גן ילדים צילום אייל טואג לגן המצולם אין קשר לכתבה
גן ילדים צילום אייל טואג לגן המצולם אין קשר לכתבה

כעס גדול של הורים על טיול הסייעות למרות הבעיות הרבות בגנים

הורים רבים מתלוננים על כך שרגע לפני סיום שנת הלימודים ולמרות מחסור חמור בכוח אדם, החליטה העירייה להוציא את הסייעות לטיול. "פשוט מתעלמים מצורך בסיסי של ילדים בגיל הרך, לראות פנים מוכרות", אומרת אחת האמהות

פורסם בתאריך: 25.6.21 08:27

הורים רבים מתלוננים על כך שרגע לפני סיום שנת הלימודים ולמרות מחסור חמור בכוח אדם, עיריית פתח תקוה החליטה להוציא את הסייעות לטיול סקטוריאלי. ההורים כועסים על המצב, ולטענתם "משגעים" את הילדים בשנה שהיא גם ככה לא יציבה. "יכלו לחכות עם הטיול לחופשת הקיץ", הם אומרים. בעירייה מסבירים כי "הושקעו עשרות מיליוני שקלים בשנה כדי להרחיב את מצבת הסייעות".

"מישהו בודק מה קורה בגנים שלנו?" תוהה נילי חן-אבידן, אם לשתי בנות בגני עירייה, בפוסט ששיתפה ברשת החברתית. "איך יכול להיות מצב שהעירייה מוציאה טיול שנתי לעובדי העירייה שבועיים לפני סוף הלימודים וכל הסייעות נעדרות ולא מוצאים תחלופה?"

חן-אבידן כתבה עוד: "תראו לנו שהגנים זה יותר מבייביסיטר והינם מוסד חינוכי שמטופל כראוי בפתח תקוה. הורים פונים בלי הפסקה לעירייה ולמשרד החינוך ולא מקבלים מענה. לא מאמינה בכלל שאני צריכה לכתוב את הפוסט הזה אבל הגיעו מים עד נפש. זה בהחלט שיא השיאים! כל בוקר לפתוח בחוסר ידיעה אם יש גן היום או אין. תפסיקו לשגע את הילדים ולהחליף להם צוותים כל 5 דקות. לא יכלו לחכות עם הבטן-גב שבועיים? היה מאוד דחוף עכשיו??"

התגובות לפוסט לא אחרו להגיע. "בושה. מכירה רשויות אחרות. שם לא מעיזים להוציא לחופשה שנתית בימי לימודים. אך ורק באוגוסט!", כתבה אחת המגיבות. "גם אצלנו בגן כבר בשבועיים האחרונים יש היעדרויות שממש מורגשות והשיא היה ביום שישי", סיפרה מגיבה נוספת "הגן נפתח רק בשעה 9:00 כי לא הייתה סייעת וחיפשו סייעת מחליפה".

חן-אבידן מסבירה שהמצב אותו היא מתארת בפוסט לא חדש ומוכר גם משנים קודמות, אבל בהחלט החמיר בשבוע האחרון בעקבות הטיול. "אם זה היה רק הטיול אולי היינו שותקים", היא אומרת, "אבל הגננת המשלימה בגן של הקטנה שלי, שהוא גן טרום טרום חובה, שברה את היד ומאז יש בלגן שלם עם הסייעות. לפעמים יש מחליפה, לפעמים אין. מסכנים הילדים, כל הזמן יש להם תחלופות. הם לא מזהים את הצוות בכלל".

"אחרי עשרות שיחות עם אגף כח אדם בגני הילדים פשוט הבנתי שאין שם עם מי לדבר, ושאין סיכוי שמישהו שם יתחיל לעשות את העבודה שלו." מוסיפה אם לילד מגן אחר בעיר. "גן שנפתח עם סייעת אחת שלא מכירה את הילדים. סייעת שניה שלא מגיעה לגן מפברואר, וברור לכולם שגם לא תגיע, אבל באגף בכל בוקר מופתעים מחדש. 'מה, לא הגיעה? טוב, אין את מי לשלוח'. בכל יום שולחים מישהי חדשה שלא מכירה את הילדים, ו'היא תקועה בפקק', 'יש לה פנצ'ר', 'היא לא מוצאת את הגן', ומגיעות לגן בשעה 11".

"כשאני אומרת לאגף שהגננת בייאוש, ולא יכולה לתפקד בלי סייעת קבועה שמכירה את הילדים, אז שולחים אותי לפנות למפקחת, כי גננת שלא מתפקדת בלי סייעת זה משרד החינוך. אבל כל שיחה תסתיים ב'את יכולה להמשיך להתקשר כל יום, אנחנו נענה לך בשמחה ונגיד לך שלא נעשה כלום. זה התפקיד שלנו לענות לך'. לא, התפקיד שלכם זה לשלוח סייעת קבועה לגן, שמכירה את שמות הילדים, ושתגיע בשעה 7:30. אבל באגף כוח אדם כנראה לא מבינים את התפקיד שלהם" היא מסכמת והיא לא היחידה.

מסתבר שהבעיה גורפת וקיימת גם בשכונות נוספות בעיר. מעיין גלבוע, אם לילד בגן טרום חובה מעין גנים, מוסיפה: "כל שבוע מגיעה סייעת מחליפה אחרת. שבוע אחרון לגן ועדיין ילדים בוכים בשער. פרצוף אחד מוכר זה בסיסי! זה מצב בלתי נסבל. חבל שהתעקשו לחזור ללמד בשישי כשאין כוח אדם, זה היה היענות ללחץ הורים מיותר – הכל כדי למצוא חן בעיני ההורים. בפועל אין כוח אדם ובמנהל החינוך אפילו לא מסתירים את זה. כשהגן פעל ראשון עד חמישי עם הצוות הקבוע היה נפלא ואז מפסח יש לנו סייעת מחליפה שונה כל שבוע, זו חוצפה".

מה עשיתם?
"אנחנו הוועד יזמנו פניה לאגף גני הילדים, ביקשנו בסך הכל לשבץ את אותה סייעת מחליפה כל שבוע, אבל אף אחד לא טורח להקשיב. פשוט מתעלמים מצורך בסיסי של ילדים בגיל הרך, לראות פנים מוכרות כשההורים שמים אותם בגן".

מדוברות העירייה נמסר: "העירייה משקיעה עשרות מיליוני שקלים בשנה כדי להרחיב את מצבת הסייעות, מה שמאפשר לעיריית פתח תקוה – הרבה מעבר לשאר הרשויות – למלא את החוסרים במצבת הגננות ולאפשר פעילות סדירה בגנים במקרה שגננת נעדרת. הגננות הינן עובדות של משרד החינוך ועל כן מילוי המקום בסייעות, עובדות העירייה, נעשה לפנים משורת הדין ובאופן חסר תקדים הרבה יותר מרשויות אחרות. כמו כן, העירייה פעלה להוציא מהגנים סייעות המסרבות להתחסן. יחד עם זאת חשוב להדגיש כי רוב מקרי מילוי המקום של הגננות בעיר נעשה ע"י סייעות הרשות, כאשר בפועל העירייה לא אמורה לעשות את זה. על כן, בשונה משנים קודמות, בשנתיים האחרונות העירייה דואגת שהעדרויות בגנים לא ישפיעו על פעילות הגנים גם אם באופן חד פעמי ובמקרים בודדים הסייעות השניות משובצות לתגבר בגנים עם החוסר".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "לצערנו אכן יש מחסור בגננות מחליפות. משרד החינוך מודע לבעיה ופועל מול הזכיינים שאמורים לספק כח אדם איכותי ומתאים לגנים".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

14 תגובות
  1. טל

    ושההורים שולחים את הילדים חולים לגן והם מדביקים את הסייעות זה בסדר, למה על עצמם הם לא מסתכלים , רק על מה שנוח להם.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מסכימה לגמרי גם כגננת שעובדצ בגנים, זה קשה מאוד כשהיליטו שסייעות יצאו לטיולים, וגן בגלל שסוף שנה המשמעת יותר קשה ודווקא אז העירייהתהחליטנצלהיתיא סייעות לטיול פשוט מעצבן וחוסר איכפתיות בילדים ובשאר הצוות שנשאר איתם שהעול נופל עליו. לדעתי היה אפשר לתגמל את הסייעות בדרכים אחקות או לתת את הכסף של הטיול לאילת, המצב בהחלט אבסורדי. ולגבי גננות מחליפות למה אין למצוא כי משלמים לגננו מחליפות סכום שהוא בושה וחרפה אז מי רוצה לעבוד בזה

  3. רונה

    אולי כדאי שלפני שאתם מתלוננים תשאלו את עצמכם כמה סייעת מרוויחה לשעה וכמה היא מנוצלת תמורת שכר מביש.
    לדאבוני זאת הדרך היחידה של העירייה לתת להן את התחושה שמישהו רואה אותן. הייחס אליהן מביש ונחות לאורך כל הזמן.אז הוציאו אותן לטיול מה קרה..?

  4. חוצפה!!!

    הסייעות קורעות את התחת כדי לתת מענה לילדים, פי 100 יותר מהגננות. אז במקום לפרגן, אתם באים בטענות? תיתביישו!!!!! שמחה שאתם לא ההורים שלי!!!!!!

  5. יעל

    מה????
    חוצפה של הורים!
    הסייעות קורעות את התחת בעבודה שלהן.

    זה הסקטור הכי מוחלש אשר מקבלות שכר זעום לעומת עבודתן המפרכת.
    תפרגנו, מגיע להן ויותר.

    לא.. אני לא סייעת אבל רואה כמה הן קורסות תחת הנטל ואף אחד לא מעריך אותן.

    בושה של ממש!

  6. יעל

    אוי תרגיעו ותלמדו לפרגן!!!! הן עובדות בשכר מינימום – אם הן יברחו לכם לא יהיו בכלל סייעות במשק! צריכים להחזיק צוותים

  7. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    תמיד אמרתי שמשתמשים בילדים וההורים כבני ערובה….מתי כבר שהכל יתפוצץ?? "ומערכת החינוך" תתחיל להבין שהם עובדים ככל העובדים בישראל.
    שמישהו אחד ההורים יקום עם פתרון יצירתי וישאיר את מערכת החינוך פעורת פה!!

  8. הורים שאוהבים לקטר וחושבים שמישהו חייב להם משהו

    סייעות יקרות תהנו בטיול ♥️

  9. איציק

    בטח ההורים רוצים ללכת לבית קפה בשישי שהעבדים יעשו את העבודה

  10. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הבעיה של הסייעות המחליפות ברורה לחלוטין והיא השכר שלהם
    הגרושים שמדלמים על עבודת הקודש הזו זהומה לחלוטין
    לכן כולן בורחות

  11. סייעת שעובדת קשה

    ברור שחסר גננות וגם סייעות וכל זה כי המשכורות על הפנים וגם בגלל שהיום ההורים מבקשים שהגננות והסייעות יעשו מה שהם מבקשים, ההורים מפנקים את הילדים ומאוד לא פשוט איתם בגן, כי הן חושבים שהכל מגיע להם.
    חלק מההורים מתנהגים כמו ילדים קטנים והצוות צריך לטפל ההורים במקום להתמקד בילדים על שטויות כמו: למה הבן שלי לא אבא של שבת וכדומה…
    ההורים עושים ימינג לצוות על כל דבר קטן מדברים בקבוצות הורים ומנפחים דברים.
    וכששואלים הורים, האם הם מוכנים להחליף את הצוות בגן, הם אומרים שזה לא בשבילם, אז תחליטו…

  12. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    נמאס שהורים קובעים לגבי מורים וסייעות… תצאו אתן לחופשה באוגוסט.. לכן קובעים מתי לצאת? הפסיקו להתערב!! קחו נשימה….

  13. ל

    כאחת שעבדה כסייעת עשרים וארבע שנים מי כמוני מבינה ללב הסייעות שעומלות קשה בגן, אף אחד לא רואה או שומע אותן,סייעת זו אחת העבודות הלא מתגמלות בשום צורה , גם לסייעות יש צורך לקחת נשימה עמוקה ומנוחה. משכורות רעב, חופשים מעטים ביותר, עבודה בתנאים קשים אז הורים תתעוררו . לסייעות יש גם ילדים ואולי ילדים קטנים . גן זה לא בייביסיטר למרות שיש הורים שמבקשים "ללכת לבית קפה בשקט" למה להן לא מגיע?

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר