סיור של הרב תחומי א' בבית המשפט. צילום רב תחומי א'
סיור של הרב תחומי א' בבית המשפט. צילום רב תחומי א'

פרויקט מיוחד: תלמידי התיכונים מבקרים בבית המשפט

בנוסף לכך מגיעים במסגרת הפרויקט נציגים מהסנגוריה הציבורית ומהפרקליטות להרצות בתיכונים

פורסם בתאריך: 15.1.18 11:02

שיתוף פעולה בין התיכונים בעיר לבין בית המשפט השלום, הוביל לפרויקט משפטי חינוכי, ביוזמת אגף החינוך העל יסודי ובית המשפט. במסגרת הפרויקט מציגים עורכי דין ושופטים לתלמידי התיכונים את מערכת המשפט הן באמצעות הרצאות בכיתות והן באמצעות ביקורים בבית המשפט. כל זאת במטרה להציג לתלמידים מושגי יסוד במשפט, את רעיונות המשפט וחשיבותם הגדולה.
ההרצאות בבתי הספר נערכות על ידי נציגים מהסנגוריה הציבורית ומהפרקליטות ועוסקות בנושאים שונים הקשורים לחטיבה הפלילית, האזרחית, הציבורית ולחטיבת קטינים. הדיונים עם התלמידים עוסקים בשאלות כגון כיצד יראה עולם ללא חוק, הרעיון הדמוקרטי, זכויות האדם בחברה הישראלית, המעשה הפלילי והאחריות האישית של כל אדם. לאחר קיום ההרצאה, מגיעים התלמידים לבית המשפט לסיור מודרך ולמפגש עם אחד השופטים.

לאחרונה ביקרו בבית המשפט תלמידי בית הספר הרב תחומי א' שסיפור שהפרויקט היה מוצלח ביותר. "היוזמה הזאת היא חלק בלתי נפרד מיעדי האגף לקדם למידה אחרת, חדשנית, מחוץ לכותלי הכיתה ובמרחב הציבורי העירוני", אומרת רויטל שפירא, מנהלת האגף העל יסודי. "העמקת לימודי האזרחות והכשרתם של בני הנוער להיכרות על קצה המזלג התאפשרה הודות להזדמנות הנפלאה שנפלה בחלקנו לשתף פעולה עם בית המשפט בפתח תקוה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר