם זאת בכל רחבי העיר".
למה לבחור בך? "במהלך חמש השנים האחרונות כיהנתי בתפקידים שונים, ביניהם, יו"ר ועדת נוער וקהילה, נציגה מחוזית במשך שנתיים וכדוברת המחוזית הקמתי פרויקט שמטרתו להפחית את מפלס החרדה של בני הנוער לקראת יום הצו. אני מאמינה בעצמי ובעיקר בנו שנוכל להרים ולעזור לנו בני הנוער בעיר".

ים אזולאי

"הנוער לא מקבל את מה שמגיע לו"
ים אזולאי, בת 16, תלמידת כיתה י"א בתיכון הרב תחומי עמל ב', חברה זו השנה הראשונה במועצה העירונית

המוטו: "אני מרגישה שהנוער לא מקבל את מה שמגיע לו ורוצה שהנוער ישפיע בעיר. מאחר ורק אנחנו יודעים מה נכון וטוב עבורנו, הסלוגן שלי הוא 'הגיע הזמן שניקח את מה ששייך לנו. לא דיבורים, מעשים. יחד נוביל לשינוי'".
מה היית רוצה לשנות ולהוביל? "כנערה שגדלה בעיר אני רוצה לשנות הרבה דברים. לגבש את הנוער המגוון בעיר וליזום פעילויות שיאחדו את כולם, יצמצמו את הפערים וישברו את כל הסטיגמות. בנוסף, אנחנו צריכים מישהו שיקשיב לנו ולצרכים שלנו כתלמידים ואעשה כל מה שאפשר לעזור לתלמידי העיר להצליח, אלחם על הזכויות שמגיעות לנו, אדאג שיהיה מישהו שיכול לעזור בהבנת החומר ומקום בו נוכל לשתף ולפרוק. הגיל שלנו זה הגיל בו אנחנו רוצים לבלות עם חברים ואין לנו לאן לצאת ולכן אדאג למקומות בילוי בהם נוכל להשתחרר וליהנות אחרי יום לימודים קשה, במיוחד אם הוא דרך המחשב".
למה לבחור בך? "אני אהיה כל הזמן בעשייה, אני מאוד מסורה לפרויקטים שלי ומאמינה גדולה ביוזמה. יש לי את הכישורים והערכים המתאימים להנהגת הגוף המייצג את הנוער בעיר. יש בי את הרצון לשפר ולשדרג את חיי הנוער בעיר".

אופיר ליבוביץ'

"שכחו את הנוער"
אופיר ליבוביץ', בן 18, תלמיד כיתה י"ב בתיכון גולדה, חבר זו השנה הרביעית במועצה העירונית

המוטו: "השנה האחרונה הייתה שנה לא קלה בכלל, כולנו יודעים ומרגישים את זה. אנשים רבים עבדו בשביל לשנות את המצב, אבל הם שכחו דבר אחד וזה אותנו – הנוער. הסלוגן שלי הוא 'עכשיו זה הזמן שלנו', כי אנחנו בתקופה הכי יפה של החיים אבל המצב יותר מורכב, זה לא פשוט להיות נער או נערה כשלא ברור מה מחכה לנו מחר בביה"ס ועוד כמה שנים בצבא ובקבלה לאוניברסיטה".
מה היית רוצה לשנות ולהוביל? "המטרה שלי לדאוג לכך שישמעו את הקול של בני הנוער והייתי רוצה להתוות את הלימודים ל"כיתה הפוכה", כלומר להקנות ידע באמצעות מצגות וסרטונים מוקלטים, ותרגול ויישום הידע בזום עם המורה בסגר, ובימים טובים יותר בכיתה עצמה. כמובן לשמור על הזכויות גם בתקופה הזו וקידום הפעלת החינוך הבלתי פורמאלי בצורה פרונטלית בימים שאין סגר. בנוסף למצוא פתרונות לתנועות, לארגונים, למרכזי הנוער ומועצת הנוער שלנו".
למה לבחור בך? "הייתי מזכ"ל המועצה שזהו תפקיד מרכזי, נפגשתי עם בכירים בעירייה וקיבלתי כלים כמו עבודה בצוות ותחת לחץ, אחריות וזמינות שיעזרו לי בתפקיד היו"ר. אני זמין עם אוזן קשבת לבעיות מהשטח, ואפעל לפי רצון הנוער בעיר".

# # #
ראש העירייה, רמי גרינברג, אמר: "בני ובנות הנוער של פתח תקוה מוכיחים לנו פעם אחר פעם כי הם נוער מעורב, אכפתי, התורם לקהילה ומשפיע עליה. מרגש לראות בני ובנות נוער המוכנים לקחת על עצמם מטלות חברתיות וקהילתיות מעבר למשימות שלהם כתלמידי תיכון. בני הנוער בפתח תקוה מיישמים הלכה למעשה מעורבות חברתית ואחריות אישית, מתנדבים ומעורבים בקהילה. בני הנוער הם דור העתיד. הם הראי של החברה ועשייתם הערכית והחברתית מלמדת על הסביבה בה הם גדלים ומתחנכים הראויה לכל שבח. יישר כוח למתמודדים והמתמודדות ולכל אלו שפועלים למען הנוער והקהילה בעיר".
המשנה לראש העירייה וראש אגף חברה ונוער, רפי דהן: "השינוי החברתי מתחיל בבני ובנות הנוער. אני גאה מאוד בנציגים ובנציגות שלנו שמתמודדים על התפקידים השונים בהליך דמוקרטי קפדני שנערך בתנאים לא פשוטים של ריחוק חברתי ומאחל הצלחה רבה למועצת הנוער ולמתמודדים והמתמודדות".
אורטל שוקרון, מנהלת אגף צעירים ונוער: "ועדת הבחירות של מועצת הנוער העירונית עבדה קשה על מנת להגיע לתוצר של בחירות משמעותיות הכוללות חזון, פרסום, שיווק והכרות עם המתמודדים והמתמודדות על אף התקופה המאתגרת המתאפיינת בריחוק. אני גאה בבני הנוער על היצירתיות והתושייה ועל ההליך המעצים. מועצת הנוער של פתח תקוה היא מועצה חזקה ומשפיעה ונציגיה נמצאים במועצה המחוזית ואף בארצית. אני מאחלת הצלחה רבה לנוער של פתח תקוה והמשך עשייה ברוכה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר