איציק ברוורמן ועיריית פתח תקוה. צילומים דוברות העירייה, זאב שטרן
איציק ברוורמן ועיריית פתח תקוה. צילומים דוברות העירייה, זאב שטרן

פתח תקוה בצמרת דירוג היציבות הפיננסית של הערים בישראל

העיר שיפרה את מיקומה, כאשר עלתה למקום הרביעי. דוח אחר מלמד שבפתח תקוה רמת הסיכון לעסקים היא הנמוכה ביותר מבין הערים הגדולות

פורסם בתאריך: 6.2.18 18:37

פתח תקוה נמצאת בחלקו העליון של דירוג היציבות הפיננסית השנתי של חברת CofaceBdi במסגרת דירוג BdiCode לשנת 2018. העיר דורגה השנה במקום הרביעי מבין הערים בגדולות, עליה של מקום אחד ביחס לשנה שעברה. היציבות הפיננסית של העיר נקבעה לאחר שנבחנו, בין היתר, הכנסותיה של העירייה, המצב הסוציו אקונומי של התושבים והיכולת של העירייה לגבות את מסי העירייה, כמו גם ההתנהלות היעילה של העירייה גם מבחינה תפעולית וגם מבחינה פיננסית. על מנת לבחון את החוסן הפיננסי של העירייה נבחנו גם מספר מדדים המשקפים את היכולת של העירייה לעמוד בהחזר חובות, וכן נבנה מדד של יעילות שמשקף את יעילות התנהלות העירייה. יש לציין כי בדרוג השנתי נכללים ערים בהן לפחות 40 אלף תושבים ושהדירוג הסוציו אקונומי שלהן נע בין 4 ל-10 שהוא הדירוג הטוב ביותר. המדד הסוציו אקונומי של העיר פתח תקווה הוא 7.
מבחינת דירוג היעילות של הרשויות דורגה העיר פתח תקווה במקום ה-13. דירוג היעילות נקבע לפי יכולתה של עירייה לספק רמה גבוהה של שירותים במינימום משאבים, והוא מורכב מחמישה מדדים שמודדים אספקטים שונים מפעילות העירייה, כמו למשל רמת ההכנסה ורמת ההוצאה לפעילות לתושב, מספר התושבים לעובד, יחס הגביה ומדד הגירעון של העירייה.

בתוך כך, דוח אחר שפורסם ממקם את פתח תקוה במקום טוב ברמת הסיכון לעסקים. על פי הדוח רמת הסיכון לעסקים בפתח תקוה היא הנמוכה ביותר מבין הערים בגדולות בישראל, ועומדת על 8.4 אחוזים. כך עולה מדוח של חברת דן אנד ברדסטריט לשנת 2017. על פי הנתונים, מדובר בשינוי ביחס לשנה שעברה, בה תל אביב דורגה ראשונה, ואילו השנה היא שנייה עם 8.6 אחוזי סיכון. לאחר מכן מדורגת העיר ירושלים עם 9.8 אחוזי סיכון.
בנוסף, על פי הדוח, בעיר פתח תקווה נפתחו בשנה שעברה 1,580 עסקים חדשים, ואילו נסגרו 1,069, כך שישנו גידול של 511 עסקים ברחבי העיר. בעיר אשדוד, לה כמות די דומה של תושבים, ישנו גידול של 138 עסקים בלבד, כאשר גם בראשון לציון, בעלת כמות תושבים גבוהה במקצת, ישנו גידול של 148 עסקים.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר