מרכז העיר. צילום: זאב שטרן
מרכז העיר. צילום: זאב שטרן

פתח תקוה במקום השני בדירוג הרשויות הגדולות הטובות לעסקים

חברת דן אנד ברדסטריט בדקה את מספר העסקים שנפתחו לעומת מספר העסקים שנסגרו

פורסם בתאריך: 26.6.18 11:44

העיר פתח תקוה דורגה במקום השני מבין הערים הגדולות בישראל בסקירת הדירוג השנתי של הרשויות המקומיות הטובות לעסקים. את הדירוג ביצעה חברת דן אנד ברדסטריט. במסגרת הסקירה, שמיפתה את מצב העסקים בישראל, נבדק אחוז הגידול בפתיחת עסקים בערים השונות במהלך שנת 2018. שיטת הדירוג מתייחסת לשקלול בין ספר העסקים שנפתחו למספר העסקים שנסגרו, מה שמבטא את ההתפתחות העסקית באותה עיר.
הסקירה מציגה את התפתחות העסקים לפי ערים מתחילת השנה. בהשוואה בין הערים הגדולות, פתח תקווה ירדה מקום אחד מאשר שנה שעברה, אז דורגה במקום הראשון, ואילו השנה העיר ירושלים דורגה כעיר הטובה ביותר לעסקים. בחברה מציינים כי שלושת הערים המובילות בדירוג- ירושלים, פתח תקוה ותל אביב – מובילות באופן משמעותי על יתר הערים, הודות לקצב גידול נטו גבוה משמעותי ביחס לאחרות.
על פי הסקירה, אחוז פתיחת העסקים מסך כל העסקים בעיר עומד על שבעה אחוזים, ואילו אחוז סגירות העסקים מסך כל העסקים עומד על 4.7 אחוזים. על פי הנתונים, ישנו גידול של 2.3 אחוזים בפתיחת עסקים בעיר.
"ניתן לאמוד את תפקודם של ראשי הרשויות המקומיות לפי התפתחות העסקים בעיר, כמו למשל אחוז הגידול נטו בכמות העסקים. תפקידה של הרשות המקומית בהקשר הזה הוא מכריע, היות והיא זו שיכולה להשפיע על התפתחות העיר, על מיתוגה, על משיכת אוכלוסייה חזקה, על רמת השירותים העירוניים, על תמהיל בניה נכון ועל הגדלת מקומות תעסוקה בעיר", אומר צחי ברקי, מנהל אגף הכלכלה, מידע ומחקר בדן אנד ברדסטריט, "ככל שמספר פתיחות העסקים עלה ומספר סגירות העסקים פחת, ניתן לומר שהסביבה המקומית שבה אותם עסקים פועלים, היא סביבה טובה לפעילותם העסקית. כמו כן, למצב העסקים באזור גיאוגרפי יש השפעה מהותית על המעמד הסוציו אקונומי של תושבי אותו אזור. מעבר לכך שהם מהווים מקור חשוב למקומות תעסוקה, מיקוד במשיכת עסקים קטנים לאותו אזור גיאוגרפי, מייצר פוטנציאל תעסוקתי גדול, בזכות קצב הצמיחה הגבוה של עסקים קטנים, בהשוואה לעסקים גדולים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר