מרכז העיר. צילום זאב שטרן
מרכז העיר. צילום זאב שטרן

ביקורת: תשעה אחוז מהעסקים שנבדקו בפתח תקווה לא רשמו הכנסות כדין

פעילות הביקורת באזור פתח-תקווה, נערכה כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס, במסגרת המדיניות להגברת פעילות האכיפה ולשיפור כושר ההרתעה

פורסם בתאריך: 27.11.17 17:11

אנשי יחידת ניהול ספרים של מס הכנסה, ערכו מבצע ביקורת ניהול ספרים בפתח תקווה והסביבה. במסגרת המבצע, שנוהל על ידי פקיד שומה פתח תקווה, התקיימו 184 ביקורות, מהן עולה כי תשעה אחוז מהעסקים שנבדקו, לא רשמו הכנסות כדין.

בין החנויות הייתה חנות ירקות בפתח-תקווה, שלא רשמה קניית ביקורת ותקבולים נוספים בעת הבדיקה. בעל העסק טען להגנתו כי הוא שומר על הסביבה. "אני חוסך בנייר, אני מוציא על כמה קניות ביחד" אמר.

סוכן ביטוח לא רשם צ'קים בסך של כ-20,000 שקל שנתקבלו בגין שכירות של שנה בטענה ש"לא ידעתי. תמיד עבדתי בבנק והכל העברות בנקאיות", אמר. "שכירות זה משהו חדש לי".

בחברה להשכרת ציוד לאירועים, נמצאו צ'קים לפקודתו של בעל החברה עצמו, כאשר אין תיעוד לצ'קים הללו. בעל החברה טען "מדובר בהלוואות שנתתי לעובדים".

המבקרים ערכו נסיעת ביקורת במונית שירות בפתח תקווה, הנהג לא רשם את ההכנסה והסביר "אני רושם בסוף היום מהזיכרון". בחנות אופניים באריאל לא נרשמו הכנסות של 2,500 שקל. בעל החנות טען "אני לא זוכר". מוסך בפתח תקווה לא רשם צ'ק של כ- 8,000 שקל וטען: "שכחתי".

מבקרי הרשות בדקו הפקדות בנק במשרדו של מהנדס וגילו כי כ-10,000 שקל לא נרשמו. המהנדס הסביר "אני ארשום מאוחר יותר". "הקופה של האשראי לא עובדת, בסוף היום אני מדפיס את כל הסכום", נטען על ידי מסעדן בפתח תקווה, שלא רשם הכנסות של כ-2000 שקל שנתקבלו בכרטיסי אשראי.

פעילות הביקורת באזור פתח-תקווה, נערכה כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס, במסגרת המדיניות להגברת פעילות האכיפה ולשיפור כושר ההרתעה, בין היתר באמצעות מבצעי שטח שנועדו להגביר את רמת הצייתנות בתחום הדיווח על פעילות עסקית ולהביא לדיווחי וגביית מס אמת תוך הגברת השוויון בנטל בקרב האזרחים.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר