המועצה הדתית. צילום זאב שטרן
המועצה הדתית. צילום זאב שטרן

המועצה הדתית שובתת מיום ראשון למשך שלושה ימים

פרק נוסף בסכסוך על רקע השינוי באופן העסקת המשגיחים: אחרי שהוכרז סכסוך עבודה, הוחלט לפתוח בשביתה

פורסם בתאריך: 13.1.18 18:50

המועצה הדתית פתחה בשביתה אתמול, יום ראשון, למשל שלושה ימים. כל זאת לאור המשך המאבק של משגיחי הכשרות מול הרב הראשי לעיר, מיכה הלוי, על רקע השינויים באופן העסקת המשגיחים בעיר .
בהודעה שפרסם ועד משגיחי הכשרות בעיר, יחד עם ועד משגיחי הכשרות הארצי, הם הודיעו כי החל מיום ראשון יושבתו כל שירותי המינהלה של הרבנות והמועצה הדתית בפתח תקווה.
במכתב ששלח היום גיורא נחום, יו"ר הסתדרות העובדים בפתח תקווה, לינון פרסיק, יו"ר ועד עובדי המועצה הדתית, הוא כתב: "בהמשך לסכסוך העבודה אשר הוכרז בין ההסתדרות לבין המועצה הדתית בפתח תקווה, ובהמשך לצעדים הארגוניים אשר ננקטו על ידי משגיחי הכשרות של העיר פתח תקווה, הינך נדרש כי עובדי המועצה הדתית בהנהגתך ינקטו בצעדי השבתה של המועצה הדתית בשלב זה בין התאריכים 14.1-16.1".

 

במועצה הדתית רואים בהשבתה כהכרזת מלחמה כנגד הרב הראשי מיכל הלוי. כזכור, מדובר במאבק שנמשך כבר חודשים ארוכים ושהחל בשל החלטה של הרב הראשי לעיר, מיכה הלוי, שגם אחראי גם על תחום הכשרות ברבנות בעיר. הלוי החליט כי משגיחי כשרות לא יועסקו יותר על ידי בתי העסק ישירות בשל ניגוד עניינים, לפיו המשגיח צריך לפקח על בית העסק שגם משלם את משכורתו. לכן החליט הלוי כי המשגיחים יועסקו על ידי חברת כח אדם חיצונית, שהיא זאת תפנה אותם לבתי העסק, שישלמו לחברת כוח האדם. המהלך יצר התנגדות של המשגיחים שטענו שתנאי העסקתם ייפגעו ואילו חלק מבעלי העסקים חוששים מכך שמחיר הכשרות יהיה גבוה ב-30 אחוז. עד עתה ישנם מאות עסקים בעיר שאין להם תעודת כשרות בתוקף, לאחר שהחליטו שלא לעבור להעסיק את המשגיחים דרך חברת כוח האדם. במועצה הדתית הודיעו השבוע כי במידה ולא יחלו לעבוד מול אותה חברת כח אדם עד ל-17 לחודש, המועצה תראה בהם כמי שוויתרו על תעודת הכשרות.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. מוטי

    אין שום השגחה אצלינו בעסק המשגיח מגיע רק כדי לקבל כסף ולאכול

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר