עיריית ראש העין
עיריית ראש העין

היום: הפגנה בראש העין נגד הקמת ה"מגה מקווה" בפסגות אפק

מועצת עיריית ראש העין אמורה לדון היום באישור הקצאת מגרש של כ-600 מ"ר לעמותה פרטית שתקים את המקווה. התושבים מתנגדים

פורסם בתאריך: 5.3.18 09:37

היום (ב') מתוכננת להתקיים הפגנת תושבים מחוץ לישיבת מועצת עיריית ראש העין נגד הקצאת שטח בשכונת פסגות אפק לטובת עמותת "אוהל שרה ובאר מרים", המתכננת להקים בו מקווה.

התושבים מספרים כי כבר בשנת 2015 החליט ראש העירייה שלום בן משה על ההקצאה. העמותה אמורה הייתה לקבל את הניהול למשך 25 שנה. לפני כשנה, לאחר שגייסו יותר מ-40 אלף שקלים, הגישו התושבים עתירה לבית משפט המחוזי נגד העירייה, ועדת ההקצאות העירונית והעמותה "אוהל שרה ובאר מרים", בדרישה לבטל את ההחלטה להקמת המקווה ולפתוח מחדש את הדיון על השטח.

בתביעה טענו התושבים כי ההחלטה נעשתה תוך התעלמות מכללי מינהל תקין, וכן טענו שהעירייה לא בחנה את הצרכים של השכונה, לא עשתה מיפוי ולא נערך נוהל הקצאות תקין. בדיון שהתקיים בבית המשפט בחודש ספטמבר הוחלט להחזיר את הנושא לדיון במועצה ושלפני הדיון, חברי המועצה יקבלו את הנתונים החסרים. לטענת התושבים, הדיון במועצה נקבע להיום, והם לא קיבלו הודעה מראש על כך על מנת שיוכלו להתכונן.

השטח עליו יוקם המקווה מרחפן. צילום: אילן שתיוי

השטח עליו יוקם המקווה מרחפן. צילום: אילן שתיוי

על פי התושבים, התכנון המקורי של המקווה עמד על גודל של 1000 מ”ר, מה שזיכה אותו בכינוי "מגה מקווה". לאור ההתנגדות החליטו בעירייה להקטין את גודלו, תחילה ל-800 מ”ר, ולאחר מכן ל-390 מ”ר על שטח של 560 מ"ר. "בדיון שהתקיים בבית המשפט הוחלט שבכל התהליך היו פגמים והעירייה נדרשה לתקן מספר דברים כמו בניית פרוגרמה מסודרת להבנת צרכי השכונה", טוען זוהר ראובני, תושב השכונה וממובילי המאבק, "מסתבר שהעירייה שכרה חברה חיצונית שבדקה את הנושא וכן קיבלה חוות דעת ממשרד הדתות וממהנדס העיר והיא מעלה את זה מחדש לישיבת המועצה הקרובה מבלי לעדכן אותנו מראש על כך שנוכל להתכונן.

"אנחנו לא מתנגדים למקווה, אבל השטח שמייעדים הוא גדול ואפשר לנצל אותו לטובת הציבור במהלך שעות היום שהמקווה סגור. אפשר לבנות מעל המקווה מעונות יום, תחנה לבריאות המשפחה או שירותים אחרים שחסרים בשכונה. המקווה פועל רק בשעות הערב וזה אומר ששטח בגודל כזה מבוזבז במשך יותר מ-12 שעות ביממה. בנוסף, אנחנו לא רוצים שעמותה פרטית תקבל את השטח ותנהל את המקווה, במיוחד לאור העובדה שעל פי הסכם הגג העירייה מחויבת להקים ארבעה מקוואות, שאמורים לקום כל אחד בגודל של 150 מ"ר ולא 390 מ"ר, אבל משום מה היא מעכבת את בנייתם. על פי הפרוגרמה שהעירייה כתבה, בשבע השנים הקרובות יהיה מחסור של 191 גני ילדים. יש מחסור במוענות יום וכבר בשנה הבאה ל-150 ילדים אין פתרון של מסגרת. אני מזמין את כלל התושבים לבוא לישיבת המועצה ולהסתכל לחברי המועצה בעיניים על מנת שיבינו את הטעות שהם עושים לשכונה".

תגובת העירייה: "תהליך ההקצאה של המקווה נמשך זמן רב. במקור הוגשה בקשה לבניית מקוואות בשטח של כ-791 מ"ר על מגרש בשטח של כ- 833 מ"ר. לאחר שמיעת התנגדויות צומצמה הבקשה למקווה בשטח של כ-390 מ"ר על מגרש ששטחו כ- 583 מ"ר. לתושבים ניתנה הזדמנות במהלך כל הליך ההקצאה להביע את התנגדותם הן לבקשה המקורית והן לבקשה לאחר צמצום שטחים כאמור.
מועצת העירייה אישרה את ההקצאה וכנגד החלטה זו הוגשה עתירה לבית המשפט. הנושא מוחזר לדיון במועצת העיר, בהתאם לפסק הדין שניתן בעתירה. העמותה שביקשה את ההקצאה תממן את בניית המקוואות ללא עלות לעירייה. מדובר בחיסכון כספי והתקציב שייועד למקוואות ישמש לצורך בניית מבני ציבור אחרים, יובהר כי חובה לתת מענה לצורכי הדת של התושבים כמו גם לצרכים אחרים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. ירון

    מתארגנת קבוצת הורים מגנים בגבעת הסלעים לא רוצים בית ספר אפק לילדים שלנו

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר