המועצה הדתית. צילום זאב שטרן
המועצה הדתית. צילום זאב שטרן

משבר הכשרות: המועצה הדתית מאיימת לשלול את ההכשר מעסקים רבים

מחלקת הכשרות במועצה הדתית שלחה מכתבי התראה לבעלי עסקים, ודרשה מהם להצטרף להסדר העסקת המשגיחים החדש עד אמצע החודש

פורסם בתאריך: 11.1.18 10:22

מחלקת הכשרות במועצה הדתית, שלחה השבוע מכתבי התראה לבעלי עסקים בעיר וציינה בפניהם כי עד ל־17 לינואר הם נדרשים לבצע את השינוי בהעסקת משגיח הכשרות ולהעסיק משגיח דרך חברת כוח אדם שנבחרה, אחרת הכשרות עלולה להילקח מהם. מנגד, בהסתדרות המרחב מנסים ליזום מהלך להשבתת המועצה הדתית.

הרב מיכה הלוי. צילום זאב שטרן

הרב מיכה הלוי. צילום זאב שטרן

כזכור, הרב הראשי של העיר מיכה הלוי, החליט כי משגיחי הכשרות יועברו מהעסקה ישירה של בתי העסק להעסקה באמצעות חברת כוח אדם, כל זאת כדי להימנע ממצב של ניגוד עניינים לפיו משגיח כשרות מפקח על העסק שגם מעסיק אותו. המשגיחים יצאו למאבק בטענה שהשינוי יגרום לפגיעה בתנאי העסקתם. חלק מבעלי העסקים בחרו שלא לפעול לפי דרישת הרבנות ולהמשיך להעסיק את המשגיח בהעסקה ישירה, בטענה שהשינוי מייקר את העלות עבורם.
במכתב שנשלח לעסקים בעיר על ידי פלטיאל אייזנטל, הממונה על המועצה הדתית ויינון פרסיק, מנהל מחלקת הכשרות, נכתב:" המועצה הדתית נותנת הזדמנות נוספת ואחרונה לבעלי העסקים ולמשגיחי הכשרות להצטרף למהלך המחייב מבחינה משפטית, וללא ספק גם מועיל לבעלי העסקים והמשגיחים עד לתאריך ה-17.1.18. באם בעל עסק לא יהיה שותף למתווה החדש והמחייב אנו נסיק מכך כי ויתר על תעודת הכשרות מרצונו ונפרסם על כך כפי שהנוהל מחייב. באם משגיח לא יצטרף לאחר שבעל העסק חתם אנו נציב משגיח במקומו".

בהסתדרות מעוניינים להשבית בשל המהלך את המועצה הדתית. במכתב ששלח אתמול גיורא נחום, יו"ר הסתדרות המרחב, ליינון פרסיק, שהוא גם יו"ר ועד העובדים במועצה הדתית, הוא כתב: "בהמשך לסכסוך העבודה אשר הוכרז בין ההסתדרות לבין המועצה הדתית … אבקש כי עובדי המועצה הדתית בהנהגתך, ינקטו בצעדי השבתה של המועצה הדתית, וזאת בתוך 48 שעות".
בינתיים, במועצה הדתית הציגו מסמך בו הם מבקשים מהציבור לבקש לראות תעודת כשרות בתוקף בהגעתם לבית העסק. בעלי העסקים, שחוששים להצטרף לחברת כח האדם בשל תשלום גבוה יותר, ציינו כי הם ימשיכו להיאבק, "אנו שוקלים לצאת להפגין", אמרה בעלת עסק במרכז העיר.

תגובת המועצה הדתית לא התקבלה.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר