רמי הופנברג
רמי הופנברג

הופנברג מבטיח: "נעשה את הכל כדי ליישם את פרויקט קיצור חופשת הפסח"

למרות שהוא חתום על מכתב לשר החינוך יחד עם עוד נציגי 66 רשויות, בו הם מודיעים על קשיים ביישום הפרויקט, מנהל מינהל החינוך בעירייה אופטימי

פורסם בתאריך: 19.2.18 21:11

67 רשויות מקומיות וביניהן פתח תקוה, חתמו על מכתב שהופנה לשר החינוך נפתלי בנט ובו הודיעו לשר כי אינן ערוכות להפעלת התוכנית לקיצור החופשות ובית הספר של חופשת הפסח. במכתב אשר הועבר לשר בנט ולמנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב, כתבו מנהלי אגפי החינוך, החתומים על המכתב: "במסגרת ההתכנסות בהשתלמות השנתית של מנהלי אגפי החינוך ברשויות המקומיות, הועלו קשיים רבים ביישום ההחלטה להפעיל את גני הילדים בחופשת פסח, בעיקר בגיוס כוח אדם".
מטעם מינהל החינוך בעירייה פתח תקוה חתום על המכתב מנהל המינהל רמי הופנברג, שהוא גם סגן יו"ר האיגוד הארצי של מנהלי מחלקות. למרות החתימה על המכתב, הופנברג הודיע השבוע כי העירייה תעשה כל מאמץ לתת מענה לכל הביקוש וכי הוא מעריך שהם יצליחו בכך. "מדובר בפרויקט מבורך", אמר הופנברג, "אבל יש כמה קשיים אובייקטיבים בהפעלתו בחופשת פסח, גם בגלל שמשרד החינוך הודיע על כך בשלב מאוחר יחסית, אבל לא רק". לדבריו הבעיה העיקרית בתוכנית היא גיוס כוח האדם. "בניגוד לבית הספר של הקיץ, שאז קל לגייס אנשי צוות, כאן מדובר בשבוע שלפני פסח שבו חלק גדול מהעובדים לא רוצים לעבוד בגלל הצורך להכין את הבית לקראת פסח". לכן, הוא מסביר, מנהלי מחלקות החינוך ברשויות המקומיות הציגו את הקושי במכתב בשל הציפייה למימוש הפרויקט שנוצרה בקרב הציבור.
"ישנן רשויות שבגלל מחסור אובייקטיבי בכוח אדם לא יצליחו להרים את הפרויקט באופן מלא או חלקי", ציין. "כדי לנסות לפתור את הבעיה, משרד החינוך מגיע בימים אלה להסכמות עם משרד הפנים וההסתדרות על האפשרות למתן שכר לסייעות על השתתפות בפרויקט, בנוסף למה שמשולם להן על ימי העבודה הרגילים לפני פסח.
חלק מהמפעילים לדבריו, יכולים להיות בני נוער שעברו הכשרות בהדרכה, ובחלק מהמקומות תופעל התוכנית בצהרונים העירוניים שגם ככה פועלים בימים אלה. "מי שילדו נמצא בצהרון יכול להמיר את ימי הצהרון בפרויקט ולקבל החזר כספי. אני מעריך שנצליח ליישם את הפרויקט במלואו, בעיקר לאחר שיוסדר הנושא של התשלום לסייעות", סיכם הופנברג. "אנחנו מבצעים גיוס של אנשים. למרות זאת, נדע בפועל האם נוכל לתת מענה לביקוש רק כאשר יסתיים הרישום".

"בתי הספר של החגים" היא תוכנית שהרחיב השנה השר בנט ובמסגרתה יינתנו שעות לימוד ופעילות לילדי הגנים ולתלמידים בזמן החופשות על מנת להוריד את הנטל מההורים. במכתב שנשלח לשר החינוך, נכתב: "אנו, החתומים על מסמך זה, מנהלי אגפים ומחלקות גני ילדים/קדם יסודי ברשויות המקומיות, איננו יכולים להתחייב לכלל ציבור ההורים, על מנת לבצע את ההחלטה. אנו מבקשים לדחות את ביצוע ההחלטה, עד לקיום דיון מקצועי משותף, לקביעת מתווה למערך מוסדר להפעלת התוכנית".
בשלב הראשון יינתנו 6 ימי חופשה שבהם משרד החינוך יסבסד באופן מלא או חלקי פעילות עבור התלמידים, ובשנים הבאות מספר ימי החופשה הללו יעלה ל-10. במגזר היהודי יינתנו 5 ימים בחופשת פסח ויום אחד באיסרו חג שבועות. השתתפות ההורים בימי הפעילות הללו תיקבע לפי אשכולות הלמ"ס ובעיר פתח תקוה נדרשים ההורים לשלם סכום של 20 שקלים ליום. שעות הפעילות יהיו בין 8:00 ל-13:00 בבתי הספר ומ-7:30 עד 13:00 בגני הילדים. הצוותים החינוכיים יורכבו ממורים או שני מדריכים בכל קבוצה בבתי הספר ומגננת וסייעת או מדריכה וסייעת בגני הילדים.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר