סמ"ר אביב לוי ז"ל
סמ"ר אביב לוי ז"ל

הלב נשבר: לוחם גבעתי אביב לוי נהרג אתמול מירי צלף בגבול רצועת עזה

חבריו התכנסו ביום שישי ליד ביתו באם המושבות, במוצאי שבת שוחחו עם אנשי מקצוע בתיכון גולדה בו למד. "אתה אהוב ליבנו ומושא הערצתנו", כתב דודו ברשת

פורסם בתאריך: 21.7.18 19:37

סמ"ר אביב לוי, בן 20, תושב פתח תקוה, נהרג ביום שישי, מירי צלף בגבול רצועת עזה כאשר היה בסיור בגזרה. הוא יובא למנוחות מחר (יום ראשון), בשעה 12:00 בחלקה הצבאית בבית העלמין סגולה. בעוד שבועיים היה אמור אביב לחגוג את יום הולדתו ה-21, בעוד שלושה חודשים אמור היה להשתחרר מצה"ל. הוא חייל צה"ל הראשון שנהרג בגבול עזה מאז צוק איתן. אביב ז"ל, לוחם ביחידת גבעתי, התגייס לצבא במרץ 2016. הוא למד בתיכון גולדה באם המושבות. השאיר אחריו זוג הורים יעקב ופרי לוי ושלושה אחים, אוריאן חייל בן 19, נוי בת 15 ודן בן 4.5. מרגע היוודע הבשורה הקשה, התכנסו מתחת לבית המשפחה באם המושבות חברים רבים של אביב מהתיכון. הם התכנסו ביחד, בכו יחד והתקשו לעכל את הבשורה הקשה על מותו של החבר שכל כך אהבו. הוריו של אביב שהו בחופשה באיטליה והגיעו לארץ היום, שבת. הערב בשעה 21:00 ייפתח התיכון עבור הבוגרים, שיוכלו לשוחח עם אנשי מקצוע, מחנכת הכיתה והצוות המקצועי.
אביב נהרג בעת שהיה בסיור ובעקבות הירי לעברו התפתחו חילופי אש בגבול עזה, שבהם נהרגו שלושה מחבלים, חברי הזרוע הצבאית של חמאס. בהמשך נהרג פלסטיני נוסף. בצה"ל אמרו כי הלוחם, שהיה עם אפוד קרמי, נהרג מקליע שפגע בחזהו. תחילה הוזעק מסוק לפנותו כשמצבו מוגדר קשה, אך מותו נקבע בשטח.

"לנצח תישאר הנכד הבכור"

הדוד נועם לוי, פרסם ביום שבת בבוקר את הפוסט הבא: "אביב הוא הבן של אחי. הוא נולד כמעט לפני 20 שנה, בתור הנכד הראשון. קראנו לו על שם אבי (אברהם) וזכיתי לכבוד מאוד גדול והייתי הסנדק שלו. הוא ילד שממש נולד לתפקיד הבכור. תמיד דאג, שמר, לימד והדריך את האחים שלו ואת בני הדודים. ילד שתמיד השקיע ועשה את הדברים בצורה יסודית, מאז שהיה אלוף הקפוארה ועד למפקד בגבעתי. ממש לא רציתי לרשום כאן דברים בנאליים עליו, אבל אי אפשר לא לספר על ילד צנוע, חרוץ, שבאמת דאג ועזר ככל שיכל לכל הסביבה שלו. הילד הכי אהוב והכי נערץ במשפחה שלנו. בעוד כשבוע אמור היה לחגוג יום הולדת ואתמול בצהריים במסגרת סיור בגבול הרצועה צלף פלסטיני ירה כדור שחדר את אפוד המגן ופגע בליבו. אביב לא סתם נקרא ע"ש סבא אברהם. הזכרת אותו בהמון דברים –  ברצינות, במנהיגות, בצניעות וביושר. אהוב ליבנו, ומושא הערצתנו, לא ניתן לעכל או להבין את החיים בלעדיך, לנצח תישאר הנכד הבכור, והגיבור שלנו, תמיד תהיה בליבנו. נעשה הכל לעזור לאבא ואמא והאחים שלך, נקווה לחסדי שמיים שיעניקו להם את הכוחות להתמודד עם אובדן כזה גדול. תנוח על משכבך בשלום".

סמ"ר אביב לוי ז"ל

סמ"ר אביב לוי ז"ל צילום מתוך הפייסבוק

הכדור שפילח את חזהו של אביב פגע בלב של כל אב ואם בישראל"

ראש העירייה איציק ברוורמן אמר: "פתח תקוה מרכינה ראשה על נפילתו של לוחם פלוגת החוד של גבעתי, סמל אביב לוי, בוגר תיכון ״גולדה מאיר״ שנפל בשדה הקרב על הגנת הארץ. ביום שישי, בעיצומן של ההכנות לשבת, כאשר בני משפחתו מטיילים הרחק בחו"ל, יצא אביב לוי, מפקד סיור בגבול רצועת עזה, עם הצוות שלו לעוד משימה ממנה לא שב. עוד רגע בלתי נתפס במציאות שלנו. לכאורה, היה זה עוד יום שגרתי של התפרעות על גדר המערכת, אלא שירי בודד של צלף טרוריסט מהחמאס הפך בין רגע אירוע בטחוני שגרתי, לטרגדיה עבור בני משפחת לוי ועבור מדינה שלמה שאיבדה את אחד מטובי בניה. אביב לוי, בן למשפחה ערכית ושורשית, המתגוררת בשכונת 'אם המושבות', התנדב לשרת ביחידה קרבית. הוא פיקד על אין ספור אירועים ביטחוניים תחת אש וסיכון חיים כשהוא חשוף בשדה הקרב. כל רגע חייו וחיי חבריו תלויים על חוט השערה. אביב פיקד באומץ לב על משימות מסוכנות באחד המקומות המתעתעים שיש בארצנו. אין בכוחן של מילים להכיל את עוצמת הכאב שנפל בחלקה של משפחת לוי ברגע אחד קטלני שהגיע בשריקת כדור בודד וגרם לאובדן כזה. אין מילים שמסוגלות להכיל את התדהמה של בני המשפחה עם קבלת ההודעה המרה. אנו רק יכולים לחבק ולבכות יחד עם בני משפחת לוי, לחבק חזק ולנסות להבין את הבלתי נתפס. ליבנו עם הוריו, פרי ויעקב, אחיו, אוריאן לוחם בן 19, נוי בת 15 ודן בן 4.5. הכדור שפילח את חזהו של אביב, פגע בלב של כל אם ואב בישראל. יהיה זכרו ברוך".

"אנו שולחים חיבוק של נחמה למשפחתו ואוהביו"

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, כתב הערב בחשבון הטוויטר שלו: "ביום שישי איבדנו את חייל צה"ל, סמ״ר אביב לוי מפתח תקוה. לוי נפל בהגנה על העם, הארץ ותושבי עוטף עזה. ליבי עם משפחתו בערב הזה. יהי זכרו ברוך".
נשיא המדינה ראובן ריבלין אמר: "קיבלנו בצער עמוק את הידיעה על מותו של סמ"ר אביב לוי. אביב נהרג שבוע לפני יום הולדתו ה-21, והאובדן בלתי נתפס. אנו שולחים חיבוק של נחמה למשפחתו ואוהביו בשעה קשה זו. עם ישראל כולו כואב את כאבכם. יהי זכרו ברוך".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר: "אני שולח תנחומים מעומק הלב בשמי ובשם אזרחי ישראל להוריו ואחיו של אביב לוי, לוחם גבעתי שנפל אתמול בגבול עזה. אביב נלחם יחד עם חבריו בנחישות ובגבורה בטרור מרצועת עזה, ולצערנו המאבק הזה לפעמים גובה מאיתנו מחיר כבד מנשוא. ליבנו עם המשפחה".

יו״ר הכנסת, יולי אדלשטיין אמר: ״לבם של כל אזרחי ישראל עם משפחת לוי כעת. תנחומים להורים, האחים והחברים שאיבדו את היקר להם מכל במאבק על חיינו כאן, בארץ ישראל. יהי זכרו של אביב ברוך.״

אולי יעניין אותך גם

תגובות

11 תגובות
  1. מעריץ

    מלח הארץ, תנחומים למשפחה שגידלה בן לתפארת, מקווה שנהייה ראויים להקרבה הזו

  2. אמא מרוסקת מעצב

    הלב שלי מרוסק
    כמה צער ויגון
    קשה לשאת את האסון הזה
    עוד חייל נשמה מלח הארץ
    שמגינים עלינו בגופם
    לא מצליחה להפסיק לבכות..
    תנחומיי למשפחה
    איך אפשר להתנחם באסון כזה איך???

  3. יוסף

    יהיא זכרו ברוך החמאסאיים ומימש זו הכרזת מלחמה לחסל ראשי החמאס

  4. משה פ"ת

    מספיק לדבר על הפועל כל המנהלים למינהם באו מלחתחילה להרוס את הקבוצה מהר שיעופו משם.

  5. יעל

    עצוב כל כך שאין מילים לתאר. מחבקת את המשפחה . יהי זכרו של אביב ברוך!!!

  6. דינה בן נעים

    משתתפים בצערכם משפחה יקרה מאוד אבדה גדולה מאוד לעם ישראל אביב היקר יהי זכרו ברוך.
    רק מצמרר מאוד לשמוע שאחרי שאביב נהרג על ידי חמס שזה בכלל ארגון טרור זה מה שלא נתפס שמשחקים כאן משחקים עם ארגון טרור ארגוןןן טרורררר.

    אחרי שאביב נהרג למען המדינה למענננווו הושגה הפסקת אש?? בלתי נתפס מממש בושה וחרפה כאב לב גדול מאוד גדול מעודדת.
    שהשם יקום דמם של הטרוריסטים הללו.
    שהשם ינחם אתכם משפחה יקרה ואהובה
    ליבנו אתכם.

  7. רון ....

    ואני ישלם קרוב למיליון שקל רק בכדי להביא ילד לעולם.. מחוץ למדינה ששמה פס עלי.. אני אגדל אותו עד לגיל 18 19 ואחרי זה הוא יהרג לי בכדי שפחדן ושקרן כמו ביבי יחרטט אותי במילים של תודה ורחמים והזדהות כנסת כושלת ממשלה כושלת…המדינה הזו כמי מניה שנכשלה כבר ממזמן.. והכפיה הדתית הקיצונית לא מביאה אותנו לשום מקום… ישראלי חכם כבר ברח מפה מזמן

  8. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ליבי עם המשפחה – מכירה את האב – יעקב – יהיה זכרו ברוך – אבדה גדולה . חיבוק גדול ממני

  9. Rl

    אין כפיה דתית יש רק כפיה של דעות ראשי הממשל שברובם לא דתיים

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר