תלמידי אחד העם. צילום באדיבות בית הספר
תלמידי אחד העם. צילום באדיבות בית הספר

האכזבה הגדולה: "שמענו רבות על המסע, ציפינו לצאת אליו"

בתיכון אחד העם מוותרים על מסע ישראלי והתלמידים ייצאו למסע בן 4 ימים בנגב. זאת לאחר מספרניסיונות לקבל תקציב גדול יותר מהעירייה, ביניהם מכתב ששלחה יו"ר מועצת התלמידים

פורסם בתאריך: 24.1.18 12:54

תלמידי תיכון אחד העם לא ייצאו למסע ישראלי ובמקום זה ייצאו למסע בן ארבעה ימים בנגב. זאת התברר השבוע, לאחר מספר ניסיונות לקבל תקציב גדול יותר מהעירייה ביניהם מכתב ששלחה יו"ר מועצת התלמידים, נטע בינדר לראש העירייה איציק ברוורמן, בשם תלמידי התיכון. במכתב שנשלח לברוורמן ביקשו ממנו התלמידים שיעזור להם על מנת להוציא את המסע הישראלי לפועל בעזרת תקציב נוסף מהעירייה. כזכור התלמידים וההורים קיבלו הודעה על כך שהמסע בוטל עקב הצורך בתשלום נוסף למורים עבור שישי-שבת. לאחר התשובה למכתב, הוחלט בתיכון אחד העם לוותר בלית ברירה  על המסע ובמקום זאת להוציא את התלמידים למסע קצר יותר, ובנגב בלבד.

"כידוע לך, בעוד כחודש ימים, שכבת י"א, מתיכון "אחד העם" אמורה לצאת למסע ישראלי, מסע שיחזק ויגבש את זהותנו כשכבה, כאזרחים והכי חשוב- כבני אדם", נכתב במכתב ששלחה בינדר לראש העירייה. "לצערנו, קיימות נסיבות רבות שאינן מאפשרות את יציאתנו למסע, אך איננו יכולים לוותר. תלמידי "אחד העם" מעריכים את חשיבותו של המסע, דוגלים במטרתו ומצפים "לטבוע" ולספוג את הידע והערכים שהמסע יכול להקנות לנו. במשך שנים שמענו רבות על המסע – מאחינו הגדולים, מחברינו לתיכון ומהמבוגרים, מסע ששינה רבות עבורם. הציפייה – לעבור את המסע, להתגבש כשכבה, להעצים את הידע, לרכוש ערכים ולחוות הנאה – נמצאת בליבנו ומלווה אותנו מאז הגענו לתיכון".

 

במכתב ציינו התלמידים כי הם יודעים שהעירייה נרתמה לצמצם את פער התשלומים אבל ביקשו תקציב נוסף. בתשובה שקיבלו מראש העירייה נכתב כי ראש העירייה התוודע למורכבות המסע ולהנחיות ארגון המורים ולפנים משורות הדין דאגו להעביר למורי בית הספר מכתב המכסה אותם מבחינת הביטוח על הליווי בשבת ומימון חריג של שעות העבודה בשבת. "להחלטה זו יש השלכות רוחב ומעבר למאושר לא נוכל לאשר תוספת נוספת", כתב ראש העירייה לתלמידים והוסיף שפנייה מצידם לארגון המורים שיסירו את העיצומים עשויה לסייע.

בינדר אמרה השבוע: "חבל לנו שזה כך ולא הצליחו להוציא את התלמידים למסע ישראלי, אני מקווה שאולי ייצאו בשנה הבאה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר