אורנה דוידאי. צילום: זאב שטרן
אורנה דוידאי. צילום: זאב שטרן

תחרות כישרונות, סיורים, מרכז מבקרים: שבוע החינוך של פתח תקוה יוצא לדרך

השנה יתקיים שבוע החינוך בסימן 70 שנה לישראל ו־140 שנה לפתח תקוה. בין הפעילויות: פסטיבל שירי ארץ ישראל

פורסם בתאריך: 7.3.18 18:45

שבוע החינוך של מערכת החינוך בפתח תקוה יתקיים השנה בסימן 70 שנים למדינת ישראל ו־140 שנים לפתח תקוה. הוא יתקיים בין ה־9 ל־16 לחודש מרץ. המטרה: להביא למודעות את הפעילות הענפה המתקיימת לאורך כל השנה בכל מוסדות החינוך בעיר.
בשבוע החינוך מתקיימות פעילויות במרחב הבית ספרי ומחוצה לו, בתחומי יזמות וחדשנות לימודית, אומנות, ספורט, היסטוריה, מוזיקה, רטוריקת הדיבור, מנהיגות, טבע וסיורים ועוד. בשבוע זה פותחים מוסדות החינוך את שעריהם בפני הציבור הרחב בכלל וההורים בפרט, לצפייה, השתתפות והתרשמות, במטרה לחשוף את הפעילות החינוכית-פדגוגית המתקיימת בכל המסגרות הפורמליות והבלתי פורמליות.
"בשבוע החינוך אנו פותחים את שעריהם של כל מוסדות החינוך בפני ההורים והציבור כולו", אומר ראש העירייה איציק ברוורמן. "זו הזדמנות לשתף את ההורים בפעילות הענפה המתקיימת בבית הספר ובגן בו לומד ילדם, וכן לשתף את הקהל הרחב בעשייה העשירה המתקיימת במוסדות החינוך הפורמליים והבלתי פורמליים. בשבוע החינוך באים לידי ביטוי הישגי התלמידים והעשייה הרבה והיומיומית עליה עומלים צוותי החינוך וההוראה בעיר במהלך כל השנה, ועל כך תודתי והערכתי הרבה להם".

גיא אליהו צילום פרטי

גיא אליהו צילום פרטי

גיא אליהו, מנהל אגף חברה ונוער: ״לחינוך הבלתי פורמלי מקום מרכזי בשבוע החינוך שכן יש לו את ההשפעה גדולה על עיצוב דמותם החינוכית והערכית של בני הנוער. אנו שמים על כך דגש לאורך כל השנה ובשבוע החינוך זה בא לידי ביטוי במגוון אירועים בהם בני הנוער מובילים שיח משותף".
אורנה דוידאי, סגנית ראש העירייה וראש אגף הנוער: "השנה שבוע החינוך יציין 70 שנה למדינה ו־140 שנה לפתח תקוה. לאורך כל השבוע אנו מקיימים פעילויות בנושא של 'ישראליות משותפת', בהן אנו מביאים לידי ביטוי את השונות בחברה אבל את המכנה המשותף של כולנו ואת קבלת האחר״.
במהלך השבוע יתקיימו אירועים בגני הילדים כגון פסטיבל שירי ארץ ישראל לילדי והורי גן טופז ופעילויות בתחנות במרכז המבקרים 'פתח תקווה' שהוכן על ידי גן "אודם". בחינוך המיוחד יתקיים הרכב מוזיקלי של בית ספר מעוף בהופעה בפני מרכז יום לקשיש נווה רעים ובזאר 'נתינה באהבה' בבית ספר אלונים.
חטיבת רבין תקיים פעילות משותפת עם תלמידי תיכון גולדה. בבתי הספר היסודיים יקיימו פעילויות בנושא 70 שנה למדינה, בנעמי שמר יעלו הצגה מקורית באולם שרת, בנתן יונתן תחנות בשיתוף ההורים והקהילה, בשמעוני יתקיים שוק קח תן ובקיבוץ גלויות יחנכו את חדר האוכל. גם תלמידי העל יסודי יקיימו פעילות. תלמידים מהרב תחומי א' ינגנו בבית האבות גבעת השלושה, בחטיבת ברנר יקיימו פעילות עם ילדי אקי"ם, תלמידי תיכון יצחק שמיר יצאו לסיור בשכונה ושש שנתי אחד העם ובר לב יקיימו הפנינג שנתי "מקבלים את האביב ומחבקים את הקהילה".
תלמידי חטיבת גולדה ייצאו למרוץ אם המושבות "בוקר של בריאות" לזכרו של המורה טל רון שנפטר בשנה שעברה ממחלת הסרטן. במרכז פסג"ה יקיימו סיור מודרך וביקור מודרך בתערוכה "פשוט מצלם" המוצגת במרכז.

אגף חברה נוער וצעירים יקיים בהיכל התרבות את תחרויות פסטיקט ופסתיכון – תחרויות כישרונות צעירים בסימן 70 שנה לישראל. האגף יקיים גם מסע בין דורי בסימן 70 שנה לישראל – מפגש פרלמנט הילדים העירוני עם יוצאי המחתרות תושבי פתח תקוה, הרצאה להעלאת המודעות בקרב בני הנוער בנושא לצאת מעצמי אל הכלל ולאחר מכן שיח בשולחנות עגולים, וכן "ערב גשר", פאנל תנועות נוער מטעם אגף חברה נוער וצעירים בו יקיימו נציגי השכבה הבוגרת מהתנועות הפועלות בעיר, שיח ערכי על אירועים מכוננים בעיצובה של מדינת ישראל.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר