כנס המשגיחים בבית ההסתדרות
כנס המשגיחים בבית ההסתדרות

משגיחי הכשרות בעיר מבקשים להשהות את שינוי תנאי העסקתם עד לדיון בבג"ץ

בכנס שנערך השבוע בבניין ההסתדרות עם בעלי עסקים בעיר נגד הסדרת עבודת המשגיחים בעיר באופן שנעשתה, הם איימו כי ישביתו את המועצה הדתית אם לא תתקבל בקשתם. יו"ר וועד העובדים במועצה: "הגיע הזמן להגן על משגיחי הכשרות"

פורסם בתאריך: 6.12.17 07:12

אחרי שהצטרפו להסתדרות והכריזו על שביתה בחודש יולי האחרון, משגיחי הכשרות בפתח תקוה עדיין מנסים למנוע את רוע הגזירה מבחינתם, ולבטל את החלטת המועצה הדתית ושל רב העיר, מיכה לוי העומד בראשה, שהסדיר את עבודת המשגיחים בעיר. ביום שני השבוע קיימו משגיחי הכשרות בבניין ההסתדרות במרכז העיר כנס בהשתתפות בעלי עסקים בעיר בנושא.

בשנים האחרונות מנסים במועצה הדתית בעיר להחיל את מתווה הכשרות החדש של הרבנות הראשית לישראל לפיו המשגיחים לא יקבלו תשלום ישירות מבעלי העסקים, מחשש לניגוד עניינים, אלא מחברה "שתטווח" בניהם – מעין חברה לניהול הכשרות. החברה היא זו שתקבל את התשלום מבעלי העסקים ותעביר את שכר המשגיחים בתוספת תנאים סוציאליים. בקיץ האחרון הוחלט כי חברת "כפל" היא זו שתנהל את עבודת המשגיחים בעיר. אף שחלק מהמשגיחים מבינים שיש צורך בשינוי התחום כולו, הם חוששים כי הם עלולים לאבד את מקום עבודתם, או יהפכו לעובדי קבלן של הרבנות.

בתום מאבק שארך חודשים בניסיון לשנות את ההחלטה, אתמול כאמור הם קיימו כנס עם בעלי עסקים בעיר.  "חלק מהמאבק שלנו הוא לדחות את שינוי העסקה עד לחודש יוני, אז אז אמור להתקיים דיון בבג"ץ בנושא שיסדיר את נושא המשגיחים ברמה הארצית ולא רק בפתח תקווה", אומר יו"ר וועד העובדים במועצה הדתית, יניב שפירא. "לפגישה הגיעו משגיחים ובעלי עסקים מהעיר. אמרתי ליו"ר ההסתדרות שהגיע הזמן להגן על משגיחי הכשרות. אנו מבקשים לבטל את ההחלטה עד לחודש יוני כדי שאז נראה מה יוחלט על ידי בית המשפט. אחרת, נשבית את המועצה הדתית. אכן יש בעיה שהמשגיחים מפקחים על בעל עסק שמשלם לך את המשכורת, וצריך לתקן זאת, אבל אי אפשר לעשות זאת באופן הזה שעלול לפגוע במשגיחים ובבעלי העסקים".

במהלך הישיבה הציג אבי לוקסנבורג, אחד מבעלי העסקים בעיר, את העובדה שהוא החל לעבוד עם מפקחי כשרות במקום משגיחי כשרות, "לפני חודש פתחנו סניף של 'כריך דרום אמריקאי' בעיר", הוא מסביר. "נדרשתי לשלם יותר כסף על הכשרות מאשר בכל עסק אחר שלי. לא הסכמנו ונלחמנו, אך בסוף מה שעשינו זה פנינו להשגחה פרטית שלא מפתח תקוה. לאחר מכן הגיע אלינו מישהו וטען שזו הונאה ושאנו לא כשרים, ואמרנו שאין לנו לא תעודת כשרות אלא תעודת פיקוח, וככה אנו עובדים עד היום".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר