משרדי מיתב. צילום זאב שטרן
משרדי מיתב. צילום זאב שטרן

עשרות מיליוני שקלים: מה יעשו ברווחים של תאגיד המים מיתב

בתקציב 2018 יועברו ממיתב לעירייה 29 מיליון שקלים. אחת האפשרויות בחוק היא החזר כספי לתושבים

פורסם בתאריך: 19.2.18 08:23

עיריית פתח תקווה תעביר לתקציבה לשנת 2018 סך של 29 מיליון שקלים מהדיבידנדים של תאגיד המים מיתב. משרד הפנים אישר את הבקשה של העירייה לצעד זה, מה שעורר גם את התנגדות האופוזיציה במהלך ישיבת המועצה שאישרה את התקציב.
ככל הנראה מדובר בדיבידנדים מהשנים 2016 ו-2017. בעירייה כאמור פנו למשרד הפנים על מנת לאשר את המהלך והכנסת הכספים לקופת העירייה. בתשובת מנכ"ל משרד הפנים מרדכי כהן לראש העירייה איציק ברוורמן, נכתב: "במענה לבקשת עיריית פתח תקווה ובהתאם לחוזר מנכ"ל אנו מאשרים לעירייה לייעד כספים שהתקבלו בתוצאה מתאגיד משק המים וביוב בסך של 29 מיליון שקלים, כמקור הכנסה בתקציב הרגיל של העירייה לשנת 2018". העברת התקציב הייתה תלויה גם באישור מועצת העיר, שאישרה זאת.
מיתב היינו תאגיד עירוני, ומי שעומד בראש הדירקטוריון של החברה הוא ראש העירייה. באופוזיציה טענו כי הכסף, שמצטרף לסכומים מתאגידים עירוניים משנים קודמות, יכול לשרת את תושבי העיר בתחום המים והתשתיות. "הביאו למועצה אישור חריג של 29 מיליון שקלים להעביר לתקציב העירייה לשנת 2018", אומר חבר המועצה רמי גרינברג, "מעבר לכך, בסעיף התקציב נכתב שיש עוד 21 מיליון שקלים דיבידנדים מתאגידים אחרים משנים קודמות שמועברים לעירייה, ובמקרה הנוכחי הביאו אישור חריג לקחת עוד 29 מיליון שקלים ממיתב. אלו עודפים שאם ישאירו אותם בתוך התקציב של מיתב אז הם יכולים לשמש למשל להוזלת תעריפי המים, ובמקום זאת בעירייה לוקחים את הכסף לעצמם. אם יש עודף תקציבי אז אפשר אולי להחזיר לתושבים, או להשקיע ולחדש את התשתיות במקומות שזקוקים לכך". במקום זאת הכסף הולך למקומות אחרים בעירייה".
במידה והיו בוחרים בהליך של החזרת כספים ל-100 אלף בתי האב שהתאגיד משרת, אז כל בית אב היה מקבל סכום מוערך של 290 שקלים.
מנכ"ל מיתב, ירון מזרחי: "ככל הנראה מדובר בדיבידנדים של 2016-2017. את שנת 2017 סיימנו ברווח של 14 מיליון שקלים, ובסכום די דומה בשנת 2016 שכבר הועברו לעירייה. יש לעירייה קריטריונים לשימוש בכספים האלו שמגיעים מתאגיד המים. התאגיד מעביר את הדיבידנדים על פי אישור רשות המים. מיתב על פי חוק רשאית להשקיע את הכסף או במים או בהחלפות צנרת וביוב. בכלל, תאגידי המים ניזונים מאגרות והיטלים שהם גובים מבניית בניינים ובתים, ואת הכספים האלו אנו משקיעים בהחלפת תשתיות על פי תוכנית חומש. האגרות וההיטלים מכניסים לתאגיד כ-40 מיליון שקלים בשנה שהולכים לטובת השקעות בתשתיות, ואילו הרווח הסופי שנוצר הוא מגביה של מים וביוב".

עוד הוא אומר: "יש אפשרות בחוק תאגידי המים להחזיר כסף לתושבי העיר בצורה של זיכוי בתי אב. עם זאת, התאגיד שלנו מורכב משלוש רשויות: פתח תקווה, אלעד וכפר ברא, ומספיק שרשות אחת לא מסכימה, אז אי אפשר להחזיר כספים. לדעתי אף תאגיד בישראל לא מחזיר כספים".
תגובת לשכת ראש העיר: "טענות האופוזיציה תמוהות, שהרי העירייה קיבלה את אישור משרד הפנים להעברת הדיבידנדים לתקציב העירייה וכולו הרי מיועד לתועלת ולרווחת תושבי העיר".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. תושב השיכון

    בשיכון הפועל המזרחי אין לחץ בצנרת.
    הרושם שלי שבגלל שכונת חן הצפון התושבים הותיקים סובלים.
    קרי האוכלוסיה גדלה והתשתית נשארה אותה תשתית.
    העיריה נדרשת לטיפול מהיר בההשקעה במשאבות ראויות.
    כל ברז נוסף שנפתח בבית משנה את הלחץ.. זו תופעה של השנתיים שלוש האחרונות.
    תינוקות וקשישים חוטפים כוויות חום בגלל שינויי הלחץ.
    במקרה של שריפה, ברזי כיבוי האש הציבוריים והפרטיים לא מספקים את הלחץ הראוי.
    מחדל וחוסר התחשבות בתושבים שמשלמים ארנונה ומים כדת ודין.

  2. תושב השיכון

    באותה נשימה,
    ניקוי שיכון הפועל המזרחי, על ידי העיריה קרי מטאטא מיכני.
    גם הוא אינו עומד בסטנדרט שראשי עירייה קודמים הציבו והוא ניקוי פעמיים בשבוע.
    נכון לא היום השירות הוא אקראי ויותר בעקבות פניות למוקד.
    אין רצף בשמירה על הניקיון.
    המטאטא המיכני לעיתים לא נכנס מספר חודשים.
    תעודת עניות של העיריה כלפי תושבים ותיקים שעייפו מלהתלונן.

  3. יעקעה משה

    ראש עירנו יוכל לעשות 29 הופעות של אייל גולן אן לבנות עוד בריכת יתושים נהדר

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר