סביח השרון
סביח השרון

אחד מבעלי עסקים שחדלו לשלם לרבנות בעבור הכשרות פותח את הפה

בפוסט שהעלה בעליו של סביח השרון והפך לויראלי הוא מלין על כך שקיבל קנס של 1,000 שקלים מהרבנות משום שעבר לכשרות פרטית. הרבנות: "עלות הכשרות שלנו לא תחרוג מעבר לשישה אחוזים"

פורסם בתאריך: 25.7.18 17:32

פוסט שפורסם אתמול ברשת והפך לויראלי בעיר, העלה בחזרה למודעות את המחלוקת בנושא תעודות הכשרות בפתח תקוה. כזכור, בעקבות שינויים בשיטת העסקת משגיחי הכשרות בעיר, עלו מחירי התעודות לעסקים. לכן, חלק מבעלי העסקים העדיפו לעבור לכשרות פרטית, צעד שגורר בימים אלה, כך נראה, צעדים מטעם הרבנות הראשית.

בפוסט שהעלה בעליו של סביח השרון ברחוב שטמפפר, גיא (השם המלא שמור במערכת), על כך שקיבל דוח בסך של 1,000 שקלים בטענה שהוא מפרסם שהמקום כשר מבלי שיש לו כשרות כחוק, הסביר כי כשהקים את העסק לפני כשנה הייתה לו תעודה מטעם הרבנות – אולם בשל העלאת המחיר הוא עבר לכשרות של "צהר". מאז ברבנות בוחרים להתנכל לו לדבריו לכאורה ואף פרסמו הודעת גינוי נגדו ונגד בעלי עסקים נוספים שפעלו כך.

הפוסט והתעודות. סביח השרון

הפוסט והתעודות. סביח השרון

כזכור, בשל החלטת הרב הראשי לעיר, מיכה הלוי, הועברו משגיחי כשרות להעסקה באמצעות חברת כח אדם חיצונית, ולא באופן ישיר על ידי בעלי העסקים – זאת כדי לא ליצור ניגוד עניינים בעבודת המשגיח. בשל כך עלו בעשרות אחוזים דמי התשלום עבור תעודות הכשרות ונוצר משבר בין הרבנות לבין בעלי העסקים. לאחר הפסקת הכשרות, נתלו סמוך לעסקים ברחבי העיר שלטים מטעם הרבנות שמזהירים את הציבור שהכשרות במקום הוסרה. נזכיר כי בעבר, כפי שפורסם בעיתון מלאבס, החליט שווארמה הטורקי לעבור לכשרות של צהר, אך בסופו של דבר חזר לכשרות של הרבנות.

"הסיבה שקיבלנו דוח לטענת הרבנות היא שהשתמשנו במילה כשר למרות שזה לא נכון", הוא אומר. "הורדנו את תעודת הכשרות כבר לפני כמה חודשים. מאז כשביקשו ממני מחיר גבוה יותר עבור התעודה – אני המשכתי במשך תקופה לשלם את המחיר הרגיל, ומה שקרה זה שהייתה לי תעודת כשרות אך מבלי שהאריכו לי את התוקף. מיום ליום התחלתי לאבד לקוחות שראו שאין תאריך על התעודה, עד שאמרתי למשגיח הכשרות שככה אי אפשר להמשיך. נפרדתי מהרבנות ועברתי לכשרות של צהר. במועצה הדתית כנראה לקחו את זה אישית, אולי כי הייתי בין הראשונים שעשו זאת ושלחו לי פעמיים בשבוע פקחים שצילמו את העסק ושאלו שאלות. לפני כשלושה שבועות אפילו קיבלתי כאמור קנס בסך של 1,000 שקלים, ואני לא מתכוון לשלם אותו. יש לנו כרגע כשרות מטעם צהר כי אנו לא מוכנים לתשלום שדורשים במועצה הדתית".

איך הגיבו הלקוחות על המודעות שתלו ברבנות בעניין הסרת הכשרות?

"כואב לי על ההתעמרות של הרבנות שלא עוזבים אותנו. עשו לנו סוג של שיימינג ותולים שלטים נגדנו. לא יודע מתי פרסמו את השלטים האלו אך אני יודע שזה בכמה נקודות בעיר, ככה לפחות אומרים לי הלקוחות. היום, לאחר שיש לנו כשרות של צהר, מגיעים לאכול אצלנו גם שומרי כשרות. בסופו של דבר סביח זה פרווה, ככה שזה פחות מחמיר מהבחינה הזאת. לצערי אין לי שליטה על מי מגיע ומי לא. ההפרשים בין צהר למועצה הדתית הם גבוהים. המחיר שאני שילמתי לרבנות עמד על 750 שקלים לחודש, ולאחר מכן רצו להעלות את המחיר ל-1,200 שקלים. בצוהר אני משלם 750 שקלים".

מאז פרסום הדברים תושבים הגיבו לפוסט והצהירו כי בתמיכה יגיעו לאכול אצלו.

תגובת המועצה הדתית: "הרבנות פתח תקוה עברה להסדרת הכשרות דרך חברה לניהול הכשרות בשם כפ"ל. הרבנות הודיעה לכל בעלי העסקים על ההסדרה כולל 'סביח השרון'. רוב העסקים הסדירו את ההעסקה מול כפ"ל . 'סביח השרון' החליט ושיקוליו עימו שלא לקבל פיקוח כשרות מהרבנות בעיר. העסק כלל לא שוחח עם החברה ולא קיבל נתונים על ההעסקה החדשה – כך שהחלטתו שלא לקבל פיקוח כשרותי מהרבנות המקומית אינה קשורה כלל לתנאי השכר. מבדיקה שנערכה מתברר שהעסק חייב למשגיח שכר חודשיים והתשלום למשגיח נעשה באופן לא חוקי. הרבנות פרסמה על הסרת פיקוח הכשרותי ממספר עסקים וביניהם 'סביח השרון'. בהודעה נאמר שהרבנות הסירה את ההשגחה ואין היא אחראית על הנעשה בעסק מבחינה כשרותית. הרבנות לא פרסמה שהעסק לא כשר. אנו קוראים לעסקים המועטים שהעדיפו שלא להצטרף למערך הכשרותי של הרבנות לבוא ולהצטרף. עסקים ניסו לקבל אישורי כשרות מגופים זרים וראו כי זה לא מקדם את עיסקהם וחזרו לרבנות המקומית לקבל שירותי השגחה. טענתו של העסק כי החברה ביקשה תוספת 209 אחוז עבור ההשגחה אינה נכונה בלשון המעטה, כי כלל לא נדרשו לתשלום ובחרו מרצונם לרעות בשדות זרים. הרבנות מתחייבת לכל עסק כי במידה ועלות השכר ששולמו למשגיח שולם באופן חוקי, הדרישה לא תחרוג מעבר לשישה אחוזים".

גיא אומר בתגובה לטענה שהוא חייב כסף לרבנות – שהדברים אינם נכונים.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. גלעד

    רגע, אם טורקיש שווראמה חזר לרבנות אחרי כל המודעות שפורסמו נגד כשרות הרבנות – זה מה שאומר שכשרות של צהר לא באמת מספיקה?

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    1200 שח לחודש כדי שיגיע משגיח כשרות.. זה יותר מתשלום מיים. או ארנונה . זה גבוה יותר אפילו מתקציב הפרסום שלו. .

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר