המעבר ברחוב הרצוג. צילום באדיבות התושבים
המעבר ברחוב הרצוג. צילום באדיבות התושבים

צפו: המעבר שמסכן את הולכי הרגל ברחוב הרצוג

ועד שכונת כפר אברהם וחבר המועצה רמי גרינברג, מתריעים על סכנה ברחוב. העירייה: אין לנו סמכות לבצע שינויים ללא אישור משרד התחבורה, אגף התנועה במשטרה מגבש תוכנית

פורסם בתאריך: 7.2.18 08:24

ועד שכונת כפר אברהם ותושבים בשכונה, מתריעים על סכנה בטיחותית חמורה בכביש ברחוב הרצוג שבשכונה, כל זאת לאחר שיש בו מעבר להולכי רגל, אך אין בו מעבר חציה. מדובר בכביש שמפריד בין שני חלקי השכונה, ושמוביל גם ליציאה ולכניסה מהעיר מכיוון ראש העין או מכביש 40. הכביש הוא בעל שני נתיבים.

"נהרגה בכביש הזה אישה לפני כמה חודשים", אומר יונה אמרוסי, יו"ר ועד שכונת כפר אברהם, "הכביש הזה הוא רחב ומהיר, ויש שם פתח שמאפשר לאנשים לעבור, אך מנגד אין מעבר חציה. אם יש פתח אז שיעשו מעבר חציה או רמזור מהבהב. יש אמצעים ואפשר לעשות זאת. בעבר העלו גם את הנושא של הקמת גשר בגלל שיש בית ספר סמוך ומגיעים אליו מכל האזור. חבל שבאם המושבות כן הקימו גשר, אך בכפר אברהם כנראה שיש זמן. מדובר בכביש שיש בו סכנת חיים אמיתית. יש כאלו שצריכים לרוץ בכדי להספיק לחצות את הכביש כי יש שם רכבים שנוסעים מהר. אני נתקל במקרים בהם אנשים חוצים את הכביש עם עגלת ילדים, וזה נראה חמור מאוד. במקום שיטפלו בכביש ובמעבר החציה ובסכנה הבטיחותית שבו, בעירייה עסוקים בלהביא שלג לעיר".

מי שתיעד את הסכנה בכביש הוא חבר המועצה רמי גרינברג, שאמר: "מדובר בכביש סואן שכבר היו בו תאונות דרכים ואנשים נפגעו. משום מה יש שם פתח שעוברים בו הולכי רגל, אך אין מעבר חציה או רמזור שמתריע על הולכי רגל. נראה שבעירייה פשוט לאף אחד לא אכפת. יש שם בסמוך מוסדות חינוך. אם לא מתכננים לצבוע שם מעבר חציה אז שיסגרו את המעבר כי זו פשוט סכנת חיים, ואם לא אז שיצבעו מעבר חציה עם רמזור מהבהב".
תגובת העירייה: "ציר הרב הרצוג נמצא בסמכות משרד התחבורה ולעיריית פתח תקוה אין כל סמכות לביצוע שינוי כלשהו ללא אישורם. לאחרונה, אגף התנועה, משטרת ישראל ויועץ בטיחות, גיבשו תכנית להסדרת הציר לכל ארכו הכולל שינויים גיאומטריים וביצוע פסי האטה להגברת הבטיחות. לאור חשיבות בטיחות המשתמשים בדרך, הוחלט לבצע את השינויים באישור מיוחד של המשטרה, ובמקביל להביא את התכנית לאישור משרד התחבורה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    את אף אחד לא מענין עד שיגבשו החלטה נאנחנו נלך לנחם

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר