פיצה דון פדרו. צילום זאב שטרן
פיצה דון פדרו. צילום זאב שטרן

"לא ברור איך נתנו אישור לפתוח פיצרייה בבניין מגורים"

בבניין ברחוב קפלן 13 היו תמיד מרכול וסניף בנק. התושבים מתלוננים שמאז נפתחה פיצרייה במקום הבנק, יש להם ריחות חזקים ובעיות חניה. הבעלים: "עשינו כל מה שביקשו, עמדנו בכל הדרישות"

פורסם בתאריך: 12.2.18 08:20

תושבים שמתגוררים ברחוב קפלן מספר 13, מתלוננים על כך שמאז נפתח מתחת לביתם סניף של פיצריית דון פרדו, יש מפגעי ריחות ובעיות חניה. בעלי הפיצרייה מדגיש בתגובה כי הוא עומד בכל הדרישות ומטרתו היא לחיות בשכנות טובה עם הדיירים.
מדובר בבניין שמתחתיו היו במשך שנים רבות שני עסקים: סופרמרקט ובנק. בחודש אוגוסט האחרון נפתחה פיצרייה במקום. התושבים מתלוננים שמאז יש ריחות שעולים מהפיצרייה, על כך שחלק מהאופנועים שמשמשים את השליחים תופסים מקומות חניה שאמורים לשמש את התושבים, ועל כך שעל המדרכה הסמוכה ישנם שולחנות ישיבה שתופסים חלק מהמעבר.
"יש ריחות שעולים אלינו, ריחות חזקים של פיצה, ויש שעות בערב שאי אפשר לפתוח חלון", אומר אחד הדיירים, "מי שפותח חלון מקבל ריחות של פיצה. גם בכניסה לבניין מי שנכנס מריח את הפיצות. כל השנים היה לנו בסדר. מלבד זאת יש חסימה של חלק מהמדרכה בגלל שולחנות הישיבה של הפיצרייה, ונשאר ממנה שביל צר עבור מי שעובר שם ועבור מי שגר. באים אנשים עם ילדים ולפעמים קשה לעבור. לא ברור מי נתן את האישור לכך. היה שם לפני כן בנק ופתאום יש שם מקום שמוכר אוכל, ומבחינתנו ברור שמדובר בשינוי משמעותי. הפיצרייה פתוחה עד חצות ואנו צריכים לסבול את הריחות בגלל זה. בחודשי הקיץ נרצה לפתוח חלון ופשוט לא נוכל. מעבר לכך, יש לנו במקום ממילא מצוקת חניה, ועכשיו יש בחלק מהחניה את האופנועים של הפיצרייה, שמונה אופנועים כאלו. אם מישהו חונה שם כאשר האופנועים במשלוחים אז מבקשים מאיתנו להזיז את הרכבים, כאילו זו חניה פרטית".
הפיצרייה נפתחה מתחת לבניין בן שמונה קומות שגרות בו עשרות משפחות. "אני גרה פה כבר 20 שנה ותמיד היו פה בנק וסופר", אומרת דיירת בבניין, "לא ברור איך נתנו אישור לפתיחת פיצרייה בבניין מגורים מבלי לדבר אתנו או לעדכן אותנו. הריח פשוט קשה לנו. רק אחרי שעה 24:00 בלילה יש לנו שקט. הלקוחות יושבים בשולחנות שעל המדרכה, ויש מעבר צר לתושבים, ובימים לחוצים יש פחות מעבר. מעבר לכך, שמונה קטנועים חונים בחניון מתחת לבניין, כאשר אנחנו סובלים ממצוקת חניה. גם אם האופנועים נוסעים אז מעמידים אותם בצורה כזאת שלא ניתן יהיה לחנות שם. אין לנו דבר אישי נגד הפיצרייה, אבל אנחנו נפגעים מהמצב".

ניר גלם, בעלי פיצריית דון פרדו, התייחס לטענות: "עשינו כל מה שביקשו מאיתנו במשרד לאיכות הסביבה ובמשרד הבריאות. גם בפיצרייה שהייתה לנו ברחוב טרומפלדור בעבר היו תלונות של תושבים ועשינו כל מה שצריך, ופעלנו שם 19 שנה. ביקשו שנתקין מפוח ומנדפים ומערכות מיוחדות, ועשינו כל מה שביקשו. כל מי שפותחים לו עסק בתחום המזון מתחת לבית הוא לא הכי מרוצה מכך, אך מדובר במרכז מסחרי מתחת לבניין ואין מה לעשות. בצמוד יש מאפיה של הסופר שגם ממנה יש ריחות של אפייה. בנוגע למדרכה, המדרכה היא ברוחב של חמישה מטרים והיא שייכת אלי בטאבו, כאשר אני מחויב להשאיר מעבר להולכי רגל, והשארתי מעבר של שלושה מטרים. לגבי חניית האופנועים, חשוב לי לציין שבשנים קודמות פעל במקום בנק עם 50 עובדים, שמתוכם הגיעו רבים עם רכבים ותפסו חנייה לתושבים. אני תופס בסך הכל שלושה מקומות חניה כי גם אני חלק מהבניין, ככה שבסך הכללי המצב טוב יותר לטובת התושבים. חשוב להדגיש שיש לנו רישיון עסק, ולא היינו מקבלים אותו אם לא עומדים בכל מה שמבקשים מאיתנו".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. ףף

    ממש באסה יום אחד לקום ולגלות שערך הבית שלך צנח בגלל שאיזה גאון פתח שם פיצרייה!
    אין מקום לעסקי מזון מתחת לבתי מגורים- נקודה. ואם כבר הוא פתח את הפיצרייה, שיפצה כל משפחה ומשפחה על ההפסד הכספי שנגרם לה, כי עכשיו יהיה לה קשה שבעתיים למכור למישהו את הדירה.

    ועוד דבר- למה הוא לא פותח מסעדה מתחת לביתו שלו??? כי זה מגעיל, זה למה.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בקשר לתגובתו של בעל המקום היא לא נכונה ולקוחה על סמך שום דבר , הרי בבנק היו פחות מ- 15 עובדים אף עובד לא היה תוחם לעצמו או לכל העובדים אם היו מגיעים עם רכבם את המקומות לצמיתות. מדרכה לפי חוק שייכת להולכי רגל בלבד מאפוא ממציא שהמדרכה שייכת אליו?
    אז מי שעובר במדרכה צריך לקבל אישור?
    הרי לפני מספר שנים נפל אדם על המדרכה המדוברת ושבר את רגלו והבניין בקפלן 13 נתבע והדיירים שילמו השתתפות עצמית לביטוח.
    אז גם את המדרכה יש בעלי עסק שקונים הרי זאת מדרכה ציבורית לכל דבר ועניין.

  3. אחד שמבין

    Ff בכל רחוב חיים עוזר ההסתדרות חובבצי ציון רוטשילד טרומפלדור ובכל מרכז מסחרי ישנה מעליו דירות ודיירים אז לך תפנה את כולם.
    ולמשתמש האנונימי: אני יודע שהמדרכה מוצמדת אליו בטאבו אז להבא תבדוק דברים לפני שאתה רושם שטויות
    ( דרך אגב אתה מוזמן להיכנס לתיק עיריה ולבדוק)

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר