ביקור מנכל משרד החינוך וראש העירייה בבית הספר דבורה עומר צילום משרד החינוך
ביקור מנכל משרד החינוך וראש העירייה בבית הספר דבורה עומר צילום משרד החינוך

הורי הצהרונים כועסים: שילמנו יותר ולא נקבל החזר

מעצבן: הורים ששילמו מראש לכל השנה עבור צהרונים, משלמים יותר ליום מאשר ילדים שנרשמו רק לבית הספר של החגים

פורסם בתאריך: 25.3.18 18:47

ביום חמישי נפתח פרויקט בית הספר של החופש. בעיר פתח תקוה לוקחים חלק בפרויקט כ־16,600 ילדים מגני הילדים ומכיתות א- ג' שנהנים מחמישה ימי לימוד והעשרה. זה כולל את הילדים שנרשמו בתחילת השנה לצהרונים. ביום חמישי הגיע לעיר מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב, שביקר בבית הספר דבורה עומר. ליוו אותו ראש העירייה איציק ברוורמן, מנהל מינהל החינוך רמי הופנברג וצוותי הפיקוח. אבואב החמיא להתנהלות הפרויקט בעיר, אך למרות שבעיר מגדירים את הקייטנה כהצלחה, עלו גם טענות מצד הורים אשר רשמו את ילדיהם לצהרון בתחילת השנה ושילמו גם על פעילות פסח, אך התבשרו שמשרד החינוך החליט לקיים קייטנה במחיר מוזל, בעוד הם שלמו מחיר גבוהה בהרבה.
בפתח תקוה, עלות עבור חמישה ימי פעילות בבתי הספר של החגים היא 100 שקלים, כלומר 20 שקלים ליום, זאת מאחר ופתח תקווה משתייכת לאשכולות 5-7 שהעלות היא 20 שקלים ליום עד השעה 13:00, עד השעה 16:00, המחיר עומד על 220 שקלים לחמישה ימים.
לטענת ההורים הם שילמו בעבור כל יום צהרון לאורך שנה 36 שקלים. עוד הם אומרים שלפני כחודש וחצי, כאש משרד החינוך פרסם את פעילות בית הספר של החגים, נאמר להם על ידי מפעילי הצהרונים שיקבלו בחזרה את ההפרש – 16 שקלים ליום, עבור חמשת הימים. לטענתם לאחרונה הסתבר להם שהעירייה ויתרה על ההחזר ממפעלי הצהרונים ובמקום זה נאמר להם שהזיכוי יתקבל בפעילויות העשרה. "לצערי אנחנו מקבלים בדיוק את מה שקיבלנו שנה שעברה, המדינה מסבסדת את הפעילות ואנחנו לא קיבלנו את הזיכוי לו אנחנו זכאים מאחר שבתחילת השנה שילמנו סכום שנתי", אומרת אחת האמהות. "בהתחלה דיברו איתנו על זיכוי שינוע בין 14-16 שקלים ולאחרונה הסתבר שלנו, שבמקום לזכות אותנו, ישדרגו את פעילות הצהרון והילדים יקבלו חוג נוסף או ימי שיא. לדעת מרבית ההורים, זה לא בסדר. מבדיקה שעשיתי, יש ערים שהחליטו להוסיף עוד ימי פעילות בפורים ול"ג בעמר, יש כאלה שהודיעו שהם יוסיפו עוד שעה בסוף היום, אחרים הודיעו שהם יעבירו החזר כספי שיקוזז בצהרון ויש עיריות שלא מזכות כלל", אומרת האם. "אין לי מושג מה זה אומר לשדרג את הצהרון, כי גם בשנה שעברה היו לנו ימי שיא לקראת סוף השנה, מה שכן אנחנו יודעים, שאת הזיכוי לא נקבל".

תגובת דובר העירייה, חזי חקאק: "על פי המלצת משרד החינוך, הרשות הגיעה להסכמה עם ועד ההורים העירוני כי ההחזר יינתן בפעילויות העשרה לילדי ניצנים".
מוועד ההורים העירוני נמסר: "לאחר דיונים ושיחות רבות שהתקיימו עם העירייה והמפעילים וכדי שילדי העיר ייהנו מקייטנה איכותית, סוכם שמפעילי הצהרונים יתגברו כוח אדם ויינתן מענה לילדי תוכנית ניצנים בשדרוג הצהרון עד סוף שנת הלימודים. הסיכום הותנה באישור התקציב מול יושבי הראש הבית ספריים, כל אחד לפי כמות ילדי הצהרון הרשומים בו ואישור תקצובי. לצערנו, עד כה לא הועבר לוועד ההורים העירוני דו"ח תקציב כנדרש וכפי שסוכם. במידה והמפעילים לא יגישו דו״ח תקציב כנדרש ועד ההורים העירוני ידרוש החזר כספי יחסי להורים. לאור העובדה שמדובר בכספי הורים יש לנהוג בהם בזהירות המחויבת ותוך דיווח מדויק להורים באשר לשימוש בכספם. אנו נעמוד על כך שכך יהיה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר