רחוב חובבי ציון בפתח תקוה, צילום דוברות העירייה
רחוב חובבי ציון בפתח תקוה, צילום דוברות העירייה

האם יהיו הקלות בארנונה? זו הדרישה של חברי האופוזיציה מראש העירייה

ארבעה חברי מועצת העיר מהאופוזיציה דורשים מראש העירייה לכנס את מועצת העיר בכדי לאשר חבילת הקלות וסיוע עירוניים לתושבים ולעסקים

פורסם בתאריך: 20.11.23 08:39

חברי מועצת העיר מהאופוזיציה, אורי אהד, איתי שונשיין, איציק ישראל ונפתלי כהן, דורשים מראש העירייה, רמי גרינברג, לכנס את מועצת העיר בכדי לאשר חבילת הקלות וסיוע עירוניים לתושבים ולעסקים, כתוצאה ממלחמת חרבות ברזל.

במכתב לגרינברג כתבו הארבעה: "בעקבות חקיקתו של חוק דחיית מועדים ניתנה האפשרות לעירייה להקל על תושבי העיר ובעלי העסקים בביצוע תשלומי הארנונה, אגרות והיטלים. החוק מעניק לרשות המקומית את הסמכות לדחות לתושבים ובעלי עסקים המעוניינים בכך את תשלומי הארנונה וכן אגרות והיטלים שונים לבעלי עסקים וזאת עד לסוף שנת 2023 ללא ריבית והפרשי הצמדה. 3. נוכח המצב השורר במדינה זה השבוע השביעי וההשפעה הכלכלית הברורה על התושבים ובעלי העסקים ומתוך ראיה רחבה ורצון להקל על אלו הזקוקים בעת הזו ל"חמצן כלכלי" מן הראוי שעיריית פתח תקוה תתגייס להקל כמו רשויות אחרות על תושביה ובעלי העסקים. לפיכך נבקשך לכנס את מועצת העיר לאישור ההקלות בארנונה ובתשלום האגרות וההיטלים מכוח סמכותה החוקית של מועצת העיר".

 

בתגובה לדברים נמסר מדוברות העירייה: "עם פרוץ המלחמה העירייה פועלת פרטנית מול בעלי העסקים שפנו בנושא, ומאפשרת הקלות שונות בתשלומים, זאת למרות שלא התקבלו תקנות בנושא מטעם משרדי הממשלה הרלוונטיים. בניגוד לנטען החוק המדובר מיועד רק לקבוצת זכאים מצומצמת (רלוונטי לחיילים, שוטרים וכו'), ועל אף זאת, כאמור, העירייה פועלת פרטנית ללא הבדל מול כל פונה, על מנת לאפשר הקלה בתשלומים ככל הניתן. זאת בנוסף להקלות שניתנות (בהתאם לקריטריונים השונים) ע"י רשות המיסים – ישירות לעסקים. בצל המלחמה, העירייה קידמה מספר יוזמות סיוע לעסקים הפועלים בעיר, לרבות תכנית צמיחה שמקודמת בימים אלו. במסגרת זו לאחרונה הושק קמפיין פרסומי הקורא לבעלי העסקים, שאחד מבני הזוג גויס למילואים, לפרסם את העסק שלו בנכסים הדיגיטאליים שעומדים לרשות העירייה. בנוסף, העירייה פועלת בשיתוף משרד הכלכלה אשר מאגד בין מחפשי עבודה לעסקים, וכן העירייה מקיימת מפגשי הדרכה עם יועצים עסקיים לטובת מתן כלים לבעלי עסקים בזמן המלחמה. יצוין כי כלל אגפי העירייה נרתמו ביוזמות רבות שמטרתן להקל על תושבי העיר בתוך המציאות שנוצרה ולאפשר שגרת חרום. אנו נמשיך לפעול בתחום זה ובקרוב גם נרחיב את היצע היוזמות העירוניות לטובת כלל הציבור ובעלי העסקים בתוכם".

בהתייחס לדברים אמר אורי אהד: "לצערי העירייה מוסרת מידע מטעה שאינו נכון. אני רוצה להאמין כי הסיבה לכך היא חוסר ידע ולא הכשלה מכוונת. החוק מאפשר לעירייה לדחות תשלומי ארנונה והראיה היא השימוש שעשו בחוק רשויות אחרות". אהד נתן כדוגמה את עיריות רמת גן ותל אביב.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר