ערוץ 10
ערוץ 10

"למרות ההבדלים בגישתן, קשת ורשת מציעות לצופה הישראלי עוד מאותו הדבר"

שאלה אחת בשבוע, והפעם: האם המיזוג בין ערוץ 10 לרשת ישפר את רמת התוכניות?

פורסם בתאריך: 20.6.18 16:20

 

דוד חג'ג'

דוד חג'ג'

דוד חג'ג'

"התקשורת האלקטרונית בארץ בפשיטת רגל. רק לפני שנה הפגינו מאות עיתונאים ואנשי תקשורת נגד סגירת ערוץ 1 שמקבל מהקופה הציבורית למעלה מ־650 מיליון שקלים בכל שנה. אמרו שהערוץ חשוב, אמרו שערוץ יביא בשורה טלוויזיונית חדשה לציבור, בפועל זה ערוץ משעמם ובזבזני שלא מביא כלום לציבור ומדשדש עם אחוזי צפייה נמוכים מאוד. לא מזמן פוצל ערוץ 2 לרשת וקשת. סיפרו לנו שריבוי ערוצים זה טוב ונוכל לראות יותר הפקות מקור, יותר סרטים וסדרות, אבל שכחו לספר לנו ששוק הפרסום בארץ מוגבל ולא מסוגל להשקיע בפרסום בארבעה ערוצים כשעל זה צריך להוסיף גם את הפרסום ברדיו. אז אחרי תקופה קצרה הבינו מנהלי הערוצים שאיחוד בין רשת לערוץ 10 מתחייב מהמציאות הכלכלית העגומה וצריך להתאחד לפני שיקרסו יחד. למה עכשיו לא יוצאים עיתונאים ואנשי תקשורת להפגין ולמנוע פיטורים של חבריהם? מעניין. אחרי כל זה אני לא רואה סיכוי לשינוי ושיפור, ההפך, האיחוד יגרום לתהליכי התייעלות, צמצום עובדים, צמצום בהפקות מקור, צמצום תוכניות תחקיר יקרות, צמצום משמעותי שיפגע באיכות התוכניות. מה שיגרום לצופה לחפש ערוצים אחרים ועם תוכניות מעניינות יותר. השליטה על השלט בידיים שלנו". (חג'ג' הוא פעיל חברתי).

מיקי שטרק. צילום אורי מאירי

מיקי שטרק. צילום אורי מאירי

מיקי שטרק

"האמת שכאשר שמעתי שזו התוכנית לגבי שני הערוצים לא הייתי מופתע, ברגע שפיצלו את ערוץ 2 הם בעצם גזרו גזר דין מוות לערוץ. הרי כל התוכניות מקור והריאליטי זה הרבה כסף. מאז ומתמיד ערוץ 10 היו קצת יותר חלשים מערוץ 2 וייתכן שהאיחוד יעשה לשניהם רק טוב, יותר כסף שווה ליותר תוכניות איכותיות. אני רק מקווה שערוץ קשת יחזור להיות ערוץ 2 כפי שהיה תמיד ושהחיבור בין רשת לערוץ 10 מבחינתי יכול לקבל את המספר 10 חזרה. בשורה התחתונה, לתחזק ערוץ ושיהיה איכותי עולה כסף והרבה. מי שצריך לתת את הדין זה מי שפירק את ערוץ 2. ברמה האישית אני ממעיט לצפות בשני הערוצים האלו". (שטרק הוא פעיל חברתי).

אופירה אבירם

אופירה אבירם

אופירה אבירם

"שילוב בין רשת 13, המתמחה בתוכן, פורמטים וריאליטי, וערוץ 10, המתמחה בחדשות, אקטואליה ודוקומנטרי, יאפשר לחברה הממוזגת לשמור על פעילות יציבה ולהציע לקהל הישראלי טלוויזיה טובה יותר, שתתבסס על השקעה משמעותית בתוכן איכותי ומקורי. במדינה קטנה כמו שלנו אין מקום לריבוי ערוצים, לי באופן אישי נמאס מכל תוכניות הריאליטי שמשלבות המון פרסומות. בנוסף מי שנהנה מההפקות זה המפורסמים בלבד שמקבלים פינה בכל מקום. אני מקווה שירעננו במגישים ופרשנים חדשים את מחלקת החדשות של ערוץ 10 ובכלל. הגיע הזמן לתת ייצוג הולם לרוב העם שנוטה למפלגות הימין. אי אפשר שהתקשורת תהיה מתוחזקת רק על ידי השמאל. שאם לא כן. גם הם יפלו". (אבירם היא נומרולוגית).

עו"ד אלון וולקוביצקי

עו"ד אלון וולקוביצקי

אלון וולקוביצקי

"אנשים רבים בתעשייה טענו כבר מלכתחילה כי בישראל אין מקום לשלושה ערוצים, וכי עוגת הפרסום, שגם ככה מצטמצמת בטלוויזיה עקב נדידת המפרסמים לעולמות הדיגיטל והרשתות החברתיות, לא תוכל להכיל שלושה ערוצים, דבר שיפגע בהם כלכלית, כפי שקרה בפועל. בחודשים האחרונים כפי שהיה לפני הפיצול, הזכיינית "קשת" הייתה זו שהובילה לרוב בטבלאות הרייטינג, מה שהותיר את המתחרות עם רווחים נמוכים יותר מפרסום. אין ספק כי המיזוג יפגע בתחרות בטלוויזיה, זאת בראייה שטחית. מאז פיצול ערוץ 2, פועלים בישראל שלושה ערוצים בעלי רישיון לטלוויזיה מסחרית, ויציאה של אחד מהם מהענף היא בהגדרה פגיעה בתחרות. משמעות החזרה לשוק שבו שני שחקנים בלבד היא הרבה פחות תוכן טלוויזיוני ופחות תחרות בשוק הפרסום. למרות ההבדלים בגישתן, קשת ורשת מציעות לצופה הישראלי עוד מאותו הדבר: הרבה ריאליטי, מעט סדרות דרמה והמון טראש. אולם למרות הערפל ואי הבהירות השוררת כעת באשר לרמת התכניות לדעתי, דווקא המיזוג של רשת 13, המתמחה בתוכן, פורמטים וריאליטי, וערוץ 10, המתמחה בחדשות, אקטואליה ודוקומנטרי, יאפשר לחברה הממוזגת לשמור על פעילות יציבה ולהציע לקהל הישראלי טלוויזיה טובה יותר, שתבוסס על השקעה משמעותית בתוכן איכותי ומקורי, כמו גם לשמר את הפלורליזם התקשורתי, בכך שתובטח פעילותה של חברת חדשות עצמאית נוספת". (וולקוביצקי הוא עורך דין פלילי ותעבורתי).

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר