מתקן חולות צילום אליהו הרשקוביץ
מתקן חולות צילום אליהו הרשקוביץ

מבקשי המקלט שישוחררו מחולות לא יוכלו לעבוד או לגור בפתח תקוה

כך החליט משרד הפנים. ברוורמן: "זו החלטה חשובה שנובעת ממאבק שלנו". לפי רשות האוכלוסין בפתח תקוה 2,300 מבקשי מקלט

פורסם בתאריך: 6.3.18 11:03

משרד הפנים החליט כי משוחררי מתקן חולות, לא יורשו לגור או לעבוד בפתח תקוה. כך הוחלט בעקבות סגירת מתקן חולות ושחרור מבקשי המקלט מאריתריאה ומסודן הכלואים בו. ראש עיריית פתח תקוה, איציק ברוורמן מגדיר את ההחלטה "נבונה שתטיב עם תושבי העיר",. הוא אמר כי החלטה זו נובעת מדרישה עיקשת שלו בנושא. ערים נוספות בהן נאסר על מבקשי המקלט לגור או לעבוד הן בני ברק, נתניה ואשדוד.
רשות האוכלוסין החלה לשחרר את מבקשי המקלט מאריתריאה ומסודן שהיו כלואים במתקן חולות, זאת לאחר החלטת הממשלה לסגור את המתקן עד ה-15 בחודש מרץ, במסגרת הכוונה לגרש מסתננים מהארץ. מדובר במבקשי מקלט מדיני שהגישו את בקשתם לפני ינואר 2018 וטרם קיבלו תשובה בעניינם. לעומתם, אלו שהגישו בקשה למקלט מדיני לאחר ה-1 בינואר מועמדים לגירוש והם יועברו לכלא סהרונים ומשם למדינה שלישית.
לפי נתוני רשות האוכלוסין, הריכוז הגבוה ביותר של מבקשי המקלט המדיני בישראל מצוי בתל אביב, שם מתגוררים כיום 14,920 בני אדם. בפתח תקוה, לפי רשות האוכלוסין, מתגוררים כיום 2,300 מבקשי מקלט.

ראש העירייה אמר כי ההחלטה לא לאפשר למשוחררים ממתקן חולות לעבוד או לגור בפתח תקוה היא תוצאה של מאבק מתמשך ודרישה בלתי מתפשרת מצדו. ברוורמן אמר: "במסגרת הדרישות והמאבק שניהלתי בנושא, דרשתי למנוע את החזרה של המסתננים הבלתי חוקיים לפתח תקוה. מדובר בהחלטה טובה ויעילה מאוד שמטיבה עם העיר שלנו. מדובר בהנחיה חשובה מאוד, לפיה הם לא יוכלו לגור ולא יוכלו לעבוד כאן".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר