בית ספר נעמי שמר. צילום: זאב שטרן
בית ספר נעמי שמר. צילום: זאב שטרן

הצהרונים המסובסדים ביסודי: ההורים ישלמו החל מ-450 שקל

משרד החינוך הציג את מתווה הצהרונים המסובסדים לתלמידי כיתות א'-ב' בשנת הלימודים הבאה. חלק מההורים חוששים מצהרון ברמה "בינונית ומטה". כל הפרטים והתגובות

פורסם בתאריך: 10.7.17 17:17

בימים אלה שלח משרד החינוך קול קורא לעיריות בהצעה להצטרף לצהרונים אותם יסבסד המשרד לכיתות א' ב', החל משנת הלימודים הקרובה. על פי ההצעה של משרד החינוך, התשלום של הצהרון יתחלק בין ההורים לבין המדינה, בחלוקה על פי אשכולות, ועלות ההורים תנוע בין 50 שקל לחודש ל-500 שקל. העיר פתח תקווה ממוקמת באשכול 7 ולכן התשלום יהיה 450 שקל על חשבון ההורים ועוד 200 שישולמו על חשבון המדינה. יש לציין כי ישנה סתירה בין תגובת העירייה להחלטת משרד החינוך, במשרד החינוך ציינו שבעלות המדוברת יקבלו הילדים בצהרון שני חוגים במתווה הבסיסי ובעירייה מציינים חוג אחד, אך הבטיחו כי יבדקו את הנתונים יעדכנו ברגע שתהיה להם תשובה נוספת.

במשרד החינוך מדגישים שניתן להרחיב את המסגרת הבסיסית, באמצעות הוספת פעילות בחגים והוספת חוגים נוספים, מעבר לשני החוגים שניתנים בחבילה הבסיסית. התשלום יכול להגיע לרף מקסימלי של 935 שקל בחודש בעיר, כלומר, כל הורה ישלם סכום של 735 שקל. המשרד אוסר גביית תשלום חורגת בצהרונים ציבוריים.

על פי כללי משרד החינוך, פעילות הצהרונים תסתיים בשעה 16:00 והמסגרת כוללת ארוחה חמה בסטנדרט גבוהה, שני חוגים בשבוע במגוון תחומים אשר יתקיימו בצהרון עצמו, כל זאת בליווי צוות של מדריך ורכז ופיקוח כולל של משרד החינוך.

הורים בוועד ההורים העירוני הביעו חשש לגבי התוכנית וטענו כי רמת הצהרון בפועל תהיה "בינונית ומטה". לטענתם, מי שיפגע מכך אלו הילדים, שיקבלו פחות שעות חוגים, בנוסף, לטענתם, אם עד היום טיפל הצהרון מתקציבו בכל מקרה של בלאי או נזק לציוד באחת הכיתות בהם הוא מתקיים, השינוי יוביל למעמסה תקציבית היות והטיפול בנזקים לכיתות יעבור לפתחו של בית הספר והעירייה.

עוד טוענים ההורים שברגע שהצהרון יהיה תחת פיקוח המשרד, בתי הספר לא יקבלו תקורות, כלומר, הצהרונים לא ישלמו עבור שכירת המקום, סכום שייפגע בהכנסות בית הספר. "העירייה תצטרך לקחת על עצמה את נושא הבלאי והנזקים, בחישוב השנתי מדובר על כמה מיליונים", אומר חבר ועד.

"מדובר על חיסכון של כמעט 4000 שקל בשנה ולכן לא מובנת לי בכלל ההתלבטות", אמר חבר ועד אחר, "מבחינת לא מעט מההורים מדובר בסוג של ביביסטר, לשעתיים, שלוש ביום. בסכום שנחסוך נוכל לבחור איזה חוג שנרצה לילדים בשעות אחר הצהריים"
ממשרד החינוך נמסר: "רמת השירות שנתנה עד היום להורים השתנתה מצהרון לצהרון, ללא כל פיקוח על התכנים, על הארוחות ועל המחירים. משרד החינוך יוצא בבשורה להורים. פיקוח אחיד של משרד החינוך שיאפשר סטנדרט פדגוגי גבוה בכל הצהרונים. לילדים יינתנו תכניות העשרה באמצעות חוגים בתחומי האמנויות, הספורט, החינוך הסביבתי ומעורבות חברתית. כמון כן תינתן ארוחה חמה ופיתוח כישורי חיים ואורח חיים בריא. בנוסף לכך יסבסד המשרד את עלות הצהרונים במאות שקלים. יצוין כי לפני מספר שנים לקח משרד החינוך את הפיקוח על גני הילדים הפרטיים לבני ה-3 והגביל את המחיר המותר לגביה מההורים. גם אז היו טענות. בפועל מדובר בהצלחה גדולה, רמת הפיקוח והשירות עלו באופן ניכר וההורים משלמים הרבה פחות. עוד יצוין כי במחוז תל אביב הוקמה ועדה לישום תוכנית הצהרונים. מפעילי צהרונים שיש להם בעיה ספציפית ביישום הנהלים החדשים, יכולים לפנות ולפנייתם תיבדק לגופו של עניין".

תגובת דובר העירייה, חזי חקאק: "משרד החינוך יצא בתוכנית "ניצנים" לכתות א'-ב' בסבסוד מחירי הצהרונים. העיר פתח תקוה נמצאת באשכול 7 ומסובסדת 200 שקל לחודש לתלמיד שמשתתף בצהרון בביה"ס לפי קריטריון של משרד החינוך. ישנם 2 מתווים: ההורה משלם 450 שקל והמדינה משלימה 200 שקל, בצהרון עד השעה 16:00 והשתתפות בחוג אחד, וללא פגרות בית הספר (חופשות חגים). או זו בו ההורה משלם 735 שקל, המדינה משלימה 200 שקל, בצהרון עד השעה 17:00 והשתתפות בין חוג אחד לשניים כולל פגרות ביה"ס. (14 ימים). באשר לגני ילדים, מבדיקה שנעשתה לאחר ההשתתפות בכנס שקיים משרד החינוך בנושא הצהרונים, עולה כי בעיר פתח תקוה גובים את המחיר הנמוך ביותר בארץ לתכנית המשופרת והתשלום עומד על 880 שקל. כרגע מינהל החינוך והנהלת העיר בשיתוף ועד ההורים העירוני מקיימים דיונים כדי לבחון את המשמעויות ולמצוא את הפתרון הטוב ביותר לתלמידים, להורים ולבת הספר".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר