ההפגנה בראש העין. צילום מגמה ירוקה
ההפגנה בראש העין. צילום מגמה ירוקה

צפו בהפגנת תושבים ופעילים נגד תוכנית הנת"צ: "נחסום את כביש 5"

המחאה היא נגד התוכנית להקים נת"צ בצד השמאלי של הכביש ולא בצד הימני כמקובל

פורסם בתאריך: 19.2.18 11:17

תושבים מראש העין יצאו הבוקר להפגין בצומת יער ראש העין, כל זאת מתוך מטרה לגרום לשינוי בהחלטת משרד התחבורה לסלול נתיב תחבורה ציבורי (נת"צ) בצד השמאלי של כביש 5 במקום בצד הימני. את ההפגנה ארגנו פעילי תחבורה מהעיר יחד עם ארגון מגמה ירוקה.
הרקע להפגנה נובע מכך שתושבי ראש העין והסביבה סובלים קשות מפקקי התנועה הקיימים על כביש 5, בו משתמשים תושבי ראש העין על מנת לצאת מהאזור ולהגיע לגוש דן ובחזרה. הכביש עמוס מאוד בבקרים ובשעות הערב. כחלק מהתוכנית לשפר את התחבורה הציבורית ואת התנועה הכללית בו, יוקם בו נת"צ, אך התכנון הוא להקים נת"צ בנתיב השמאלי במקום בימני, דבר שיעכב את ביצוע התוכנית בזמן רב, וגם יהווה מפגע בטיחותי מאחר ואוטובוסים יצטרכו לחתוך את כל הכביש על מנת לרדת במחלפים שעל הכביש.

צפו בהפגנה:

"אנחנו דורשים נתיב תחבורה ציבורית בצד הימני של הכביש, ובשני הנתיבים, לכיוון מערב ולכיוון מזרח", אומר אליעזר קצנשטיין, חבר בוועדת התחבורה של העיר ואחד ממארגני ההפגנה, "יש נתיב כזה למשל בכביש החוף שהוכיח את עצמו. משרד התחבורה החליט לרדת מהנתיב הימני ולבנות נת"צ שמאלי שיהיה גם כביש אגרה שככל הנראה יממן את הכביש הזה. הבעיה תהיה בצמתים המרכזיים שעל הכביש, ואם הם יסעו בצד השמאלי אז האוטובוס צריך לרדת ולחתוך שלושה נתיבי תנועה בכביש 5. זה יהיה מסוכן מאוד".

הפגנה בראש העין. צילום מגמה ירוקה

ההפגנה בראש העין. צילום מגמה ירוקה

קצנשטיין מספר על המשך המאבק. "משרד התחבורה חייב להבין שיש פה קטסטרופה בכביש 5", הוא מוסיף, "אנשים יוצאים בחמש בבוקר מהבית. נת"צ ימני יכול לקחת שלושה חודשים ואילו נת"צ שמאלי יכול לקחת חמש שנים. אנו מארגנים את ההפגנה יחד עם מגמה ירוקה, שהוא ארגון של סטודנטים אכפתיים שמתעסקים בתחום הירוק. הם השתתפו בישיבת וועדת התחבורה האחרונה של העירייה שהייתה לפני כשבוע. בשבוע שעבר קיימנו גם מפגש נוסף בבית ספר אפק, והחלטנו שכדי להביא למודעות את הנושא הנת"צ בראש העין, צריך להפגין. בהמשך אנו מתכננים לצאת ולחסום את כביש 5, עד כדי כך".

יעל שמר, מובילת המאבק לקידום תחבורה ציבורית בארגון "מגמה ירוקה", אמרה: "ההפגנה הבוקר בראש העין מצטרפת לסדרת הפגנות שונות בנושא תחבורה בהן מבהיר הציבור שהוא מסרב לתת להתנהלות הנוכחית להמשיך. למדנו את התוכניות ואנחנו נחושים לקדם נתיב תחבורה ציבורית בשול הימני של כביש 5, הכביש הפקוק ביותר במדינה. זהו פתרון מהיר, פשוט וזול שכבר קיים בקטע שבכביש החוף בין נתניה לכפר שמריהו – נתיב תחבורה ציבורית בשולי הכביש בשעות העומס".
ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: "התוכנית לנתיב תחבורה ציבורית (נת"צ) בכביש 5, הוצגה בפני ראשי הרשויות בחודש דצמבר 2017 והתקבלה בשביעות רצון. תכניות מסוג זה, עוברות הליך ממושך של תכנון ובקרה מול גורמי המקצוע הרלוונטיים, והן גובשו בראיית המכלול הרחב של האילוצים והצרכים כיום ובשנים הבאות. חשוב לציין כי ביצוע של פרויקט תשתית לאורך עשרות ק"מ הינו מורכב ועשוי להימשך זמן רב, לכן לא קיים פער זמן ניכר בין סלילת נת"צ ימני או נת"צ שמאלי".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אליעזר קצנשטיין

    נת"צ שמאלי – הכוונה לנתיב תחבורה לאוטובוסים, כמו זה שנסגר לאחר כ 25 הרוגים ברחוב ז'בוטינסקי ליד בי"ח בילינסון. בכביש 5 המצב יהיה חמור יותר מכיוון שבמחלפים האוטובוסים יצאו ימינה לתחנות האוטובוס תוך כדי חציית שלושה נתיבים ואח"כ יחזרו שמאלה לנת"צ שוב תוך כדי חציית שלושה נתיבים – מי שלא צופה פני אסון עתידי הוא עיוור וכדאי שלא יעבוד במשרד התחבורה.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר