צוות פרויקט רמון ספייסלאב של הרב תחומי ב'. צילום באדיבות בית הספר
צוות פרויקט רמון ספייסלאב של הרב תחומי ב'. צילום באדיבות בית הספר

עם הפנים לחלל: תלמידי הרב תחומי ב' זכו במקום הראשון בפרויקט רמון ספייסלאב

בתחרות השתתפו כ־700 תלמידים מבתי ספר ברחבי הארץ. מבחנת הניסוי של התלמידים תטוס לחלל

פורסם בתאריך: 28.1.18 20:02

תלמידי בית הספר הרב תחומי ב', זכו היום במקום הראשון בגמר הארצי של פרויקט "רמון ספייסלאב". כ-700 תלמידים מבתי ספר שונים ברחבי הארץ התחרו בגמר. "במהלך כל היום הצגנו בפני חבר השופטים, כ־30 שופטים, את הניסוי שלנו, הסברנו עליו, על תהליך העבודה ומה עמד מאחוריו והם שאלו שאלות", סיפרה בר אזולאי, חברת צוות יח"צ. "בסוף היום הכריזו על הזוכים וזו הייתה הרגשה מדהימה. עברנו דרך מאוד ארוכה מתחילת התהליך, עבדנו מאוד קשה כצוות ואי אפשר לתאר את האושר שלנו כשהודיעו שזכינו".

פרויקט רמון ספייסלאב. צילום באדיבות בית הספר

צוות הרב תחומי ב' של פרויקט רמון ספייסלאב. צילום באדיבות בית הספר

בגמר השתתפו תלמידי התיכון עם ניסוי אשר בודק את השפעת הסידן על קצב חלוקת תאים בוני עצם בתנאי מיקרוגרביטציה (חוסר כבידה). הניסוי הוצג בפני חבר שופטים מורחב מתעשיית החלל בעולם, נאס"א, אסטרונאוטים ובכירים מהאקדמיה. ניסוי נוסף אותו הם שלחו הוא ניסוי לקטיגוריית 'חביב הקהל', שלא מרחף בחלל, ניסוי זה בודק את השפעת המיקרוגרביטציה על התקשות בד הבטון.

הרב תחומי

התעודה של צוות הרב תחומי ב'

פרויקט "רמון ספייסלאב" הוא מיזם של קרן רמון ובהובלתם ושיתופם של משרד החינוך ומשרד המדען הראשי. תלמידי כתה י' 2  ברב תחומי פתח תקווה לוקחים השנה חלק בפרויקט בהנחייתם של המורה לפיזיקה, עופר זיטמן והמנטור מטעם קרן רמון, יאיר שימרון. במסגרת הפרויקט נחשפו התלמידים לעולמות תוכן מגוונים, הכירו מושגים וידע מתחום החלל, האסטרונומיה, תנאי החלל והשפעתם על האדם בתחנת החלל, בירח ועל המאדים, כמו כן למדו על תכניות החלל השונות.

התלמידים הכירו את דמותו של אילן רמון ז"ל, האסטרונאוט הישראלי הראשון, שנספה באסון המעבורת קולומביה ב – 1.2.2003 והכירו מקרוב את דרכו ומורשתו החינוכית. לפני מספר שבועות אף ביקרה בבית הספר רונה רמון במסגרת אירוע שיא של חצי גמר הפרויקט. במהלך הביקור אמרה רמון לתלמידים כי הערב מרגש אותה והוא ממשיך את הערכים שהנחילו אילן ואסף רמון.

 

הקבוצה של הרב תחומי ב' התגבשה תוך זמן קצר וערכה מספר ניסויים ברמה גבוהה החל מהגיית הרעיונות וכלה בתכנון הניסוי על פרטיו, במטרה לשלוח אותו לחלל. "חשיבות התוכנית בעיני מעבר להעשרת הידע של התלמידים בנושאי טכנולוגיה וחלל, זה לעורר אצלם השראה ולהקנות להם כלים כמו עבודת צוות, שיתוף פעולה, עמידה מול קהל ותחקור", מסביר מנטור הכיתה, יאיר שימרון "אלו בעיני הם כלים שילוו אותם בכל דרך בה יבחרו ויובילו אותם להצלחה. זכיתי לעבוד בתוכנית עם מורה מדהים ועם תלמידים שהשמים עבורם אינם הגבול".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר