כיכר הסוסים ברחוב העצמאות. תמונה שרצה ברשת, פרסום לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים, אם ידוע לכם מי צילם אותה אנא הודיעו בוואטסאפ 0507386561
כיכר הסוסים ברחוב העצמאות. תמונה שרצה ברשת, פרסום לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים, אם ידוע לכם מי צילם אותה אנא הודיעו בוואטסאפ 0507386561

כיכר הסוסים נותרה ללא סוסים. העירייה: "הפסלים נרקבו, לאחד לא היה זנב, לשני לא היו אוזניים"

אחרי האסטרונאוט וארבע האמהות, הסירה העירייה גם את פסלי הסוסים בכיכר קובלנץ בכפר גנים ג'. מאות כבר חתמו על עצומה להחזרתם. העירייה: "הסוסים נעשו מפיברגלס שהלך ונרקב מבפנים ולא ניתן היה לשפץ אותם בעלות סבירה"

פורסם בתאריך: 4.8.20 08:42

עיריית פתח תקווה ממשיכה להחליף פסלים בכיכרות ובאחרונה החליפה את הסוסים בכיכר קובלנץ (פינת העצמאות – מסקין), אשר קרויה בפי התושבים כ'כיכר הסוסים'. שני פסלי הסוסים הוחלפו בעץ זית, דבר אשר עורר כעס אצל מספר תושבים. לטענת התושבים, שאף העלו עצומה בנושא, מדובר בכיכר מיתולוגית, אשר מסמלת את השכונה והם לא מבינים מדוע העירייה החליטה להחליף את הפסלים.
מספר תושבים יזמו עצומה להחזרת הסוסים, עליה חתמו כבר מאות אנשים. בעצומה שפורסמה נכתב: "כיכר הסוסים היא הכיכר המרכזית והידועה ביותר בכפר גנים, וחלק סוברים שזוהי אף מרכזה. הסוסים הם גולת הכותרת של כפר גנים כולה. יותר לא נוכל להגיד, "אני גר ליד כיכר הסוסים". אלא, נצטרך לומר "אני גר ליד כיכר עץ". כיכר עץ???? בכל כיכר יש עץ!! החזירו לנו את סמל כפר גנים! החזירו לנו את הסוסים!!!!.

כיכר קובלנץ ברחוב העצמאועם הסוסים לפני הוסרו מהכיכר. צילום זאב שטרן

תחילת הסיפור בשנת 2006, אז קיימה העירייה אירוע פיסול "סוסים במושבה" בפארק הגדול כמחווה לאגדת יואל סולומון וחמשת הרוכבים שייסדו את העיר. בפארק הוצבו 100 סוסים וסייחים, בעיצובם של מיטב אמני ישראל ובסיום התערוכה נמכרו הפסלים במכירה פומבית וכל ההכנסות הוקדשו לעידוד החינוך ורכישת מחשבים למשפחות מצוקה, חלק מהסוסים פוזרו ברחבי העיר.
כאמור, כ-14 שנים אחרי שהסוסים הוצבו בכיכר קובלנץ, הם פונו. "כיכר הסוסים, היא סוג של סמל מבחינת התושבים שמתגוררים בשכונה", אומר תושב כפר גנים ג', "ועכשיו העירייה החליטה לקחת את הסמל ולהשמיד אותו. אין לנו מושג מה עשו עם הסוסים ולאן העבירו אותם, אבל זה חבל לנו וצריך לדאוג להחזיר אותם למקום". תושב אחר מוסיף: "זה מאוד עצוב שהעירייה הורידה את הסוסים מהכיכר. מבחינתי ומבחינת תושבים רבים בשכונה זה היה יותר מסמל. בשבתות ובכלל היינו קובעים עם חברים בכיכר הסוסים וזה היה משהו מאוד ייחודי. אני מבין שהמטרה היא טובה וראש העיר רוצה לשדרג, אבל כיכר הסוסים היא לא עוד כיכר ולאורך השנים היא הייתה נקודת ציון. חבל שהוחלט לוותר על הסוסים לטובת עצים, זה מאוד עצוב לי ולתושבים נוספים".
כזכור, זו אינה הכיכר הראשונה בה נעשה שינוי בפסלים. לאחרונה הוחלף פסל האסטרונאוט ברחוב ארלוזרוב – צה"ל,   וכן הפסל של ארבעת האמהות  מול בניין העירייה.

פסל האסטרונאוט המפורסם הוסר ממקומו. העירייה: הוא נפגע בתאונת דרכים והיווה סכנה

מרגיז: פסל ארבע האמהות שהעירייה אמרה שנלקח לטיפול קורוזיה צולם שבור

תגובת לשכת הדובר העירייה: "הסוסים בכיכר הוצבו לרגל חגיגות ה-130 לעיר והם אינם סמל כזה או אחר של העיר! הסוסים הוצבו לאחר תערוכה והוצגו לציבור כל עוד הם היו תקינים. הסוסים נעשו מפיברגלס שהלך ונרקב מבפנים ולא ניתן היה לשפץ אותם בעלות סבירה. הסוסים בכיכר ברחוב העצמאות פינת מסקין היו כבר פגומים, לאחד לא היה זנב ולשני לא היו אוזניים וכאמור מדובר בנזק שלא הייתה הצדקה לתקן. במקום הסוסים השבורים ניטע במקום עץ זית עתיק, סמל לשורשיות ולארץ ישראליות, ומסביב יישתל דשא. אנו משדרגים את כל כיכרות העיר, שותלים עצים וצמחי נוי בכל הגינות ופינות הנוי, מציבים פסלים ומונומנטים חדשים ומחדשים את פני העיר".

הערה לגבי התמונה הראשית בכתבה של כיכר הסוסים ברחוב העצמאות. תמונה שרצה ברשת, פרסום לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים, אם ידוע לכם מי צילם אותה אנא הודיעו בוואטסאפ 0507386561.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


תגובות

3 תגובות
3 תגובות
  1. אביגרינמוטי

    לא ממש מכיר את העיר פתח תקווה-אבל עירייה שלא מכבד ערכים נוסטלגים חייבת להתחלף.

  2. אבי עברהם

    ראש עיריית פתח תקווה מהר מאוד מבין אפה החמאה מרוחה ונכנע ללחץ החרדים בפת .או מקים כיכר לגזען טראמפ בפת.

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר