צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
צילום אילוסטרציה , א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

מה קורה עם רפורמת הסייעת השנייה בפתח תקווה?

הסייעת השנייה של גן שביט הפסיקה להגיע וההורים זועמים: "הם בונים על כך שיש לנו בגן סייעת רפואית, אבל האמא כועסת משום הסייעת אמורה להיות צמודה לבת שלה. זה לא התפקיד שלה להיות סייעת שנייה"

פורסם בתאריך: 26.11.17 11:29

שוב בעיות עם סייעות שניות בגנים בפתח תקווה. אחרי שבשבוע שעבר השביתו ההורים את גן איה משום שהסייעת השנייה שלהם לא נמצאת בכל יום, הורים לילדי גן שביט, גן טרום טרום חובה בפתח תקווה, טוענים שהעירייה לקחה להם את הסייעת השנייה. מבדיקה שערכו עולה שהסייעת עברה לעבוד באגף גני ילדים בעירייה. כשהתלוננו נאמר להם שמאחר ויש להם סייעת רפואית, הגן שלהם לא בעדיפות עליונה לסייעת נוספת.

נפטלי בנט. צילום ניר כפרי

נפטלי בנט. צילום ניר כפרי

"מדובר בגן שיש בו 32 ילדים קטנים, חלקם לא גמולים", אומרת אם בגן. "בעבר לקחו אותה מידי פעם לסגור חורים בגנים אחרים, אבל הפעם נאמר לנו שלוקחים אותה באופן קבוע. הם בונים על כך שיש לנו בגן סייעת רפואית, אבל האמא של הילדה שהיא משגיחה עליה מאוד כועסת משום הסייעת אמורה להיות צמודה לבת שלה והיא לא חלק רשמי מהגן. היא עוזרת בכל מה שאפשר, אבל זה לא התפקיד שלה להיות סייעת שניה".

ביום חמישי הקרוב, לדבריהם, גם הגננת הקבועה וגם הסייעת הקבועה לא יהיו וההורים חוששים מכאוס. "חלק מההורים החליטו שהם לא שולחים את הילדים לגן, אבל לא לכולם זה מתאפשר", מסבירה אם אחרת. "כל הורי הגן התקשרו לכוח אדם של הסייעות והבנו שיש ויכוח פנימי בעירייה בנושא הזה, וויכוח שבא על חשבון הילדים. משרד החינוך החליט להוסיף סייעת שנייה לגילאי טרום טרום חובה משום שהגיעו למסקנה שיש בכך צורך, שהיא עוזרת להתנהלות השוטפת של הגן ומפנה את הגננת ואת הסייעת הראשונה לעניינים פדגוגים. בעיירת פתח תקווה, כנראה חושבים אחרת".

רפורמת הסייעת השנייה. מתוך אתר משרד החינוך

רפורמת הסייעת השנייה. מתוך אתר משרד החינוך

"רפורמת הסייעת השנייה" יצאה לדרך בשנת הלימודים תשע"ו, (2015-2016). באתר משרד החינוך נכתב כי מדובר בתוספת של סייעת שנייה לגני הילדים בגילאי 3-4 שתוביל ליחס חם ואישי יותר לילדים וסביבה חינוכית ועשירה יותר. שר החינוך נפתלי בנט אמר: "ילד בן שלוש בישראל יקבל את אותה הזדמנות אם הוא גר בהרצליה, בנהריה או ברהט. במדינת ישראל איכות החינוך לא תקבע לפי גובה תלוש המשכורת של ההורים".

כזכור, גם במקרה של גן איה בשבוע שעבר טענו ההורים שמדובר בצורך בסיסי ולא ייתכן שהילדים שלהם סובלים בגלל שהמערכת לא מאורגנת. אז טענו בעירייה כי "משרד החינוך מאפשר להשתמש בסייעת שניה למלא מקום של סייעת ראשונה בגן אחר כדי למנוע סגירת גן".

"לצערי, רק כשמאיימים אליהם בכתבות, דברים זזים", אומרת אמא מגן שביט שמקווה שבעירייה יבינו שסייעת שנייה היא לא פריבילגיה, אלא צורך בסיסי.

תגובת משרד החינוך: "בגן שביט 3 אנשי צוות: גננת ושתי סייעות. הסייעת הרפואית היא בראש ובראשונה סייעת שמתפקדת כדמות משמעותית בגן".

תגובת העירייה טרם התקבלה.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. תגובת העירייה

    תגובת העירייה טרם התקבלה וככל הנראה לא תתקבל. אגף גני הילדים בעיריית פתח תקוה בושה וחרפה !

    התופעה המתוארת חלה על עוד גנים רבים וטובים בפתח תקוה.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר