תיכון גולדה. צילום אגף הנוער
תיכון גולדה. צילום אגף הנוער

שביתת התיכוניסטים: צפו בסרטונים שצולמו בבתי הספר

תלמידי התיכונים בעיר השביתו את הלימודים לשעה כצעד מחאה ראשון של מועצת התלמידים וועד ההורים, נגד עיצומי המורים. צפו בשביתה

פורסם בתאריך: 9.1.18 09:02

תלמידי התיכונים בעיר השביתו הים את הלימודים למשך שעה אחת, בין 11:00 ל-12:00. זאת כמחאה על עיצומי ארגון המורים והנזקים שנגרמים לתלמידים בבחינות המתכונת והבגרות. "תלמידי התיכון אינם שק חבטות", נכתב בהודעה משותפת שהוציאו ועד ההורים העירוני ומועצת התלמידים, "ארגון המורים בחר לנקוט בעיצומים בכל התיכונים.בעקבות כך, קוצצו שעות הלימוד, ולא מתקיימים מבחנים", הם ציינו והסבירו שהנזקים שנגרמו לתלמידים בבחינות הם בלתי הפיכים.

צפו בסרטונים שצולמו בתיכונים בעיר:

 

 

ביום שני השבוע, התקיימה ישיבה של ועד ההורים העירוני ובה העלו נציגי ההורים את הבעיות ואת החשש הגדול של התלמידים להגיע לא מוכנים לבחינות. בפגישה נכחו מלבד נציגי ההורים, גם נציגי מועצת הנוער העירונית, שבמהלך הפגישה, הסבירו להורים את הקושי איתו הם נאלצים להתמודד – החשש לא להגיע מוכנים לבגרות וביטול בחינות המתכונת אשר יפגע בהכנה של התלמידים ובסופו של דבר בציון הסופי.

תמונות שצולמו בתיכונים ברחבי העיר:

בית ספר בן גוריון. צילום אגף הנוער

בית ספר בן גוריון. צילום אגף הנוער

אחד העם. צילום אגף הנוער

אחד העם. צילום אגף הנוער

אחד העם. צילום אגף הנוער

אחד העם. צילום אגף הנוער

עמל א'. צילום אגף הנוער

עמל א'. צילום אגף הנוער

בית ספר ישורון. צילום אגף הנוער

בית ספר ישורון. צילום אגף הנוער

בחמישי שעבר, הודיע ארגון המורים העל יסודיים שמאחר ומרכז השלטון המקומי מסרב לחתום על הסכם השכר החדש שהובטח להם, הונחו עובדי ההוראה בתיכונים להיעדר מכנסים ולא לקיים מבחנים כולל בחינות מתכונת. כל זה קורה זמן קצר לפני מועדי החורף של בחינות הבגרות.
בחודשים נובמבר-דצמבר ערכו המורים שביתות ועיצומים בכל רחבי הארץ במחאה על אי התקדמות המשא ומתן מול משרדי האוצר והחינוך בנוגע להסכם שכר חדש, לאחר שתוקפו של הסכם "עוז לתמורה" הסתיים לפני כשנה. לפני מספר שבועות הודיעו הצדדים כי הושגו הבנות ובמסגרתן נקבע שהשכר ההתחלתי של מורים חדשים יעמוד על 8,000 שקלים, לכל עובדי ההוראה ישולם מענק של אלף שקלים והמורים הוותיקים יקבלו תוספת שכר של 480 שקלים שתתפרס לאורך ארבע שנים. אך מאחר וההסכם לא נחתם, החליטו בארגון להחזיר את העיצומים ולא לקיים מבחנים, דווקא בתקופה שהיא קריטית לתלמידים.

חיזוק לשביתת המחאה שלהם קיבלו התלמידים גם ממנהל מינהל החינוך, רמי הופנברג, שאמר: "אנחנו לא מעורבים בזה, אבל אנחנו מאוד מזדהים עם מטרת השביתה. ארגון המורים מצד אחד משבית מתכונות והוא לא עושה זאת לחינם, אלא בגלל המציאות והסכסוכים עם משרדי הממשלה, אבל מי שנפגע מכך הם התלמידים וזה בלתי נסבל. אפשר לקבל שיש השבתות כשיש משא ומתן, אבל הוא הסתיים וצריך לפתור את הבעיות ולהמשיך בלמידה השגרתית".

במהלך המחאה, יצאו תלמידי תיכוני העיר לרחבות בתי הספר, והציפו את הרשתות החברתיות בבעיה איתה הם מתמודדים. "הגיע הזמן כי התלמידים יפסיקו לשמש ככלי לניגוח מול משרד החינוך והרשויות", אומרים בוועד ההורים בהודעה שהוציאו יחד עם מועצת הנוער העירונית. "כולנו מוקירים ומעריכים את עבודת המורים ומעוניינים בתנאי העסקה ראויים עבורם. אולם פגיעה בלתי הפיכה בעתיד התלמידים אינה צריכה להיות חלק מדרכי המאבק. קיימת פגיעה ישירה בעתיד הילדים, וכדאי שאנו ההורים נהיה מודעים לכך ונפעל עימם להפסקת העיצומים". בוועד ציינו שבמידה ולא יבוטלו העיצומים, הם ישקלו השבתה כוללת.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר